Jove Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Jeg skal ha 2 stk innsugings-vifter 80mm som jeg vil ha filter på. Hva er best, og hvordan løser Dere slikt? Microplex's sine holder/m filter, er det plass til dem inni harddisk-holderene i chieftec-kabinettet? Filter til viften i døren, hvordan fiksest det? Er det noen som har billeder? Strømpebukse.... Har jeg hørt. Fester en den direkte på viften? Med strikk? Takker for ideer. -Jan Ove- Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Vanlig damestrømpebukse. Aner ikke hvordan du skal feste den, bruk fantasien :smile: Lenke til kommentar
saschagabor Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 spør et kvinnfolk koss hu feste an :razz: Lenke til kommentar
Jove Skrevet 8. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2002 Quote: Den 2002-12-08 15:31, skrev sascha66:spør et kvinnfolk koss hu feste an :razz: Hehe.. ja.... Det skal jeg gjøre. Noen spesiell type som er bra? Merke? Tror jeg går for sort. Neimen seriøst. Må vel finnest noen som har bilde av slikt. Eller forklaring på glupe ideer. -Jan Ove- Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Har faktisk tenkt å gjøre dette selv. Blir vel bare til at jeg klipper ut et firkanta stykke og setter det foran vifteåpningene fremme, og taper rundt med MacGyver-tape :wink: Lenke til kommentar
vegge Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Quote: Den 2002-12-08 15:51, skrev Divxdude:hva i all verden skal du med filter. det er bare fett å ha masse støv. dette tyder på at pc'en er godt brukt. eller hva? Arg, dere bare tuller jo. Har selv et par kabinettvifter jeg lenge har vurdert å sette viftefilter på, men har ikke funnet den ultimate løsningen. Her er en artikkel som tar for seg problemet. Strømpebuksa var stygg, men det går i alle fall fram at støv er noe dritt. PS. Kom med skikkelige forslag hvis noen vet. Søkefunksjonen gir noen svar, men en guide med bilder hadde vært genialt.. :smile: Du spammer, Divxdude. Kunne tatt det opp med deg via private meldinger, men gidder ikke. Ta deg heller en løpetur, spill online eller chatt litt på IRC. Ikke ta dette så veldig tungt, men siden jeg reagerer, så må det jo være noe du gjør. Greit å tulle litt, men har ikke de fleste innleggene dine i dag vært slike? Edit: sjekk private meldinger, Divxdude. Jeg tar tilbake litt av kritikken, men ikke alt.. :smile: _________________ AMD T-bird 1400@1615MHz.. og stabil! [ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-12-08 16:34 ] Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Sånn tenkte jeg jeg skulle gjøre det på mitt Chieftec fulltower: Det røde er strømpebukse, det blå er tape. Driter i hvordan det ser ut, for det skal jo være et deksel foran uansett. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Quote: Den 2002-12-08 15:51, skrev Divxdude:hva i all verden skal du med filter. det er bare fett å ha masse støv. dette tyder på at pc'en er godt brukt. eller hva? Da blir vel hel poenget med vifter borte. Enig med Havegg, du spammer, og du gjør det bare for å få opp antall meldinger. Hvis du virkelig mener det er et godt råd, ja, da syns jeg synd på deg. Lenke til kommentar
spindle Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Bruker et opplegg likt det som er skissert over her, det funker helt fint. Lurt å rengjøre det av og til, avhengig av hvor ofte du støvsuger så kan det fort bli en del der. Alle som bor på hybel vet hvor fort kaninene formerer seg... Lenke til kommentar
Jove Skrevet 9. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2002 RikkyRally: Takker! havegg: Takk for link! Ellers... Kan det skje at det blir for tungt for viften å drage med et fin-masket filter/strømpebukse foran? -Og hva med viften i døren? Har ikke fått kabinettet enda, vet ikke helt hvordan det ser ut. Men burde vel gå an å tre en strømpebuksebit over den også. -Den suger inn sant? Takker de seriøse her..... -Jan Ove- Lenke til kommentar
EC Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Divxdude: slutt med støyen. Har du ikke noe fornuftig å komme med, unnlater du å svare. Eller stikker bort til "off topic" der slikt hører hjemme. Jeg slettet de intetsigende meldingene til Divxdude. -moderator yummy- Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Høres ikke så dumt ut dette med strømpebuksen, tenkte jeg skulle prøve. Fant ingen gamle hjemme, så da må det kjøpes, men jeg tror jeg må få mor til å kjøpe til meg.. Litt flaut å kjøpe sånnt selv :wink: Lenke til kommentar
Bach Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Har brukt Swifferduk selv, men det blir fort tett. Er litt vel effektivt på "småstøv". Ut å kjøpe strømper nå ja. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Vil du ha det litt mer profft, så kjøp en av disse. Koster nesten like mye som en strømpe, men den ser finere ut på PC'en. :razz: Lenke til kommentar
Manders Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Her var det mye gode forslag... fant noe som kan kjøpes av oss gutta uten at vi blir flaue. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?U...D=5850&GID=5800 Manders Lenke til kommentar
enl Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Jeg har et chieftech servertower og ble rimelig irritert når microplex ikke informerte om at filterne ikke passet kabinettet. Men jeg fant en brukbar løsning. Jeg festet støvfilterne med vanlig tape på innsiden av 3,5" brønnene. Når jeg så skjøv HDD'en inn, satt filteret godt på plass. Lenke til kommentar
Recercare Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Hva? På innsiden???....vil det si at du suger inn luft/stöv forbi harddisken og som stoppes av filteret på innsiden. Da vil jo alt stöv samle seg om harddisken Lenke til kommentar
Jove Skrevet 10. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2002 >Robkvi >Høres ikke så dumt ut dette med strømpebuksen, tenkte jeg skulle prøve. >Fant ingen gamle hjemme, så da må det kjøpes, men jeg tror jeg må få mor til å kjøpe til meg.. >Litt flaut å kjøpe sånnt selv Tihi :smile: Får vel litt rare blikk av kassadamen kanskje... >Bach >Har brukt Swifferduk selv, men det blir fort tett. Er litt vel effektivt på "småstøv". Ut å >kjøpe strømper nå ja. Ja, kan godt tenke meg den blir fort tett. Slet viften da? Kan det skje, at den vil slite så mye at den vil brenneopp? -Eller på noen annen måte bli defekt? -Kortere levetid etc? (Slike vifter er vel beregnet på å blåse/suge luft uhindret kanskje? :/ >Cappo >Vil du ha det litt mer profft, så kjøp en av disse. >Koster nesten like mye som en strømpe, men den ser finere ut på PC'en. Men passer dem alle steder? F.eks i side-døren på Chieftec? >Manders >Her var det mye gode forslag... fant noe som kan kjøpes av oss gutta uten at vi blir flaue. >http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?UGID=5850&GID=5800 >Manders Ser flotte ut dem.. Men så er det det med plassen.. :/ >enl >Jeg har et chieftech servertower og ble rimelig irritert når microplex ikke informerte om at >filterne ikke passet kabinettet. >Men jeg fant en brukbar løsning. Jeg festet støvfilterne med vanlig tape på innsiden av 3,5" >brønnene. Når jeg så skjøv HDD'en inn, satt filteret godt på plass. Strammer du ganske bra opp "filteret"? Min påstand: Om man har overtrykk i kabinettet, og alle inn-viftene har godt filter som man rengjør av og til. Så vil det ikke komme "noe" støv inn.... (Har aldri prøvd, vet ikke hvordan det er i praksis. F.eks. støy, kjøle-effekt osv.) -Jan Ove- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå