Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor. Vil det bli begrensning for alle?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-12-08 15:33, skrev Divxdude:

gjelder ikke deg, hvis du ønsker å ha ubegrenset!


og bytt til en annen leverandør! de er sikkert mye bedre enn telenor på pris og support!


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Divxdude på 2002-12-08 15:33 ]</font>


 

Servicen til telenor ja? Rart du skulle nevne det, en gang om noen år, når du blir over 16 år og skal begynne å bygge opp et kundeforhold til flere leverandører enn den lokale pizzabula vil du få deg en smekk :smile: Telenor Internet sitt support senter funker utmerket og servicen er det ikke mye å klage på heller.

 

Prøv heller å kontakte firma som: Lyse, NGT, UPC, CanalDigital, Statens lånekasse for å nevne noen.

Telenor har et utrolig serviceapparat i ryggen, og det er nok ikke mange andre enn 110/112/113 som har raskere svar kl 3 om natten.

 

Pris? Tja, kjører du Rolls, ja så er prisen høy...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-08 22:58, skrev fullifaencom:





Prøv heller å kontakte firma som: (..)NGT, UPC (..) for å nevne noen


 

Grøss, lurer på hvor mange tellerskritt de har svindlet fra meg jeg. Det er jo en skam, her har de litt å lære av telenor ja

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-08 22:58, skrev fullifaencom:


Servicen til telenor ja? Rart du skulle nevne det, en gang om noen år, når du blir over 16 år og skal begynne å bygge opp et kundeforhold til flere leverandører enn den lokale pizzabula vil du få deg en smekk
:)
Telenor Internet sitt support senter funker utmerket og servicen er det ikke mye å klage på heller.,.......



 

og du tror du er konge? Du vet liksom hvor gammel jeg er nå?

 

[ Denne Melding var redigert av: Divxdude på 2002-12-09 18:44 ]

Lenke til kommentar

Tja.. er nå ikke så helt sikker på om Telenor er de beste på service.. Med en gang vi fikk adsl hadde vi mange problemer med oppkoblingen og måtte ringe kundeservice stadig vekk. Det irriterende var at jeg måtte sitte 40-70min i kø i telefonen ( heldigvis gratis da ;-D), men så kom det en sånn dame og fortalte at jeg var nummer 1 i køen også bare la dem på. Da måtte jeg ringe opp på nye igjen og vente ENDA en times tid.. Det skjedde hver JÆVLA gang !

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-08 22:58, skrev fullifaencom:


Pris? Tja, kjører du Rolls, ja så er prisen høy...


 

Rolls?

Jeg pleier mer og tenke Lada og tvilsomme bakgårdsverksteder hvis jeg skal koble TN sin kunderservice med bilmerker.

Hjelper ikke en dritt at de tar telefonen mitt på natta når de stort sett ikke greier og løse problemene, nesten alle de problemene jeg har hatt krever at "noen" på teknisk skal kontakte meg innen X antall timer.

Jeg er ofte i kontakt med den på vegne av kunder med problemer, alltid like morsomt når du får svaret: denne problemstillingen har jeg ikke på sjekklisten min eller dette hadde vi ikke noe om på kurset så jeg aner ikke hva du snakker om osv. De har svært dyktige folk på support men de sitter stort sett ikke på førstelinjesupport lenger, det har skjedd store endringer i TN de siste to årene og det er ikke positivt. Nå har de bare 05000 også, prøvde 80080001 i dag og ble henvist til 05000 noe som svjv er et betalingsnummer så nå er ikke supporten gratis lenger, dog med forbehold om at de har endre taksten til 05000.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-08 22:58, skrev fullifaencom:

Quote:


Den 2002-12-08 15:33, skrev Divxdude:

gjelder ikke deg, hvis du ønsker å ha ubegrenset!


og bytt til en annen leverandør! de er sikkert mye bedre enn telenor på pris og support!


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Divxdude på 2002-12-08 15:33 ]</font>


 

Servicen til telenor ja? Rart du skulle nevne det, en gang om noen år, når du blir over 16 år og skal begynne å bygge opp et kundeforhold til flere leverandører enn den lokale pizzabula vil du få deg en smekk :smile: Telenor Internet sitt support senter funker utmerket og servicen er det ikke mye å klage på heller.

 

Prøv heller å kontakte firma som: Lyse, NGT, UPC, CanalDigital, Statens lånekasse for å nevne noen.

Telenor har et utrolig serviceapparat i ryggen, og det er nok ikke mange andre enn 110/112/113 som har raskere svar kl 3 om natten.

 

Pris? Tja, kjører du Rolls, ja så er prisen høy...

 

 

 

 

heh Supporten kommer HELT ann på hvem du prater med på et kundesenter. Det er så stor forskjell på folka som jobber. Noen er grætine noen er sinte og sure. Andre er ikke villige til å hjelpe.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor mange poster som har nesten samme titel og nesten helt likt innhold. Men det er mange.

*host* SØK! *kremt*

Svaret er nei, ikke miners du har den såkalte "nye online adsl".

Så forresten på TV2 nå, kjøp nå og få gratis ut året. Haha!. Det er jo 11 desember jo! For et uslålig tilbud :grin:

 

jj, gl hf..

hilsen meg.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt ADSL fra Telenor 704/128 i ca et år nå, og da uten den nedlastingsgrensen. Bor i et borettslag og får rabatt gjennom de, trodde dette var en permanent ordning, helt til jeg fikk en STOR regning fra Telenor nå nylig. Da har de plutselig funnet på at fasttelefon og internett skal være på samme faktura. I tillegg skal de "synkronisere" ADSL og telefonabonnementet slik at de går over samme periode. Dette gjorde selvfølgelig at regningen ble mye større, det passer jo veldig bra nå mot jul, for jeg har jo ingenting annet å bruke penger på enn å betale i forskudd til Telenor for lange tider fremover :sad:

 

Ringte Telenor for å prøve og endre dette, men nei det kunne de ikke gjøre. Prøvde å si at dette var lite kundevennlig, men det betyr tydeligvis ingenting for de. Enden på visa blir at jeg må betale regningen slik den er.

 

På grunn av dette; Økning av pris/bortfall av rabatt (fra nyttår)/kundebehandlingen, valgte jeg å si opp Telenor som ADSL-leverandør. Så nå er det Nextgentel fra nyttår :smile:

 

Har ingenting å klage på for øvrig når det gjelder Telenor, men det virker på meg som de prøver å "kvitte" seg med de som har fri nedlasting, og heller kjøre på for fullt med den "nye" online ADSL (med begrensning). Dessuten er det en fordel med Nextgentel at uploaden er mye bedre + at deling av internett er mye enklere.

 

Svaret på spørsmålet ditt er at de ikke fjerner alternativet med fri nedlasting, men jeg tror nok at de gjerne kunne tenkt seg å gjort det :smile:

 

 

Edit: lang post :smile:

 

 

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Lef på 2002-12-12 10:14 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: Lef på 2002-12-12 10:15 ]

Lenke til kommentar

Telenor må ha den mest slette kunde servicen av alle.

Det hele begynte med at jeg ville bytte til nextgentel, pga pris/ytelse. Men så av en eller anna grunn kunne jeg ikke få nextgentel etter en tid, så da hadde jo jeg allerede "levert" inn oppsigelsen til Telenor.

Jeg sendte dem 3mails, med 2dager mellomrom, uten svar. Så plutselig 2-3 November kuttet dem linja mi, og jeg hadde faktisk betalt for ca.1uke til før abbonemanget gikk ut.

Så jeg ringte dem samme kveld, og forklarte problemene. Etter mye diskutering og bla bla, fikk jeg telefonnummeret til "en oppe i systemet", og det hjalp. 0 ventetid, og faktisk ei som viste hva det dreide seg om.

Neste dag var internettet mitt oppe igjen, og det syns jeg var bra gjort, selv om telenor selv hadde gjort feilene.

 

Konklusjon:

Etter min erfaring, går ikke mail gjennom. Man MÅ ringe. Ring på formiddagen, da er køa mindre :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-12 10:13, skrev Lef:

Jeg har hatt ADSL fra Telenor 704/128 i ca et år nå, og da uten den nedlastingsgrensen. Bor i et borettslag og får rabatt gjennom de, trodde dette var en permanent ordning, helt til jeg fikk en STOR regning fra Telenor nå nylig. Da har de plutselig funnet på at fasttelefon og internett skal være på samme faktura. I tillegg skal de "synkronisere" ADSL og telefonabonnementet slik at de går over samme periode.


 

Dette er jo det nye "salgsargumentet" de bruker for og få folk til og bruke Tn til telefoni, men det er ikke _så_ dyrt og betale regninger i nettbanken at det holder mål.

Dog de morsomste er jo Tele2 som til stadighet ringer for og fortelle meg hvor billige de er, de blir litt snurt når jeg forteller dem at jeg bruker en leverandør som er flere titallsprosent billigere enn den latterlige "et øre under telenor" greia til tele2.

Lenke til kommentar

Ja det er ganske latterlig egentlig. Ikke det at det spiller så stor rolle om fakturaen er samlet eller splittet. Men jeg føler likevel på en måte at jeg har bedre kontroll når de kommer hver for seg.

 

Det jeg virkelig synes er kritikkverdig er manglende/dårlig informasjon om sammenslåing av faktura og at de tar seg den frihet å belaste meg for en mye lengre periode enn de normalt gjør på ADSL. Det går an å endre dette med sammenslåing, men det først f.o.m neste faktura. Akkurat det hjelper meg lite nå, med en stor regning som har forfall 15. des :sad:

 

Det finnes heldigvis mange ADSL-leverandører der jeg bor :smile:

 

 

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Lef på 2002-12-12 10:53 ]</font>

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Lef på 2002-12-12 10:54 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: Lef på 2002-12-12 10:56 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...