Gå til innhold

Samsung Spinpoint 320GB - ødelagt?

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte nettopp en Samsung Spinpoint 320GB disk til pc'n min, og formaterte den og installerte windows og kopierte alle dataene mine inn på den. Plustelig ville den ikke starte lenger, finner ikke windowsen ser det ut som. Fikk den til å kjøre som slave en stund og fikk kopiert ut de viktigste dataene på en annen harddisk, men har fortsatt mye der jeg gjerne ville ha (musikk/video).

Nå starter den opp og jeg finner den i windows, men der er den uformatert.. Den bråker også og lager rare klikkelyder, som om den starter å lese data på en voldsom måte.. Dette skjer en gang i blandt selv om jeg ikke bruker pc'n.

Har også problemer med å kjøre mange komponenter samtidig. Får kjørt to harddisker (en 40GB samsung spinpoint med windows, og 320GB disken) men ikke DVD-brennern samtidig. Kan derimot kjøre 40GB'n og brennern..

Hva er anbefalt metode for å få tilbake data? Formatere og kjøre et recoveryprogram? Og kan harddisken påvirke noe så jeg ikke får kjørt flere ting samtidig eller er noe annet galt på pc'n min?

Endret av monsse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klikkelyder tyder på en defekt disk. Det bør du få på garantien når den er ny.

Prøv recoveryprogram som GetDataBack eller EasyRecovery. Men hvis disken er defekt vil heller ikke disse virke.

Er det SATA disk? Hvis ikke så har du muligens problemer med master/slave setting hvis enhetene ikke jobber sammen. Det kan være litt vanskelig å se hvordan jumperene skal settes, det må du studere nøye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...