DuKeN Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Hei. kjøpte nettopp dette ASRock 4CoreDual-VSTA Socket 775 P4 lurte på om jeg trenger en S-ata HD? kan ikke ha i cdrom samtidig som harddisk, fordi den ene ATA100 plassen er til Floppy. er det ikke noe annen løsning? har ikke floppy liggende, dessuten vil jeg ha HD og cdrom samtidig, vil ikke bare ha hd, siden den ene ata plassen ikke støtter cdrom.. Noen som skjønner problemet mitt? isåfall, trenger hjelp fort. oppsett ATI x1950pro 512 AGP. PSU mist 600W ddr1 2048 Mushkin. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Tror du må forklare deg bedre! Kortet har 2 stk IDE kanaler så det skulle ikke være noe problem å koble 1 IDE disk til ene og CD rom til andre. I tillegg har kortet en floppy kontakt. Lenke til kommentar
DuKeN Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 ja sry, jeg forstod det nå. men jeg trodde den andre ide var floppy, siden jeg får ikke begge deler til å fungere. da står det under oppstart at jeg må ha i diskett. skal sjekke litt nærmere.. litt vanskelig å forklare. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Vel, uanset kan jo hver IDE kontakt ha to enheter, en master (i enden) og en slave. Det er jo bare å skru ut harddisken temporært hvis kabelen ikke når fram. Men har du to IDE kontakter på hovedkortet så slipper du jo dette som en nevnte tidligere. Lenke til kommentar
DuKeN Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 sry, men kabelen var ødelagt byttet kabel. Men seff er det et problem til. Når jeg skal restarte maskinen så går den til standby på skjermen etter en stund. så bare blir den der. jeg må restarte manuelt, så fungerer det som en vanlig restart, ikke noe galt eller noe som helst. men tar jeg start > start maskinen på nytt. Så går den ut av windows, som det vanligvis gjør, helt til det blir svart skjerm, så stopper den der. Kan dette ha noe med skjermkortet å gjøre? Lenke til kommentar
DuKeN Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 problem løst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå