Gå til innhold

MX500 eller Intelli?


Anbefalte innlegg

Sitter her og skal ha meg en ny mus, men klarer ikke å bestemme meg for hva jeg skal kjøpe!

Noen som kan komme med noen erfaringer de har fra disse musene?

Har prøvd Intelli v3 musa, var grei nok den, men hvis mx500 musa er bedre så vil jeg jo selvfølgelig gå for den.

Prøv å kom med noen plusser og minuser om begge musene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-12-10 22:03, skrev psilocybe:

Quote:


Den 2002-12-09 11:05, skrev the_ruthless:


MS-klumpene føles billigere, og har dårlige passform generelt.



 

kremt.. du prøver å være morsom her nå, ikke sant?

 

slår du opp i et leksikon under "meget bra ergonomisk passform på datamuser", finner du et bilde av intellimouse explorer 3.0.

 

 

Okej. MS' "Serial Mouse 2.0A" er litt digg. Men det er også den eneste! (Jeg har eid tre sånne, faktisk. Ikke mobb.)

 

Du innrømmer at MS-musene VÆFFAL kjennes litt billigere ut? Passform er vel strengt tatt en smaksak, men allikevel...

Lenke til kommentar

har hatt en intelli 1.1 og brukt en explorer 3.0 ganske mye.. men _personlig_ foretrekker jeg mx500'en jeg har nå..

først og fremst pga. knappene på ms sine muser som jeg fra første stund har mislikt, men mx-500 sitter også bedre i handa mi (MIN hand) og har den gummiaktiga plasten så du ikke glipper den uansett hvor hardhent du er :smile:

tommelknappene på mx-500 er plassert litt for langt frem, det tror jeg alle kan være enige om, men de føles iallefall ikke ut som om de skal ramle ut av musa slik som på ms sine.

og når det kommer til vekta, skru ut den metallklumen der inne, bare en skrue som fester den (og 3 til dekselet på musa)

scrollhjulet er MYE bedre enn ms sine muser mens de 3 extra knappene rundt scrollehjulet er så godt som ubrukelige (med mindre du skal scrolle en LAAAAAANG side) men du kommer ikke borti de med mindre du vil det.

 

intelli 1.1 og explorer 3.0 er begge VELDIG gode muser, ingen tvil om det, men for min del synes jeg mx-500 er bedre.

test ut de du har lyst på og bestem deg etterpå, det er nå iallefall mitt råd!

Lenke til kommentar

Skulle vel lest denne posten tidligere, så hadde dere sluppet denne diskusjonen. For jeg kunne fortalt dere alle at skal dere ha en kongemus, må dere gå for MX300. MX500 er altfor stor og klumpete, spesielt hvis dere bruker den til å spille med. Får mye bedre kontroll med en liten og nett mus. Og hvis du attpåtil er venstrehendt sånn som jeg er bør du i alle tilfelle velge MX300..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-09 11:01, skrev Cappo:

Intelli'en uten tvil. Den har bedre pass form enn MX500 og knappene er enklere trykke på ordentlig.


Sjekk
for test av begge to.



 

Tester er ikke alt. Dette er smak og behag!

Jeg har prøvd mange, men mx500 er noe av det beste jeg har prøvd. Jeg bruker mx500 sammen med Func Surface 1030 og disse passer bra i sammen. mx500 anbefales til alle som skal kjøpe ny mus!!!

Men for å bli helt sikker lønner det seg å prøve i butikken og se hva som passer din hånd :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-11 00:21, skrev nextri:

Skulle vel lest denne posten tidligere, så hadde dere sluppet denne diskusjonen. For jeg kunne fortalt dere alle at skal dere ha en kongemus, må dere gå for MX300. MX500 er altfor stor og klumpete, spesielt hvis dere bruker den til å spille med. Får mye bedre kontroll med en liten og nett mus. Og hvis du attpåtil er venstrehendt sånn som jeg er bør du i alle tilfelle velge MX300..




 

jepp

Lenke til kommentar

Har både MS Explorer 3.0, MX500 og Gamingmouse. Gamingmouse med optikken fra MX500 hadde nok vært det ultimate :smile:

MS musa virker skranglete og har et "løst og ekkelt rulehjul".

MX500 er utrolig stabil mus, men er litt høy synes jeg.

Men om valget var mellom MS og MX500, så hadde jeg klart tatt MX500 ikke tvil.

 

Tror jeg kommer til å kjøpe meg en MX300 da den er mindre og man kan kontrollere den fingertuppene og la håndbaken være på musmatta.

Uansett mus, så er Gamingmousen konge mus, skulle bare satt inn optiken fra Logitech i den.

Lenke til kommentar

Dersom du bor i nærheten av en større databutikk, elkjøp eller liknende, så har de ofte de forskjellige musene inne. Det kan da være greit å ta seg en titt/prøve litt før det bestiller den fra en billiger plass på nettet :smile: Dessuten er ofte Elkjøp og disse andre ikke så verst i pris på slike ting. Kjøpte selv basismodellen av logitech sin trådløse desktop 1-200 billigere enn noen av nettbutikkene hos Lefdal.

 

Personlig foretrekker jeg egentlig MS mus, akkurat nå har jeg en Logitech optisk trådløs som jeg bruker til daglig og en MS Explorer optisk med tråd som jeg bruker på den bærbare. Presisjonen er omtrent den samme, men generelt liker jeg bedre MS musen min enn Logitech, problemet er at den(dvs den modellen jeg har) ikke er trådløst og det er litt kjipt. Ellers er det neppe noe fasitsvar på dette, du må uansett bruke litt tid på å venne deg til en ny mus.

 

[ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-12-11 13:46 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...