Gå til innhold

Total War: Endelig klart Battle of Agincourt!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tid for en liten historietime:

i virkeligheten var det 20 000 franskmenn mot 4000 briter...

grunnen til at britene vant, var ikke pga bedre soldater/utstyr.

de hadde faktisk bare lær og tøy som rustning, mens franskmennene hadde 10 000 pansrede kavalerimenn, og de 2000 bueskytterne til britene kunne IKKE penentrere disse rustningene...

det ble funnet ut at franskmennene tapte pga de var så mange :blink:

det hadde regnet om natten, derfor var slagmarken full av gjørme. slagmarken var også som en korkehals for franskmennene: jo lenger frem de kom, jo tettere løp de

dette medførte at ca 16 000 soldater falt, rustningene søg seg fast i gjørma, og de ble løpt ned og trakket ned i gjørma, der de ble kvalt!

16 000 franskmenn falt forgjeves, mens resten ble eid av de britene!

det er det man kan kalle pwndez0r!

Endret av Grende
Lenke til kommentar
Tid for en liten historietime:

i virkeligheten var det 20 000 franskmenn mot 4000 briter...

grunnen til at britene vant, var ikke pga bedre soldater/utstyr.

de hadde faktisk bare lær og tøy som rustning, mens franskmennene hadde 10 000 pansrede kavalerimenn, og de 2000 bueskytterne til britene kunne IKKE penentrere disse rustningene...

det ble funnet ut at franskmennene tapte pga de var så mange  :blink:

det hadde regnet om natten, derfor var slagmarken full av gjørme. slagmarken var også som en korkehals for franskmennene: jo lenger frem de kom, jo tettere løp de

dette medførte at ca 16 000 soldater falt, rustningene søg seg fast i gjørma, og de ble løpt ned og trakket ned i gjørma, der de ble kvalt!

16 000 franskmenn falt forgjeves, mens resten ble eid av de britene!

det er det man kan kalle pwndez0r!

8055558[/snapback]

Men britene hadde longbow, det hadde ikke franskmennene. Britene satte også og spisse tømmerstokker på skrå, så hestene ikke kunne hoppe over

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

hvordan ta screenshot med min bærbare som ikke har en print screen button :) tenkte jeg skulle ta dette slaget men må ta et screenshot

EDIT: hmm på knappen "home" så står det under i en firkant "prt sc"

Home

"Prt sc"

men aner ikke hvordan jeg kan få prt sc knappen til å virke istedet for home

prøver shift-home ctrl-home alt-home. aaarhg

EDIT 2: ok jeg fant det ut=) er en dedikert knapp til å skifte=)

EDIT 3: og der klarte jeg det på tredje forsøk. problemet var å holde kongen i live =)

post-64648-1172956186_thumb.jpg

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Jeg synes de fleste historiske slagene er ganske enkle :cool: , untatt Tanneberg(har aldri klart den :( ).

8072958[/snapback]

3 forsøk igjen=) hva er det med meg og tallet 3

post-64648-1172978831_thumb.jpg

Det var ikke så veldig vanskelig.

trikset er få kavaleriet til fienden til å følge horse archerene dine.

kjør ditt kavaleri bakom åsen hvor fienden er og når infanteriet har nådd målet. kjør opp alt av kavaleri bak åsen så du kommer bak generalen. slakt han og møt infanteriet i midten=)

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

klarte Tannenberg på første jeg, tok bare horse archernene til å skyte på kav. til tyskerne og de ble fulgt helt til den andre delen av banen, men de kanonene er litt leie synes jeg. De traff som faen hver gang. De traff perfekt rett foran slik at kule dro med 5-10 man hver gang

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Hva er vitsen med å klare "Historical Battles" da? En får jo ingen ting pga det?

8246781[/snapback]

Det der blir like dumt som å spørre.

"Hva er vitsen med å spille?, man får jo ingenting pga det."

Lenke til kommentar

Nå er vel ikke Battle for Agincourt spesielt vanskelig, men det er det historiske slaget jeg liker best å spille hvertfall. Tror faktisk ikke jeg har prøvd så mange andre slag, får prøve dem snart om maskinen bestemmer seg for å oppføre seg.

Vitsen med å gjøre det er som sagt underholdning.

Lenke til kommentar
Nå er vel ikke Battle for Agincourt spesielt vanskelig, men det er det historiske slaget jeg liker best å spille hvertfall. Tror faktisk ikke jeg har prøvd så mange andre slag, får prøve dem snart om maskinen bestemmer seg for å oppføre seg.

8247951[/snapback]

Battle for Agincourt er det eneste historical battlet som jeg ikke har klart. :p

Den med Egypt v England er jævlig, gjelder bare å bruke kavaleriet mye. Flanking FTW.

Lenke til kommentar

8247951[/snapback]

Battle for Agincourt er det eneste historical battlet som jeg ikke har klart. :p

Den med Egypt v England er jævlig, gjelder bare å bruke kavaleriet mye. Flanking FTW.

8277415[/snapback]

Men nå er ikke Battle for Agincourt noe spessielt historisk realistisk med forholdet mellom nummerne, rustning, (langt ifra) eller, som andre sa her, gjørma.

Man kjenner igjen en del av virkelighets kampen, men det er mye som ikke er det samme.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
LOL til de som ikke har klart det!

Klarte slaget på første forsøk og jeg spiller nesten aldri slag!

8324220[/snapback]

LOL til deg. hva faen er det du tror du er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...