Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvor mye koster det å formatere pcn.?

Anbefalte innlegg

Hvor mye Koster det å levere pcn på Elkjøp/Expert sån at de Formaterer pcn...

8048118[/snapback]

Burde være unødvendig å levere inn PC'en for å formatere harddisken:

Start opp i DOS, skriv "format c:" svar ja på spørsmålet om du er sikker på at du vil formatere, vent i noen minutter, så er den formatert! :!:

8053146[/snapback]

Var det ikke sånn at han ikke hadde operativsystems CD/DVD? Med andre ord ville ikke det være litt kjedelig da?

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei..

vis du vet hva navnet på viruset ditt er så kan du gå inn på symantec.com og lese om virusene der..om hvordan de skal fjernes og hva de gjør...eller laste ned removal tool vis det finnes til det viruset

Lenke til kommentar
mhbakke: Selv om man laster ned en Windows XP cd fra nett så er det ikke sikkert at du får den til å fungere allikevel med din egen lisens.

8048978[/snapback]

helt riktig! det finnes to cd-typer 1 bedrifts-cd type og en hjemmebruker type så du får ikke alltid det til og fungere skikkelig

Endret av boyeminem
Lenke til kommentar
Høres ut som om noe blir varmt inni boksen... Da skrur den seg av og starter opp igjen av seg selv.

8052456[/snapback]

Den starter ikke av seg selv igjen... Bare slår seg av.

8052509[/snapback]

eller hovedkort-feil? det skjedde meg på en bærbar jeg har et skikkelig kjipt problem spør du meg...

ta og sjekk opp om det ikke er hovedkort eller temp som er årsaken... mange pcer idag har muligheten til og stenge ned hele systemet om det blir for varmt

Endret av boyeminem
Lenke til kommentar

For å si det sånn. Jeg tror vi kan avskrive Virus/Spyware/Trojanske hester. Har aldri i min villeste fantasi hørt om et Virus/Trojansk hest som har gjort at PC`en har blitt varm.

Har selv jobba på Dataverksted og der tok man litt over 1000 lappen tror jeg for å gjøre klar en PC med formatering, reinstallering, installasjon av drivere, og oppdatere Windows. Å installere Antivirus og Brannmur ble ekstra kostnader :p.

Å bare sånn at det er klart. Selv om man leverer PC`en inn til noen folk for å formatere, og reinstallere Windows, så er det IKKE sikkert at de heller gjør det riktig. PC`en kan fremdeles krasje selv om det er fagfolk som gjør det.

Selv driver jeg å hjelper folk med formatering, virusfjerning, spyware fjerning og andre ting som omhandler PC, og jeg leverer aldri fra meg en PC før den er HELT ferdig og jeg sjekker at alt fungerer tilfredstillende.

Endret av wil
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
For å si det sånn. Jeg tror vi kan avskrive Virus/Spyware/Trojanske hester. Har aldri i min villeste fantasi hørt om et Virus/Trojansk hest som har gjort at PC`en har blitt varm.

Har selv jobba på Dataverksted og der tok man litt over 1000 lappen tror jeg for å gjøre klar en PC med formatering, reinstallering, installasjon av drivere, og oppdatere Windows. Å installere Antivirus og Brannmur ble ekstra kostnader :p.

8053955[/snapback]

Da må jeg si du har liten kunnskap til tross for jobb på Dataverksted.

Det er da ikke få virus/trojanere som har denne "funksjonen"..dvs. "peket-med-å-slå-av-PC'n. Og det har ikke noe med at PC blir varm å gjøre. Ren ondisnnet kode (enkelt er det også).

Lenke til kommentar

Bruk luft boks til å gjøre rent ja. Har du stasjoner kan du jo og ta av sidedøra og eventuelt sette en bordvifte ved siden av :p En kamerat av meg gjorde dette, men bare til han fikk nye vifter. Anbefaler deg ny CPU-vifte...

Edit: Skrive feil...

Endret av mhbakke
Lenke til kommentar
Da må jeg si du har liten kunnskap til tross for jobb på Dataverksted.

Det er da ikke få virus/trojanere som har denne "funksjonen"..dvs. "peket-med-å-slå-av-PC'n. Og det har ikke noe med at PC blir varm å gjøre. Ren ondisnnet kode (enkelt er det også).

8053980[/snapback]

Joda, men jeg har enda ikke hørt om virus/trojaner som gjør PCen varm.. Jeg blir derimot varm av Virus :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...