pumba50 Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Rart å se at vekta forblir den samme, mens fettet renner vekk. Musklene er mye synligere, og muskelmassen har økt litt. Mistenker atmed mer kjøtt i kostholdet vil massen stige (?) 8214743[/snapback] Man ser større ut når fettprosenten går ned. Endret 22. mars 2007 av Databamse Lenke til kommentar
Chri3tian Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Doh, er det SÅNN det funker altså.... *ironi* Skrev det egentlig til inspirasjon til andre Endret 22. mars 2007 av Chri3tian Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Istedet for å stikke til Australia kan du ta deg en tur til Kristiansund synes jeg Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Istedet for å stikke til Australia kan du ta deg en tur til Kristiansund synes jeg 8215907[/snapback] Hahaha Lenke til kommentar
Chri3tian Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Istedet for å stikke til Australia kan du ta deg en tur til Kristiansund synes jeg 8215907[/snapback] Haha Takker! Smiger gjør susen.. vet ikke hvilken gutt som det ikke funker på. Skal jobbe heile helga, så får garantert nok ukvemsord tenker jeg.. Ordensvakt og mobilvekter på fjerde året. Hører mye rart da! Der ligger egentlig endel av "problemet" mitt.. Går veldig mye, og bruker mye overkropp/armer på jobb.. Det er liksom bare mage/sideregion som står igjen. Er forresten i kristiansund ganske ofte Lenke til kommentar
Chri3tian Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Kjapt spørsmål.. Polarbrød, sunt eller usunt? Som i to/tre skiver med kjøtt eller ost uten smør på. Blir gal av dette! Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Du får jo både grovt og lyst polarbrød, jeg liker det grove best. Om det er sunt eller usunt er en annen ting, kanskje det fungerer på samme måte som lyst og grovt brød? Kjøttpålegg og Ost er begge veldig godtatt =) Endret 26. mars 2007 av PatrickM Lenke til kommentar
Chri3tian Skrevet 5. april 2007 Forfatter Del Skrevet 5. april 2007 Tips til forbedring av treningsprogram? Merker selv at dette funker for meg, men alt kan jo bli bedre? Dette har jeg prøvd meg frem til selv.. så jeg er klar over at det virker litt rotete. Blir gjort ca tre ganger i uken, og går MYE på jobb, som er ca 4 dager i uken. -Oppvarming; Joggetur med forskjellige intervall. For det meste jogge i "normalt" tempo, for deretter spurt/rolig gange alt ettersom. Merker turen blir lengre for hver gang jeg er ute.. -Inn og tøye ut i ca fire-fem min Chins, 20 rep "skrått" (albue til motsatt kne) Curlstang, 15 rep stående, vekt 30kg Triceps, 10 rep utført med kne og hånd plantet, og manual opp og ut fra kropp Skulderrull, 10 rep 40kg overtak, så 10 rep undertak på curlstang Nedre mage, 20 rep på fin maskin som løfter kroppsvekt alt ettersom sitteposisjon Biceps, 20 rep isolert muskel sittende på hver hånd Triceps/skulder, 10 rep m/manual rett ut til sidene stående Chins, 25 rep Curl, 10 rep Biceps, 10 rep hver hånd sittende Så kjører jeg maks det jeg "har" i rekkefølge: Chins, curl, triceps, skulderrull For så lang uttøying (fem min +/-) og rett i dusjen. Lenke til kommentar
Bonnskij Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Om treningsprogrammet kan forbedrast? Definitivt Først av alt: Kroppen er tross alt langt meir enn berre mage og armar. Dessutan kan for sterke magemusklar i forhald til ryggmusklar føre til ei dårleg haldning som igjen vil kunne lede til ryggproblem. Det er faktisk ein svært overhengande fare for at det vil skje med litt tid. Og måten på måten du beskriver chins på tipper eg du meiner crunch? Altså ein mageøvelse. Eg foreslår at du har med desse øvelsane i programmet ditt: Bein: Knebøy variasjon (front/nakke) Strake markløft og/eller nordic hamstrings Mage: Crunch Skrå crunch Nedre rygg: Markløft Rygghev Øvre rygg/biceps: Chins Roing Bryst/triceps: Benkpress Dips Skuldre: Militærpress Det her er eit utval av veldig gode øvelsar som nesten bør vere med i programmet ditt. Eg seier ikkje at du må ha med alle, men å basere eit treningsprogram på desse øvingane vil vere det beste, istaden for å kjøyre på med isolasjonsøvelsar på armane og forvente at dei skal bli store. Tunge baseøvelsar som knebøy, vil føre til ei større utskiljing av testosteron i kroppen. Og det vil vere positivt for muskelbygginga generelt. Chins og roing er to øvelsar som i tillegg til å vere gode for øvre rygg gjer biceps meir å slite med enn om du kjøyrer på med bicepscurl Dips, benkpress og militærpress gjer og triceps nok å jobbe med, medan markløft tek på heile kroppen. Føler du for det kan du ta ein isolasjonsøvelse på armane, men ikkje fom programmet ut frå det. Eit eksempel på eit program kan vere noko slikt som det her: Måndag: Benkpress: 8-8-6-6-6 Knebøy: 8-8-6-6-6 Roing: 8-8-6-6-6 Crunch: 10-10-10 Rygghev: 10-10-10 Onsdag: Dips: 6-6-5-5 Chins: 6-6-5-5 Markløft: 6-6-6-6 Strake markløft: 6-6-6-6 Militærpress: 5-5-5 Fredag: Benkpress: 8-8-6-6-6 Knebøy: 8-8-6-6-6 Roing: 8-8-6-6-6 Crunch: 10-10-10 Rygghev: 10-10-10 Både knebøy og markløft krever mykje kjernestabilisering, og gjer magemusklane god trening, så meir magtrening enn det som er oppført vil nok heller ikkje trengst. Lenke til kommentar
Chri3tian Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Bonnskij: Takk for langt og utfyllende svar, skal prøve å flette sammen noen av de øvelsene du beskriver her, samt fokusere mer på å trene mer rygg. Jeg har tydeligvis fokusert alt for mye på de delene av kroppen jeg vil "forbedre", og når resultatene begynte å vise, er det lett å ble hekta, eller iallefall tro at dette fungerer best for meg. Grunnen er egentlig at jeg har følt at det bare er mage og side, som trenger spesiel mye trening. Siden jeg går mye, og bruker mye overkropp på jobb. Og jeg jobber mye Vet ikke om det er relevant, men har vent meg til 3-4 sett med 25 rep "crunch" hver dag før jeg legger meg, og rett etter jeg har stått opp ôg. Så kanskje jeg overbelaster magemusklene? Som sagt, lett å bli hekta når resultatene begynte å komme Men jeg trener hjemme, så det er begrenset hva jeg har tilgang til.. mtp at du foreslo benkpress for eks. Men dips og knebøy er altids mulig. Skal kikke mer inn i hva de øvelsene du foreslår her foregår. 25 chins? damn! 8317936[/snapback] Ironi eller? Med fokus på kosthold, og mye trening, så skal det faktisk ikke mer til en 4-5 sett med 25 repetisjoner for å se resultat, så om jeg ikke er "mann nok" for deg, så kan du egentlig ta "synsingen" din en annen plass. Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 (endret) 25 chins er pokkers mye, tror det var det han mente. Men, det spørs jo selvsagt hvordan du tar de. Endret 6. april 2007 av Rakkerunge Lenke til kommentar
Chri3tian Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 (endret) Hm.. jeg mener visst "Twisting crunch", ikke chins Men hadde jeg hatt muligheten, så er den en meget fin øvelse! Men 3-4 sett med ca 25 rep er nok litt mer en jeg klarer enda http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=1196.0 Der er mange illustrasjoner. Sorry Mac Endret 6. april 2007 av Chri3tian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå