Gå til innhold

Studere informasjonssikkerhet/ it-sikkerhet

Løve

Anbefalte innlegg

Hei

Sitter å tenker litt på hva jeg skal studere og har kommet frem til at noe som omhandler it-sikkerhet og sikring av systemer o.l. virker interessant. :) Men er ikke helt sikker på hva og hvor etc. jeg skal søke og hva som er krav? Har sett på denne og synes det virker som en fin linje, men er det andre steder man kan studere det og evnt. variasjoner? Og hva kreves for å komme inn? Jeg går andre året på VGS allmenn og har 2MZ som jeg har tenkt å fortsette med til 3MZ. Andre realfag har jeg ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ett alternativ er å ta data ingeniør. Det er en litt mer generell retning tror jeg, men på den andre siden blir du mer lik en potet som kan anvendes til det meste. Du vil likevel ikke bli spesialist i ett felt før du har fått noen års erfaring. Endel høgskoler har f.eks. halvårskurs, forkurs og tre-termin ordninger (sistnevnte går parallelt med førsteåret) for de som mangler realfagene, ellers må du ha 3mx/2fy eller lignende. Det er mulig ingeniør kursene er mer realfag orienterte enn noen av de litt "friere" data-bachelor studiene. Går selv andre året dataingeniør hvor jeg kom inn via 3-termin ordning. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...