Gå til innhold

Import av PS3 fra USA

Vargtassen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ligger mange tråder om dette rundt omkring hvis du søker litt.

Men kan summe opp litt.

Hvis den blir stoppet i tollen, så får du 25% moms + tollgebyr.

Ps3 fra usa spiller sone 1 dvd , men fant ut i dag at den også spiller brente.. så da kan man lage sonefrie backups av sine gode sone 2 dvd'er.

Spillmessig støtter den US ps1/ps2 spill.. og vistnok er ps3 spillene sonefrie.

Den støtter også Blu-Ray sone A (usa og japan) og ikke B som europa har.

Strøm er ikke noe problem, det eneste du trenger er en pc strømkabel.

håper det hjelper litt.

Lenke til kommentar

Eneste ulempen jeg kan se, er at man ikke får kjøpt blu-ray filmer med norsk undertekst. Og man får ikke sett norske/skandinaviske filmer. Ellers så ser jeg kun fordeler, da man kan ende opp med en billigere konsoll enn hvis man kjøper i Norge.

60GB versjonen koster vel 600 dollar over der, noe som etter dagens kurs ikke er 4000 kr engang. Har du noen som kan kjøpe for deg over der, så kan du betale vedkommende en vedlegg på 50 dollar og du vil ende opp med å kjøpe konsollen nesten 2000 kr billigere enn i Norge.

En annen fordel, mange spill får bare release i NTSC soner, og dermed trenger du ikke å chippe konsollen din (det er opptil utviklerene selv om de ønsker å ha sonefrie spill eller ei, og jeg regner med at det er de færreste som kommer til å velge sonefrie, da det betyr mer arbeid, korriger meg gjerne om jeg tar feil), for å spille disse.

Jeg ser egentlig kun fordeler, utenom den første ulempen og om det skulle oppstå feil på konsollen, da blir det nok garanti problemer siden du bor over atlanteren. Hadde det ikke vært for disse 2 ulempene, så hadde jeg nok importert for lenge siden.

Lenke til kommentar
Er det ikke slik at Sony lar utviklerene/utgiverene få velge selv om de ønsker at deres spill skal være sonefrie eller ei, eller driver jeg og blander Xbox360 med PS3 nå?

8047424[/snapback]

Det er i alle fall sånn på XBOX 360, men det skal være sonefritt på spill til PS3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...