..:Harald:.. Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Noen her som vet hva luftgeværkuler er laget av? Og har du noe og anbefale?(Luftgevær som skyter over 300m/s)? Endret 28. februar 2007 av Bird1113 Lenke til kommentar
Tronderbart Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Tror det spørs, jeg har noen her av bly om det er til hjelp :/ Lenke til kommentar
..:Harald:.. Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Tror det spørs, jeg har noen her av bly om det er til hjelp :/ 8046703[/snapback] Ja, regner med det er av bly. Flere som sier det nå Men takk for at du brydde deg:) Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Hmm... luftgevær under jakt og fiske? Okey... det er noe annet enn vi lærte på jegerprøven ja... Lenke til kommentar
..:Harald:.. Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Hmm... luftgevær under jakt og fiske?Okey... det er noe annet enn vi lærte på jegerprøven ja... 8046745[/snapback] Luftgevær går under våpen. Våpen hører hjemme under jakt og fiske Endret 28. februar 2007 av Bird1113 Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Hmm... luftgevær under jakt og fiske?Okey... det er noe annet enn vi lærte på jegerprøven ja... 8046745[/snapback] Luftgevær går under våpen. Våpen hører hjemme under jakt og fiske 8046804[/snapback] Er det da lov å bruke det våpne under jakt da? Litt off topic.. men syns bare det er litt rart plassert, for etter det jeg vet er det ikke lov, og da passer det dårlig under her... Lenke til kommentar
..:Harald:.. Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Hmm... luftgevær under jakt og fiske?Okey... det er noe annet enn vi lærte på jegerprøven ja... 8046745[/snapback] Luftgevær går under våpen. Våpen hører hjemme under jakt og fiske 8046804[/snapback] Er det da lov å bruke det våpne under jakt da? Litt off topic.. men syns bare det er litt rart plassert, for etter det jeg vet er det ikke lov, og da passer det dårlig under her... 8046846[/snapback] Hvor ville du plassert det? Det har vært flere moderatorer som har lest tråden uten å si noe om plassering av tråd Lenke til kommentar
Tronderbart Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Hmm... luftgevær under jakt og fiske?Okey... det er noe annet enn vi lærte på jegerprøven ja... 8046745[/snapback] Luftgevær går under våpen. Våpen hører hjemme under jakt og fiske 8046804[/snapback] Er det da lov å bruke det våpne under jakt da? Litt off topic.. men syns bare det er litt rart plassert, for etter det jeg vet er det ikke lov, og da passer det dårlig under her... 8046846[/snapback] Hvor ville du plassert det? Det har vært flere moderatorer som har lest tråden uten å si noe om plassering av tråd 8046873[/snapback] Sport gennerelt, annet eller hobby? Lenke til kommentar
varmit Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Man kan da jakte fugler med luftgevær? Luftgeværkuler er laget av bly, akkurat som de gamle haglene i gamle haglepatroner. Finnes BB kuler i stål og, men bly er det vanligeste. Lenke til kommentar
..:Harald:.. Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Man kan da jakte fugler med luftgevær? Luftgeværkuler er laget av bly, akkurat som de gamle haglene i gamle haglepatroner. Finnes BB kuler i stål og, men bly er det vanligeste. 8054073[/snapback] Hehe, du kan jakte mye med luftgevær men hvor lovlig det er vet jeg ikke :!: Lenke til kommentar
Rompesprekk Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Du er heldig hvis du får noe med luftgevær. Jeg sjøyt ei skjære men den klarte seg. ble ikke skada heller. Lenke til kommentar
..:Harald:.. Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Du er heldig hvis du får noe med luftgevær. Jeg sjøyt ei skjære men den klarte seg. ble ikke skada heller. 8062776[/snapback] Skyter ikke dyr jeg Hvor kraftig var det luftgeværet du skøyt med? ***m/s?? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 I Norge (hele Europa muligens?) er det forbudt å skyte dyr med annet enn kruttvåpen. Dvs. at luftvåpen, bue osv er forbudt til jakt. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 skal du ha luftgevær så kjøp ett brukt konkuransegevær på stenvaag eller noe, ikke kjøp de billige som mange butikker fører. Skal du ha noe med litt mer futt i er salongrifle ganske moro. Eneste er vel et salongrifle MÅ du ha skytebane, følge og være medlem av en skyteklubb for å bruke og eie, mens luftgevær er jeg usikker på. Du kan iallefall ikke skyte med luftgevær hjemme, det er en ting du skal være sikker på så du må vel ha skytebane for den og. Mao meld deg inn i en skyteklubb Lenke til kommentar
srbz Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Hvis du vil ha salongrifle kan du ta jegerprøven. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Jeg flyttet tråden til den veldig vage kategorien "Sport og fritid > Annet". Admin'c : Hvorfor kan du ikke skyte med luftvåpen hjemme? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 fordi det ser ut som ett gevær og det er skadelig på lang avstand. Lenke til kommentar
..:Harald:.. Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) skal du ha luftgevær så kjøp ett brukt konkuransegevær på stenvaag eller noe, ikke kjøp de billige som mange butikker fører. Skal du ha noe med litt mer futt i er salongrifle ganske moro. Eneste er vel et salongrifle MÅ du ha skytebane, følge og være medlem av en skyteklubb for å bruke og eie, mens luftgevær er jeg usikker på. Du kan iallefall ikke skyte med luftgevær hjemme, det er en ting du skal være sikker på så du må vel ha skytebane for den og. Mao meld deg inn i en skyteklubb 8074561[/snapback] Hehe, jeg er 14 år:P Vil heller ikke være medlem i en skyteklubb. Men jeg har ikke tenkt å kjøpe et billig dårlig et;) Endret 4. mars 2007 av Bird1113 Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 kjøp brukt hos stenvaag eller noe da, betalte tusen for ett gammelt brukt konkuransegevær som skyter presist og langt Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Du kan bruke luftgevær hjemme hvis du har ett stort kjellerom som du kan bruke, bruk en tykk sponplate bak blinken, den fanger opp kulene, forsterk den med extra tykkelse hvis den er for tynn. Det finnes også luftgeværpiler i stål, med bust i enden, disse var populære for flere tiår siden, med styr unna, de ødelegger løpet i luftgeværet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå