Gå til innhold

Vil Opteron 175 være et godt kjøp?

Fjelldal83

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg hjelper en veninne med å oppgradere en pc som bruker bruker primært til CS2 pakken og litt spill. I Første omgang skal hun oppgradere prosessoren. Tenkte på denne .Det hun har nå er som følger:

A8N-SLI Socket 939

AMD64 3200+

1 gb med et eller annet(blir å sette inn èn ekstra gb)

Takkar for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Såvidt jeg vet så bruker Photoshop, Illustrator og inDesign veldig mye prosessorkraft, vil det ikke være best med en kraftig prosessor?

8054601[/snapback]

Eg har nettopp bestilt 175, og trur det er det beste kjoepet (pris-ytelse) for 939 sokkelen. Eg litt skeptisk til aa maatte flashe bios til en betaversjon (1017.5 trur eg, asus.com). Brukar CS2 masse sjoelv, og ville ikkje kjoept billegare prosessor til det bruket.

Lenke til kommentar

Mange ville nok anbefale LGA775 med Core2Duo... -det skal ikke jeg gjøre, fordi dette også innebærer det dobbelte utlegget i RAM, CPU og Hovedkort.

Dersom det er en eldre 3200+ (Winchester, Venice) vil en Opteron 170 være et aldri så lite fremskritt. Om du har "litt" peiling på overklokking, så bør 2,5-2,75 være godt innenfor rekkevidde. Kanskje mer, men du må ta hensyn til stabiliteten på en annens maskin.

Med 25% hastighetsløsning, vil "alt gå så meget bedre". :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...