Thlom Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Noe sånt som dette er bare latterlig. Hvis vi skal ha en ordentlig integrering i dette landet, så er dette iallfall en sterk motvekt til dialog og vennskap. Du mener at å true med å ta over sentrum for å bruke den til bønn er "dialog og vennskap"? 8050527[/snapback] Det var da voldsomt! Moskeen har sagt at de vil ønske å benytte torgallmenningen til bønn en fredag ettermiddag om de blir kastet ut av sine midlertidige lokaler (De nye lokalene deres er ikke ferdig). Jeg klarer bare ikke å se hva det er å hisse seg opp over! Jeg ble mer irritert når BT forsøplet Torgallmenningen med lyd og scener i flere dager når de gikk over til tabloidformat. Den enkle løsninga på dette problemet er om kommunen og moskeen går sammen om å finne et midlertidig lokale. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Har ikke Demokratene akkurat like stor rett til å demonstrere mot muslimenes massebønn på Torgallmenningen som muslimene har til å be der? 8049415[/snapback] Jo, det har de. Men med grisehyl og syltelabber? 8049451[/snapback] Spørsmålet er vel, hvorfor ikke? Hvis de skal kunne ha massebønn og stå å gaule, så må vel demokratene få bruke grisehyl og ha med seg niste i form av syltelabber. Hva gjør det ene mer riktig enn det andre om jeg tørr spørre, og det gjør jeg! Er det for at stakkars muslimene er en minoritet? Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Åpner vi ikke for andre relgioner i Norge? Vi har relgionsfrihet og alle trossamfunn får statsstøtte. Hva mer skal vi gjøre? Vi kan alltid gjøre mer. Det er ikke snakk om at vi skal bare gjøre noe i en periode og tro at alt er kos etter, det oppstår alltid noe som vi må forholde oss til og hvis vi gjør de rette valgene blir vi gradvis enda mer åpnere og tolerante. Ingen begrensing på hvor tolerant og åpen det faktisk går an å være. Nå vil jeg ikke betegne Demokratene som "høyresiden". Hallgrim Berg. Amerikabrevet. 'Nuff said. Relgionsfrihet innebærer også frihet fra relgion. Ingen bør ha lov til å be på offentlig område midt i en sentral by og jeg kan ikke se at man automatisk blir så mye mer forståelsesfull og åpen hvis man lærer mer om islam - tvert imot vil jeg påstå. Ja, fortsett å påstå det, men sannheten er jo en helt annen. Vi har ingenting å frykte ved å åpne oss mer og å lære mer. Hvorfor skal vi ikke kunne mer om islam? Skal vi fortsatt gå rundt uvitende og hele tiden frykte Osama bin Laden og al-Qaida's verdensherredømme? Ærlig talt, de består av en så forsvinnende liten andel, som både Audun Lysbakken og Inga Marte Thorkildsen har nevnt veldig ofte den siste uken, men fortsatt hører vi disse fæle teoriene rundt islam, vi må lære mer og forstå mer, det gjør vi med et inkluderende og tolerant samfunn. Er alle utsagn om islam som du ikke er enig i uvitende? 8049630[/snapback] Nei, men jeg tror ikke det hersker noen tvil rundt det faktum at Kenneth Rasmussen aner ikke hva han snakker om, og han snakker utifra uvitenhet. Er mye mer saklig å snakke om hvordan vi kan inkludere dem mye mer, istedenfor å spre rundt seg med sånne usaklige ting som Rasmussen tillater seg å gjøre. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Åpner vi ikke for andre relgioner i Norge? Vi har relgionsfrihet og alle trossamfunn får statsstøtte. Hva mer skal vi gjøre? Vi kan alltid gjøre mer. Det er ikke snakk om at vi skal bare gjøre noe i en periode og tro at alt er kos etter, det oppstår alltid noe som vi må forholde oss til og hvis vi gjør de rette valgene blir vi gradvis enda mer åpnere og tolerante. Ingen begrensing på hvor tolerant og åpen det faktisk går an å være. Nå vil jeg ikke betegne Demokratene som "høyresiden". Hallgrim Berg. Amerikabrevet. 'Nuff said. Relgionsfrihet innebærer også frihet fra relgion. Ingen bør ha lov til å be på offentlig område midt i en sentral by og jeg kan ikke se at man automatisk blir så mye mer forståelsesfull og åpen hvis man lærer mer om islam - tvert imot vil jeg påstå. Ja, fortsett å påstå det, men sannheten er jo en helt annen. Vi har ingenting å frykte ved å åpne oss mer og å lære mer. Hvorfor skal vi ikke kunne mer om islam? Skal vi fortsatt gå rundt uvitende og hele tiden frykte Osama bin Laden og al-Qaida's verdensherredømme? Ærlig talt, de består av en så forsvinnende liten andel, som både Audun Lysbakken og Inga Marte Thorkildsen har nevnt veldig ofte den siste uken, men fortsatt hører vi disse fæle teoriene rundt islam, vi må lære mer og forstå mer, det gjør vi med et inkluderende og tolerant samfunn. Er alle utsagn om islam som du ikke er enig i uvitende? 8049630[/snapback] Nei, men jeg tror ikke det hersker noen tvil rundt det faktum at Kenneth Rasmussen aner ikke hva han snakker om, og han snakker utifra uvitenhet. Er mye mer saklig å snakke om hvordan vi kan inkludere dem mye mer, istedenfor å spre rundt seg med sånne usaklige ting som Rasmussen tillater seg å gjøre. 8051676[/snapback] Det vi vet om muslimer er: - de lemlester sine døtre ved å omskjære dem - de tvangsgifter sine døtre - de sperrer sine døtre ut fra det norske samfunn, hindrer dem i å integrere seg - de dreper sine døtre hvis de blir voldtatt, siden de ikke forhindret voldtekten - de tenker seg ikke to ganger om før de med loven i hånd banker sin kone - de jubler når ambassader settes i brann pga et par tegneserier - de roper ut om ytringsfrihet, men når ytringsfriheten brukes "mot" dem så er det galt - de mener kvinner er mindre verd enn mannen - de mener kvinner skal underkaste seg sin mann - de krever og krever, når noe kreves tilbake så ropes det: "Allah akbar!" Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Jeg håper inderlig at det blir noe av bønnemøtet, og at Demokratene stiller opp med nistematen sin. Kollektivt selvmord er lidderlig moro Han karen her stiller opp med suspekte frukter Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 De kan løpe rundt i rosa syltelabbdrakt insvøpt i marsipan med boomblaster på hodet for min del.lol takk for ny sig 8D Vet ikke helt hva jeg skal si, muslimene skjønner vel hvorfor de ble kastat ut, kan de ikke bare stå over en bønn da? Men lattis @ hele saken - god underholdning Håper det blir ville tillstander så vi får noe å le av på youtube Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Kanskje utsagn som dette er et tegn på hvor desperat og anstrengt situasjonen er blitt enkelte steder.. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Åpner vi ikke for andre relgioner i Norge? Vi har relgionsfrihet og alle trossamfunn får statsstøtte. Hva mer skal vi gjøre? Vi kan alltid gjøre mer. Det er ikke snakk om at vi skal bare gjøre noe i en periode og tro at alt er kos etter, det oppstår alltid noe som vi må forholde oss til og hvis vi gjør de rette valgene blir vi gradvis enda mer åpnere og tolerante. Ingen begrensing på hvor tolerant og åpen det faktisk går an å være. Nå vil jeg ikke betegne Demokratene som "høyresiden". Hallgrim Berg. Amerikabrevet. 'Nuff said. Relgionsfrihet innebærer også frihet fra relgion. Ingen bør ha lov til å be på offentlig område midt i en sentral by og jeg kan ikke se at man automatisk blir så mye mer forståelsesfull og åpen hvis man lærer mer om islam - tvert imot vil jeg påstå. Ja, fortsett å påstå det, men sannheten er jo en helt annen. Vi har ingenting å frykte ved å åpne oss mer og å lære mer. Hvorfor skal vi ikke kunne mer om islam? Skal vi fortsatt gå rundt uvitende og hele tiden frykte Osama bin Laden og al-Qaida's verdensherredømme? Ærlig talt, de består av en så forsvinnende liten andel, som både Audun Lysbakken og Inga Marte Thorkildsen har nevnt veldig ofte den siste uken, men fortsatt hører vi disse fæle teoriene rundt islam, vi må lære mer og forstå mer, det gjør vi med et inkluderende og tolerant samfunn. Er alle utsagn om islam som du ikke er enig i uvitende? 8049630[/snapback] Nei, men jeg tror ikke det hersker noen tvil rundt det faktum at Kenneth Rasmussen aner ikke hva han snakker om, og han snakker utifra uvitenhet. Er mye mer saklig å snakke om hvordan vi kan inkludere dem mye mer, istedenfor å spre rundt seg med sånne usaklige ting som Rasmussen tillater seg å gjøre. 8051676[/snapback] Det vi vet om muslimer er: - de lemlester sine døtre ved å omskjære dem - de tvangsgifter sine døtre - de sperrer sine døtre ut fra det norske samfunn, hindrer dem i å integrere seg - de dreper sine døtre hvis de blir voldtatt, siden de ikke forhindret voldtekten - de tenker seg ikke to ganger om før de med loven i hånd banker sin kone - de jubler når ambassader settes i brann pga et par tegneserier - de roper ut om ytringsfrihet, men når ytringsfriheten brukes "mot" dem så er det galt - de mener kvinner er mindre verd enn mannen - de mener kvinner skal underkaste seg sin mann - de krever og krever, når noe kreves tilbake så ropes det: "Allah akbar!" 8051724[/snapback] 1: Har du nokon sinne hørt om omskjæring frå Indonesia eller Pakistan ( dei to største muslimske landa, omskjæring er geografisk begrensa til ein del områder, og praksisken kan vel ikkje berre forklares med islam) 2 og 3: ein skal ikkje meir enn 100 år tilbake før akkurat same tradisjonen var vanleg her. 4: Kan du vise til kvar i koranen æresdrap er definert ( om du finn noko er det vel gamletestamentet som har det) 5: Slik som det er i Norge den dag i dag 6: Så var det den lille detaljen med å tru alt ein ser på tv. 7: Kanskje me kan hjelpe dei til å forstå at ytringsfriheit er eit toegga sverd? 8: Som i forhold til Kristendommens kvinnesyn???? 9: Forsatt, kva skiller dette frå kristendommens praksis 10: Fakta? Eller berre på same måte som kristne svarer "Amen" til prestens tale? Heilt ærleg så trur eg det hadde blitt vanskeleg for muslimer å be på Torgallmenningen viss Rasumsen kom i grisedrakt og griselabber, ikkje fordi dei blei redde, men rett og slett for dei holdt på å trille av latter. Sett litt frå den andre sida, eg trur at det hadde blitt ein del bråk om kommunen stengte ei av dei større kyrkjene i Bergen og berre sa vent til nyekyrkja er klar. Hadde nok lagd ramaskrik i det også. Og då hadde vel same personen krevd ei løsyning ASAP. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Kanskje utsagn som dette er et tegn på hvor desperat og anstrengt situasjonen er blitt enkelte steder.. 8051993[/snapback] Anstrengt er det nok bare i demokratens hode. Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Relgionsfrihet innebærer også frihet fra relgion. Ingen bør ha lov til å be på offentlig område midt i en sentral by og jeg kan ikke se at man automatisk blir så mye mer forståelsesfull og åpen hvis man lærer mer om islam - tvert imot vil jeg påstå. Ja, fortsett å påstå det, men sannheten er jo en helt annen. Vi har ingenting å frykte ved å åpne oss mer og å lære mer. Hvorfor skal vi ikke kunne mer om islam? Skal vi fortsatt gå rundt uvitende og hele tiden frykte Osama bin Laden og al-Qaida's verdensherredømme? Ærlig talt, de består av en så forsvinnende liten andel, som både Audun Lysbakken og Inga Marte Thorkildsen har nevnt veldig ofte den siste uken, men fortsatt hører vi disse fæle teoriene rundt islam, vi må lære mer og forstå mer, det gjør vi med et inkluderende og tolerant samfunn. 8051676[/snapback] Det er absolutt ikke sant. Vi har lært om Islam og bare Islam nå i første termin på VK2, og jeg var en av de som mente at vi måtte lære mer om Islam, for å forstå dem bedre og for å bli mer åpen. Jeg ble ikke lite skuffet når det trappet opp to muslimer i klasserommet og begynte å holde foredrag. Det gikk rett i fra en seriøs diskusjon om etikk, spesielt med tanke på kvinnediskriminering og inndoktrinering, og i det neste øyeblikk stod disse to [jentene] og ropte ut om Hvordan USA er de virkelige fiendene og at muslimer har rett til å forsvare seg og spre seg på den måte som ganger Islam best. Jeg ble rett og slett skremt, det bare vippet over for de. For å ikke snakke om alt som skjer nede i landene med prestestyre. Drap av homofile, religionsfrihet [frihet til å frafalle Islam¿ - neppe, her er det dødsstraff], kvinnediskriminering. Ta for eksempel, hva skjer med en kvinne hvis hun blir voldtatt¿ - jo, hun blir straffet med piskeslag selv om mannen blir dømt. fordi det tross alt var hennes skyld. for å ikke snakke om at hun må ha 2[eller flere¿] vitner på at hun ble voldtatt - ja visst, når skjer det¿ Flere Islamske ledere[jeg bryr meg ikke om at dette er ekstrimister eller ei, noen er og andre ikke. Det som er sikkert er at ledere har mange tilhengere] uttaler og har uttaler at Islam skal frelse verden og at Islam skal spres over hele verden, noe som er det ultimate målet, uansett om det måtte bety krig. Vi kan også snakke om hva Muhammed gjorde i sin levetid, noe som ville ha fått han henrettet minst tre ganger. Islam prøver å dysse ned på overgrep og drap som gjorde at Islam etterhvert fikk kontroll over store deler av de Arabiske områdene. Jeg skal ikke skrive en lang post om dette her, men jeg står på det at jo mer man lærer om Islam, jo mer forstår jeg handlingene som blir gjort, men likevel så bedrer det ikke mitt syn på Islam, selv om det var ganske godt før. Bestevennen min var muslim, og etter at han drog ned til Tyrkia så ble han helt forandret. Jeg ble vettskremt når jeg snakket med ham for første gang etter to år. Mannen var blitt agressiv mot meg, og jeg følte ikke at han var noe god kamerat lengre. Jeg kunne skrevet det samme om Kristendommen. Det er utrolig mange som fornekter det som står i det gamle testamentet, og påstår at det nye testamentet var laget for å pynte på det gamle. Det er bare tullball. Vi kan også nevne korstogene, noe som vi ser en reprise på i fra Islam i dag. Enkelte muslimer rettferdigjør terrorismen [som vi kaller den for] med at kristne gjorde det samme. Vi bor ikke i middelalderen. Jeg er generelt i mot religioner, så om ting kommer litt feil ut, så får det være så. For min del så er religion den ultimate kilden til ondskap, og satanisme blir nesten for å regne som kosebamser til sammenligning. Jeg har ikke noe grunnleggende i mot bønnemøte på torgallmenningen, men hadde jeg bodd inne i sentrum og sett dette her, så hadde jeg helt sikkert reagert. Det jeg reagerer mest på er hvordan muslimer spiller på utringsfrihet og religionsfrihet, men det de egentlig gjør er å true oss. Trussler er IKKE det jeg har lyst til å se. Det alene er grunn nok til at jeg ikke ønsker fredagsbønn på Torgallmenningen. EDIT. Ikke ta meg useriøst pga. skrivefeil etc. - tastaturet mitt er helt ødelagt, så store bokstaver, paranteser, spørsmålstegn, utropstegn, etc eksisterer ikke. Beklager at det skaper er en litt rotete post. Jeg har ikke tid til å lese gjennom for skrivefeil. *skrubbsulten* Endret 1. mars 2007 av Daehli Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Åpner vi ikke for andre relgioner i Norge? Vi har relgionsfrihet og alle trossamfunn får statsstøtte. Hva mer skal vi gjøre? Vi kan alltid gjøre mer. Det er ikke snakk om at vi skal bare gjøre noe i en periode og tro at alt er kos etter, det oppstår alltid noe som vi må forholde oss til og hvis vi gjør de rette valgene blir vi gradvis enda mer åpnere og tolerante. Ingen begrensing på hvor tolerant og åpen det faktisk går an å være. Nå vil jeg ikke betegne Demokratene som "høyresiden". Hallgrim Berg. Amerikabrevet. 'Nuff said. Relgionsfrihet innebærer også frihet fra relgion. Ingen bør ha lov til å be på offentlig område midt i en sentral by og jeg kan ikke se at man automatisk blir så mye mer forståelsesfull og åpen hvis man lærer mer om islam - tvert imot vil jeg påstå. Ja, fortsett å påstå det, men sannheten er jo en helt annen. Vi har ingenting å frykte ved å åpne oss mer og å lære mer. Hvorfor skal vi ikke kunne mer om islam? Skal vi fortsatt gå rundt uvitende og hele tiden frykte Osama bin Laden og al-Qaida's verdensherredømme? Ærlig talt, de består av en så forsvinnende liten andel, som både Audun Lysbakken og Inga Marte Thorkildsen har nevnt veldig ofte den siste uken, men fortsatt hører vi disse fæle teoriene rundt islam, vi må lære mer og forstå mer, det gjør vi med et inkluderende og tolerant samfunn. Er alle utsagn om islam som du ikke er enig i uvitende? 8049630[/snapback] Nei, men jeg tror ikke det hersker noen tvil rundt det faktum at Kenneth Rasmussen aner ikke hva han snakker om, og han snakker utifra uvitenhet. Er mye mer saklig å snakke om hvordan vi kan inkludere dem mye mer, istedenfor å spre rundt seg med sånne usaklige ting som Rasmussen tillater seg å gjøre. 8051676[/snapback] Det vi vet om muslimer er: - de lemlester sine døtre ved å omskjære dem - de tvangsgifter sine døtre - de sperrer sine døtre ut fra det norske samfunn, hindrer dem i å integrere seg - de dreper sine døtre hvis de blir voldtatt, siden de ikke forhindret voldtekten - de tenker seg ikke to ganger om før de med loven i hånd banker sin kone - de jubler når ambassader settes i brann pga et par tegneserier - de roper ut om ytringsfrihet, men når ytringsfriheten brukes "mot" dem så er det galt - de mener kvinner er mindre verd enn mannen - de mener kvinner skal underkaste seg sin mann - de krever og krever, når noe kreves tilbake så ropes det: "Allah akbar!" 8051724[/snapback] 1: Har du nokon sinne hørt om omskjæring frå Indonesia eller Pakistan ( dei to største muslimske landa, omskjæring er geografisk begrensa til ein del områder, og praksisken kan vel ikkje berre forklares med islam) 2 og 3: ein skal ikkje meir enn 100 år tilbake før akkurat same tradisjonen var vanleg her. 4: Kan du vise til kvar i koranen æresdrap er definert ( om du finn noko er det vel gamletestamentet som har det) 5: Slik som det er i Norge den dag i dag 6: Så var det den lille detaljen med å tru alt ein ser på tv. 7: Kanskje me kan hjelpe dei til å forstå at ytringsfriheit er eit toegga sverd? 8: Som i forhold til Kristendommens kvinnesyn?? 9: Forsatt, kva skiller dette frå kristendommens praksis 10: Fakta? Eller berre på same måte som kristne svarer "Amen" til prestens tale? Heilt ærleg så trur eg det hadde blitt vanskeleg for muslimer å be på Torgallmenningen viss Rasumsen kom i grisedrakt og griselabber, ikkje fordi dei blei redde, men rett og slett for dei holdt på å trille av latter. Sett litt frå den andre sida, eg trur at det hadde blitt ein del bråk om kommunen stengte ei av dei større kyrkjene i Bergen og berre sa vent til nyekyrkja er klar. Hadde nok lagd ramaskrik i det også. Og då hadde vel same personen krevd ei løsyning ASAP. 8052164[/snapback] Kan du fortelle meg når jeg sammenliknet dem med kristne og samtidig fortelle meg hvor jeg har skrevet at kristne er noe bedre? Ikke det nei. At de kristne er like ille, at det var slik her for 100 år siden, er vel neppe noe godt argument for at vi skal tillate at slikt skjer i Norge i 2007. En slik retorikk blir rett og slett for dum, det håper jeg du forstår selv også. At vi har utviklet oss og er på vei til å få et mer åpen samfunn betyr ikke at vi skal tillate sinnsyke folk å lemleste sine døtre og tvangsgifte dem, gjør det vel? Det er avkyelig at normalt oppegående mennesker vil beskytte kriminelle mest mulig, fremfor å straffe dem og beskytte samfunnet mot dem. Samfunnet trenger ikke folk som Hamili eller Gamal Hosein gående løse på gata i Norge. De kunne fint vært sendt tilbake til sine hjemland uten at det hadde skada hverken deg eller meg, eller er du uenig i det? Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 2- de tvangsgifter sine døtre3- de sperrer sine døtre ut fra det norske samfunn, hindrer dem i å integrere seg svar - ein skal ikkje meir enn 100 år tilbake før akkurat same tradisjonen var vanleg her. 4:- de dreper sine døtre hvis de blir voldtatt, siden de ikke forhindret voldtekten svar - Kan du vise til kvar i koranen æresdrap er definert ( om du finn noko er det vel gamletestamentet som har det) 5: - de tenker seg ikke to ganger om før de med loven i hånd banker sin kone svar -Slik som det er i Norge den dag i dag 6: - de jubler når ambassader settes i brann pga et par tegneserier svar -Så var det den lille detaljen med å tru alt ein ser på tv. 7: - de roper ut om ytringsfrihet, men når ytringsfriheten brukes "mot" dem så er det galt svar - Kanskje me kan hjelpe dei til å forstå at ytringsfriheit er eit toegga sverd? 8: - de mener kvinner er mindre verd enn mannen svar - Som i forhold til Kristendommens kvinnesyn?? 9: - de mener kvinner skal underkaste seg sin mann - Forsatt, kva skiller dette frå kristendommens praksis 10: - de krever og krever, når noe kreves tilbake så ropes det: "Allah akbar! svar - Fakta? Eller berre på same måte som kristne svarer "Amen" til prestens tale? 8052164[/snapback] 2 og 3. Dette blir helt likt som at muslimer skal rettferigjøre et nytt korstog, med at kristendommen hadde et i middelalderen. Vi har det ikke sånn i Norge i dag, fordi vi ser at det er galt, og det gjør det ikke mindre galt når andre gjør det forsatt. 4. Det er sant at det gamle testamentet inneholder mye rart som kristne ikke er så velig stolte over. Det er derfor det nye testamentet ble skrevet. Det er likevel ikke rett at kvinner skal bli straffet med piskeslag etter en voldtekt. Dette skjer under sharialoven, så ja, vi kan si at det står i koranen. [Prester som styrer rettsystemet er ikke bra. Skulle vi i Norge dømme homofile til fengelsstraff pga. deres legning¿ - det er fei] 5. Når slike ting skjer i Norge, så skjer det fordi det er noe galt oppi hodet til mannen. I muslimsk kultur er det tolerert å banke opp konen, det er ingen som reagerer med utstøtning og straffeforfølgelse. Om de blir hyllet tviler jeg på, det hadde overrasket meg litt. Mannen har all makt over kvinnen, og dette umenneskeliggjør henne som person. 6. Det var noe som faktisk skjedde, noe som beviser ekstremistisk tankegang blant ekstremistiske muslimer, og det skal faktisk ikke mer enn noen få personer for å sprenge en atombombe eller kresje et fly inn i en byggning. Dette ble ikke slått ned på av myndighetene i landene, noe som er skremmende. Et angrep på en ambasade er det samme som et angrep på et land... 7. Jeg tror jeg forstår hva du mener, og det blir feil. Vi kan ikke hogge de ned for å få de til å forstå ytringsfrihet. Det er helt sant at med en gang vi bruker ytringsfrihetene, så begynner noen å protestere med en gang. Når noen andre bruker ytringsfriheten, så roper vi rundt og sier at de skal ha ytringsfrihet. Ytringsfrihet er ikke baser på religion. basta 8. Dette er ikke den kristne verden i dag. Hvis du mener at kvinner blir godt behandlet i dagens Islam, så foreslår jeg det at du tar et kjønnskifte og reiser ned for å oppleve det selv. Damen til en venn av meg studerer nede i Kairo, og bare hun går på gaten så begynner menn å klå på henne og rope hore etter henne, fordi hun er hvit og kvinne. Islam behandler ikke kvinner spesielt godt, og det er ikke noe som bunner ut i kulturen i muslimske land som tilsier at kvinnen er juvelen i Islam. Dette blir for dumt, hvis vi skal rettferdiggjøre kvinnediskriminering med at slik har det vært i alle år også her i Norge. Vi vet bedre, og det er lenge siden vi var så ekstreme. 9. I praksis betyr dette at i kristne land, så kan kvinnen fritt vise seg frem, hun kan ta samme jobber som mannen, hun har masse rettigheter når det gjelder skillsmisser. Hun vil ikke bli straffet etter å ha blitt voldtatt. Hun kan stemme ved valg. Hun kan faktisk i dag bli prest og hun har like rettigheter som mannen i hjemmet og er ganske så uavhengi av mannen, m.m. Så i praksis. Det skiller kristendom og Islam i dag ganske mye. Vi kan ikke se tilbake i tid for å rettferdigjøre noe som blir gjort i dag, men at vi har gjort det samme. Skal vi gjenta vikingferdene og erobre deler av middelhavet eller noe i den duren da¿ 10. Jeg ser ingen kristne rope amen hver gang amerikanske styrker fakker en leder i Al Quaida, jeg ser heller ingen kristne rope amen hver gang en muslim blir drept. Det jeg ser er filmer muslimer selv legger ut på Youtube hvor de roper gud er stor [allah akbar], hver gang de skyter en amerikaner, sprenger opp et marked eller sprenger en stridsvogn med veibomber. Dette er fakta, og allah er stor når muslimer gjør noe i Islams navn. Ikke at det har så veldig mye med bønnemøter på torgallmenningen, at det gjør noe. Mange muslimer rettferdiggjør sine handlinger gjennom at Allah ville det, noe som blir inndoktrinert i små barn på samme måte som at vi går i kirken hver søndag og tror på Gud, faderen og den hellige ånd. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Er det noe rart at det blir muslim hat her i Norge...De tror de kan komme til landet og oppføre seg akkurat som de vil...Hva blir det neste.... Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Topicen i tråden er misvisende, vedkommende person hører til Demokratene.Vennligst korriger topicen. 8052058[/snapback] Denne tråden burde også vært stengt til trådstarter hadde forandret på topic som ikke har noe med FRP og gjøre..Dette er vel og henge ut et parti urettmessig.... Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Me er ikkje så ueinige eg og du daehli Eg meiner selfølgeleg at ikkje at det skal vere eit muslimsk korstog fordi dei kristne hadde sine. Det eg meiner er at ved å sjå på historien så er me at det vestelege samfunnet har vore oppi tilsvarande problemstillinger og komme seg vidare frå dei. Med å bruke dei erfaringene kan vesten vere istand til å hjelpe det muslinske samfunnet til å bli kvitt ekstremistene i sine eigne rekker. F.eks så slepp muslimske kvinner bruker 100 år på kampen for likestilling. Når det gjeld demonstrasjonene virka ein del politisk motiverte av myndigheitene for å skape fiendebildet av vesten. Denne taktikken er velkjent frå Nazi-Tyskland og tidlegare. Men det var nok ein del muslimer som humra og lo over desse tegningane, men det har me ikkje sett på TV ( og dermed kan det ikkje vere sant;) ) Det eg meinte med at ytringsfriheiten er eit toegga sverd er at den kan slå tilbake på ein sjølv, og dermed så må begge sidene forklarast. [Prester som styrer rettsystemet er ikke bra. Skulle vi i Norge dømme homofile til fengelsstraff pga. deres legning¿ - det er feil] Dette skal me no ikkje langt tilbake i Norge for å finne tilfeller av , men JA det er heilt feil. Quayle: Når det gjeld å møte folk på gata så er eg veldi usikker på om eg vil møte Gamal Hussain eller David Torska i banken Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Er kjempe enig med han, de er gjester i vårt land, og kan ikke kreve slike ting syns jeg. De får heller smøre seg med en dose tolmodighet å vente. 8046550[/snapback] Kreve slike ting? De kan ikke kreve å oppholde seg å utføre lovlige handlinger i sitt frie land? Jeg ser virkelig ikke problemet. Skal vi begynne å svaie satansymbol rundt Jehovas Vitne når de går på sin vanlige frelserunde? 8047420[/snapback] Det er vitterlig mange som gjør direkte narr av Jehovas Vitner og gjør sitt for å sabotere deres virke, uten at noen gjør opprop og skaper debatt rundt dette.. Konklusjonen? Jehovas vitner er ikke en prioritert offergruppe, så de kan man harsellere med så mye man vil.. muslimer derimot? De er fredet.. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 De kan løpe rundt i rosa syltelabbdrakt insvøpt i marsipan med boomblaster på hodet for min del.lol takk for ny sig 8D Det er bare synd at du ikke har fått med deg at vedkommende ikke representerer Frp, men Demokratene. Men ellers er det jo interessant at enkelte tydeligvis mener at det er helt greit for en religiøs gruppe å ta over sentrum i en by helt uten videre. Og jeg som trodde man måtte søke om lov fra kommunen/politiet for å kunne arrangere slikt. Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Men ellers er det jo interessant at enkelte tydeligvis mener at det er helt greit for en religiøs gruppe å ta over sentrum i en by helt uten videre. Og jeg som trodde man måtte søke om lov fra kommunen/politiet for å kunne arrangere slikt. 8055032[/snapback] vi forsvarer ikke muslimenes overtagelse av sentrum vi ser med vantro på demokratenes vanvittige forslag til barnehageløsning Endret 1. mars 2007 av Darx Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Så det er ikke barnehageløsning å trampe i bakken og true med å invadere sentrum hvis muslimene ikke får det som de vil? Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Muslimene er fredet, det må du jo forstå pricks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå