Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvor mye koster det å formatere pcn.?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du ikke VIL formatere, så kan du gjøre følgende:

Hent CClenaer, installer.

Hent SAS, installer og oppdater.

Hent Rootchk, legg det på skrivebordet.

Hent Hijackthis, pakk det ut i ei egen mappe på skrivebordet.

Restart i sikker modus (tapp F8 under oppstart)

Kjør en rens med CCleaner

Kjør en 'Complete scan' med SAS

Restart i normal modus

Kjør Rootchk, den lager en logg som du kopierer inn i neste post sammen med loggen fra SAS (preferences -> statistics/logs) + en logg fra Hijackthis (start Hijackthis, velg "Do a system scan and save a logfile".

Lenke til kommentar

Last ned en XP cd, skal være lovlig dersom du har lisens. Koster alt for mye å levere inn pc'n...

Edit: Du kan jo og scanne etter virus i sikkerhetsmodus, eller laste ned Avast. Avast gir deg muligheten til å scanne pc'n før windows har startet skikkelig... Men vis det ikke er virus, kan det og være hardware feil... Eller noe så enkelt som at prosessoren blir for varm, sjekk dette med SpeedFan.

Endret av mhbakke
Lenke til kommentar
mhbakke: Selv om man laster ned en Windows XP cd fra nett så er det ikke sikkert at du får den til å fungere allikevel med din egen lisens.

8048978[/snapback]

Tror det har med oem cd- altså knyttet opp til pc.

Fullversjonen fungerer på en gyldig lisens..

Lenke til kommentar
Ok, Det er nok at den blir for varm.. Når jeg lastet ned de programmene som norbat hadde linket til så slo den seg av (igjen xD)

Så må prøve å få gjort noe så den kjøles ned bedre.

8052571[/snapback]

Tipset er vel da å blåse ut støvet :) Tipper vifter/kjøleribber er tettpakkede, det er ikke uvanlig at PCer blir fulle av støv. Anbefaler at du kjøper trykkluft på boks hos Biltema, CO eller liknende, å støvsuge må du være forsiktig med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det *kan* være at noe blir for varmt, men dette er klassisk symptom på ett "vrient" virus/trojan.

Sleit fælt med en PC som en bekjent (en mamma til en typisk "noob fildeler") leverte til "medisinmannen" dvs. meg. Samme symptom som var en trojan som slo av PC'n når den ikke fikk tilgang til de nettverksressursen den ville..

(Kr. 600 i timen synes jeg er grei pris for de som får infisert PC'en pga. uvettig bruk egentlig.)

Jeg brukte vel totalt 10 timer på å få kartlagt/rensket PC'n.

Brukte bl.a. ett par av verktøyene som "norbat" viser til.

Det raskeste (og endelig løsning) var å få "mamma'en" til å kjøpe ny HD, reinstallere en "clean" (og kjapp) WInXP installasjon.. da dette var ett "versting-virus/trojan".

Så kjøre full virus/trojan clean av den gamle "downloadbefengte" HD (100+GB med søplemusikk og ditto filmer).. og bygde opp media-arkiv/personlige data pånytt fra den da rensete disken.

Jeg gjør det helst ikke en gang til for å si det sånn.

Dette bør "synderne" selv lære seg å rydde opp i, for det er snakk om dager/uker før de har "rota" til systemet sitt igjen.. og igjen.. og igjen.

"Formater!" som er standarsvaret til mange her som råd til alt fra virus/spyware til nye skjermkortdrivere.. er ikke så dumt egentlig. :D

Lenke til kommentar
Hvor mye Koster det å levere pcn på Elkjøp/Expert sån at de Formaterer pcn...

8048118[/snapback]

Burde være unødvendig å levere inn PC'en for å formatere harddisken:

Start opp i DOS, skriv "format c:" svar ja på spørsmålet om du er sikker på at du vil formatere, vent i noen minutter, så er den formatert! :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...