4588pkdkrikue5c Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Heisann, Har en maskin her som er foreldrene mine sin. Grunnen til at jeg trekker frem at det er deres, er at jeg ikke har så fryktelig god peiling på hva som er inne i maskinen, i motsettning til min egen. Uansett, maskinen har fungert utmerket frem til igår. Skjermen viste ikke bildet, den fant ikke datamaskinen rett og slett. Jeg prøvde å bytte fra VGA til DVI og tilbake, men oppnådde ikke noe spesielt resultat. Men med både VGA og DVI kabelen i startet den plutselig, en gang. Den varte lenge nok til at jeg fikk gått inn i Windows XP, hvor skjermoppløsningen var svært lav (640x480). Da jeg skiftet oppløsningen, skiftet kortet over til DVI av en eller annen grunn. Det samme skjedde når jeg bare hadde VGA tilkoblet, men da ble det iallefall ikke mye bilde. Så da trodde jeg den virket, det var etter andre gangen med tull. Men nå altså virker den ikke igjen. Det virker svært tilfeldig med hele maskinen, av og til virker det, av og til ikke. Prøvde forøvrig å trykke tre ganger restart i håp om at biosen skulle være problemet, og restarte seg. Det gjør den iallefall på mitt hovedkort. Delene i maskinen kan jeg oppgi om det er nødvendig, men da må jeg eventuelt leite igjennom etter brukerhåndbøker o.l. Skjermkortet er ett eller annet Radeon kort, frykter jeg Byttet til VGA modus tidligere igår, da fungerte VGA koblingen en stund om det spiller noen rolle. Noen som vet hva som kan være problemet mitt, eventuelt komme med noen forlsag til hva jeg kan gjøre? På forhånd takk! Endret 28. februar 2007 av steffenz Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) For å resette bios er det vanlig å enten flytte på en jumper eller ta ut bios batteriet. Du kan da også prøve med et annet skjermkort, andre minnebrikker osv. Edit: Lite aktuelt å bruke SIW og Everest når du ikke får maskinen til å starte. Endret 28. februar 2007 av heisann80 Lenke til kommentar
wil Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Du får sjekke om det er AGP eller PCI Express skjermkort den har, hvis den f. eks har PCI-Express og du har det samme i din egen PC så kan du jo prøve skjermkortet som står i din PC, i deres så ser du om det da blir noe særlig mer resultat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå