Gå til innhold

hjelp til valg av ny pc til ca 7000. er denne bra?

rayman85

Anbefalte innlegg

har ikke noe bestemt hva jeg skal bruke pcen til, litt av alt egentlig.

valget står mellom de her:

http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfoVnet.aspx?plid=42587

http://www.deal.no/produkt.cfm?kid=4171&id=101288

http://www.computercity.no/index.aspx?identifier=NO18966

jeg vet at den aceren har bedre ytelser en begge de andre valgene, men jeg liker designet så godt på hpène.

den nederste jeg linket til får jeg for 6750kr på siba hvor jeg bor. så den blir det ikke frakt på. den blir da 1000kr billigere en den ovenfor.

hvor mye forskjell er det egentlig på nvida go 7200. og ATI X1300 ?

står litt fast, klarer ikke helt å bestemme meg, håpet på å kjøpe pc i kveld eller i morgen. takk for svar:) er åpen for andre forslag.

Endret av rayman85
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil anbefale Acer'en på alle måter! Har selv HP, angrer bittert på at jeg ikke ventet på Acer'en jeg ville ha :( Og et tips: Ikke velg pc pga design, se heller på ytelse og merke (Acer er et bra merke).

Edit: Skrive feil...

Endret av mhbakke
Lenke til kommentar
Vil anbefale Acer'en på alle måter! Har selv HP, angrer bittert på at jeg ikke ventet på Acer'en jeg ville ha :(  Og et tips: Ikke velg pc pga design, se heller på ytelse og merke (Acer er et bra merke).

Edit: Skrive feil...

8048618[/snapback]

hva er det som er så galt med hp maskinen din da,,,hva er du ikke fornøyd med?

Gega

Endret av Gega
Lenke til kommentar

Kunne ramset opp en hel del, men det får holde med det viktigeste... HP har et elendig opplegg med drivere, du kan ikke installere noe annet winows på data'en. Fordi det er kun på recovery disken du finner drivere som fungerer... Denne recovery'en (som du må kjøre istedet for vanlig formatering) gir ikke mulighet for f.eks egendefinert partisjonering og mye mer. Du får et ferdig oppsatt windows (som jeg ikke liker), hadde jeg kunne installert vanlig Home Edition og satt opp selv hadde det hvert bedre... Min Hp har og elendig støtte for Linux, eneste distroene jeg har fått til er Ubuntu og SuSe. Om brukeren ikke bruker Linux nå, kan vedkomne kansje ville prøve det senere. Og det går og litt på kvalitet, mitt inntrykk er at Acer holder lenger en Hp...

Edit: Se på denne posten, det er ikke bare jeg som har problemer med driverene...

Endret av mhbakke
Lenke til kommentar
Kunne ramset opp en hel del, men det får holde med det viktigeste... HP har et elendig opplegg med drivere, du kan ikke installere noe annet winows på data'en. Fordi det er kun på recovery disken du finner drivere som fungerer... Denne recovery'en (som du må kjøre istedet for vanlig formatering) gir ikke mulighet for f.eks egendefinert partisjonering og mye mer. Du får et ferdig oppsatt windows (som jeg ikke liker), hadde jeg kunne installert vanlig Home Edition og satt opp selv hadde det hvert bedre... Min Hp har og elendig støtte for Linux, eneste distroene jeg har fått til er Ubuntu og SuSe. Om brukeren ikke bruker Linux nå, kan vedkomne kansje ville prøve det senere. Og det går og litt på kvalitet, mitt inntrykk er at Acer holder lenger en Hp...

Edit: Se på denne posten, det er ikke bare jeg som har problemer med driverene...

8049020[/snapback]

Den tråden som du linker til sier ikke all verden om hp maskiner og driverne deres, bare for at det er noen som plages med drivere så er vel ikke det ensbetydende med at hp har dårlige driverrutiner....jeg har installert os på mange hp maskiner og har ikke hatt noen problemer med dem...men men jeg skal ikke benekte at du har hatt problemer med driverne fra hp....men for all del...acer er kjempemaskiner det :)

Endret av Gega
Lenke til kommentar

Pc'n som ble vurdert her er ganske lik min, så jeg tror den ville by på samme problemene. Sier ikke at Hp bare er dårlig, men foretrekker Acer. Men det er vel smak og behag :D Bare ikke velg pc pga design, det blir du fort nok lei uansett, tro meg :p

Endret av mhbakke
Lenke til kommentar
Pc'n som ble vurdert her er ganske lik min, så jeg tror den ville by på samme problemene. Sier ikke at Hp bare er dårlig, men foretrekker Acer. Men det er vel smak og behag :D

8049560[/snapback]

Ok, men da er vi enige da....ingen sure miner :dribble:

Du har rett i at mye går vel på smak og behag... å det lønner seg å undersøke litt før man legger tusenlappene på bordet..

Men når det er sagt så hadde jeg helt klart gått for en Intel maskin, ser det er mange som klager på støy og varme på AMD maskiner....men for all del, det blir også en smaksak...men jeg ville nok sett litt mer etter en Intelmaskin men det spørs om prislappen på 7000.- holder da... men husk, det er min mening...ingen trenger å følge det eller pepre meg :!:

https://prisguiden.no/product.php?productId=62327

Fant ikke noen hp dv maskiner i farten på rundt 7000.- med intel men skal se litt senere...

Gega

Endret av Gega
Lenke til kommentar

jeg tror jeg bestiller acer`en fra netshop i dag. ingen som har noen innspill angående valget mitt?

er det andre ting jeg kan bestille med det samme som feks. bæreveske, mus.

(er mitt første bærbar pc kjøp:)

Endret av rayman85
Lenke til kommentar
https://prisguiden.no/product.php?productId=45512 denne er vell et bra kjøp og. Bra batteri (om jeg skal dømme ut ifra tilsvarende modeller), god ytelse og mye for pengene.

8049109[/snapback]

hva som er bedre med denne en den første jeg linket til?

8049195[/snapback]

Bedre cpu, bedre batteri og mindre støy, men litt mindre disk.

8055760[/snapback]

litt dårlig skjermkort på den da, å den Mangler firewire-tilkobling. (jeg har dv-kamera)

Lenke til kommentar
https://prisguiden.no/product.php?productId=45512 denne er vell et bra kjøp og. Bra batteri (om jeg skal dømme ut ifra tilsvarende modeller), god ytelse og mye for pengene.

8049109[/snapback]

hva som er bedre med denne en den første jeg linket til?

8049195[/snapback]

Bedre cpu, bedre batteri og mindre støy, men litt mindre disk.

8055760[/snapback]

litt dårlig skjermkort på den da, å den Mangler firewire-tilkobling. (jeg har dv-kamera)

8056265[/snapback]

Den har jo X1300 den og da om du leser litt nærmere, ganske likt de andre skjermkortene. Firewire kan jeg dog forstå er greit å ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...