vigi83 Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Jeg har en mysql tabell med 5 kolonner, og i hver kolonne er det en del data. Det jeg vil gjøre er å lage 5 php arrays ($array1[], $array2[] etc.) slik at jeg i php-fila mi kan referere til f.eks. array4[$i] hvor $i er et inkrementert tall, og jeg vil da kunne vise til hvert enkelt data i tabellen. Har søkt rundt en del, men til ingen lykke. Jeg har i tidligere tilfeller lagret en rad om gangen i en loop, men det fungerer ikke så godt i dette tilfellet. Altså: Lagre all data som ligger i en kolonne fra en mysql tabell til et php array. takk takk Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 mysql_fetch_array ? Lenke til kommentar
gjermshus Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) PHP $res = mysql_query('SELECT col1,col2,col3,col4,col5 FROM tabell'); while ($row = mysql_fetch_assoc($res)) { $array1[] = $row['col1']; $array2[] = $row['col2']; $array3[] = $row['col3']; $array4[] = $row['col4']; $array5[] = $row['col5']; } Endret 28. februar 2007 av gjermshus Lenke til kommentar
vigi83 Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 PHP $res = mysql_query('SELECT col1,col2,col3,col4,col5 FROM tabell'); while ($row = mysql_fetch_assoc($res)) { $array1[] = $row['col1']; $array2[] = $row['col2']; $array3[] = $row['col3']; $array4[] = $row['col4']; $array5[] = $row['col5']; } 8046789[/snapback] Thank you! Det funka perfekt. Oh happy day! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå