krroold Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Hei! Jeg har overklokket min C2D E6300 fra 1.86GHz til 2.4GHz. Det jeg ser er at i Everst Ultimate Edition viser den frekvensen jeg skal ha klokket til(multiplier 245*7). Det samme vises også da jeg tok en test i AquaMark, men da jeg sjekket CPU-Z står multiplier som 6, og det står at CPUn er 2GHz. Bruker CPU-Z ofte å være feil med den typen prosessoren jeg har? Eller hva er det? Jeg har satt multiplier til 7 i bios. Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Mulig at du har på en form for strømsparing som gjør at cpu'en klokkes ned? Dette finnes på AMD i alle fall, jeg regner med at core2duo har det også siden de ofte sitter i laptoper også. Lenke til kommentar
krroold Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Mulig at du har på en form for strømsparing som gjør at cpu'en klokkes ned? Dette finnes på AMD i alle fall, jeg regner med at core2duo har det også siden de ofte sitter i laptoper også. 8048501[/snapback] Den funksjonen er også med Intel ja, men tingen er Aquamark og Everest viser noe annet Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Skjønner. Men er det så farlig? Noe spesielt du trenger cpu-z til?' Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå