Gå til innhold

LCD TV, til blakk lærling.

Anbefalte innlegg

Hoy

jeg driver å ser på en tv jeg kan bruke til ps3, når jeg får kjøpt meg det.

Nå er ikke størrelsen så viktig, rundt 30" er fint, men kan godt ofre noen tommer for en litt bedre pris.

Så på denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323271&view=detailed

Vil denne funke greit? Og når det kommer til lyden, så kan det være det samme, da jeg uansett skal bruke eksterne høyttalere.

Og om det er 720p, eller 1080p spiller vel ingen rolle, på en såppas liten tv?

Kom bare med inspill, og andre tv-er, med en prisklasse på under 10 000kr helst ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du vurdert å bare kjøpe en brukt CRT-TV? Det er mange av dem på markedet nå, og hovedgrunnene til å kjøpe LCD er størrelse (flat men stort bilde) og oppløsning. Hvis du skal ha en billig en får du ikke spesielt høy oppløsning, og har du plass til en CRT er heller ikke det noe problem. CRT gir også vel så godt bilde enn LCD. Forbedringen av LCD-skjermer kommer i tillegg fortsatt til å gå med stormskritt i overskuelig framtid, så om du tar til takke med en billig skjerm nå kan du kjøpe en mye bedre for mindre penger om et par år.

Endret av HeltNils
Lenke til kommentar
Har du vurdert å bare kjøpe en brukt CRT-TV? Det er mange av dem på markedet nå, og hovedgrunnene til å kjøpe LCD er størrelse (flat men stort bilde) og oppløsning. Hvis du skal ha en billig en får du ikke spesielt høy oppløsning, og har du plass til en CRT er heller ikke det noe problem. CRT gir også vel så godt bilde enn LCD. Forbedringen av LCD-skjermer kommer i tillegg fortsatt til å gå med stormskritt i overskuelig framtid, så om du tar til takke med en billig skjerm nå kan du kjøpe en mye bedre for mindre penger om et par år.

8047409[/snapback]

sef kan jeg kjøpe en bedre og billigere om et par år, men det driter jeg i, da jeg ikke trenger det beste, men bare noe greit nok noe. ser da ikke vitsen med å ha det beste av alt :p

å kjøpe brukt er kanskje en tanke, men jeg skal ha en HD ready tv :p

Lenke til kommentar

En liten ting jeg stusser på fra forbruker.no-testen:

-Tuner integrert:

-Nei, krever en ekstern tuner

Mens på netshop.no står det:

- Integrert digital TV-tuner (mottar også analogt)

Hvem skal man tro på her da?

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar
Sony har integrert MPEG2 tuner, altså du har ikke mulighet til å ta inn det digitale bakkenettet som kommer i norge. Kanskje det de mente med at du trenger ekstern tuner.

8064289[/snapback]

I norge skal vi bruke MPEG4 så den innebygde tuneren får du lite glede av, med mindre du flytter til sverige :)

Lenke til kommentar
Sony har integrert MPEG2 tuner, altså du har ikke mulighet til å ta inn det digitale bakkenettet som kommer i norge. Kanskje det de mente med at du trenger ekstern tuner.

8064289[/snapback]

I norge skal vi bruke MPEG4 så den innebygde tuneren får du lite glede av, med mindre du flytter til sverige :)

8072655[/snapback]

Det var jo akkurat det jeg påpekte.. :roll:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...