NikkaYoichi Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Når det er snakk om en gruppe på 1700 stk. så er det ikke en liten gruppe. Å KREVE å få be i offentlig rom er det samme som å si at man eier landet. 1700 mennesker vil selvsagt ta opp så mye plass at det er uakseptabelt. At du ikke har noe imot det er ikke det samme som at det er rasistisk og useriøst av meg å mene noe annet, bare slik at du er klar over det. Hæ? Hva i allverden er det du babler om? Jeg har aldri sagt at du er rasistisk. Så vidt jeg vet snakker vi ikke her om en rase, men en religion, hvis tilhengere er både hvite, svarte og brune. Det jeg mente var usaklig av deg, var å påstå at muslimer er den mest rasistisk gruppen i verden. For det første har det ingeting med saken å gjøre, for det andre har du ikke noe grunnlag til å dømme 1,6 milliarder mennesker som rasister, særlig med tanke på at de ikke består av en rase en gang. en plass går grensen, dette landet er ikke et muslimsk land. Riktig, det er et ateistisk land, hvor alle religioner bør stilles likt. 8048182[/snapback] Det blir de da også, de får bygge moskéer på lik linje med at de kristne får bygge kirker. Hvis kirka er under renovasjon så må de kriste også finne seg i å lete etter andre lokaler eller å stå over et par møter og heller ikke kreve å fly rundt i gatene å messe. Det er på ingen måte useriøst å dømme en gruppe som hovedsakelig består av en gjeng galinger som roper hurra hver gang en selvmordsbomber klarer å ta livet av en skoleklasse. Eller som jubler når tusner mister livet i terroraksjoner. Selv muslimer i Norge roper hurra når slike ting sjer og det skremmer meg så mye at jeg faktisk er for å slenge ut hele gjengen. Jeg sier gjengen som i muslimene. Selv om jeg kjenner flere muslimer, som forsåvidt oppfører seg som normale folk så er jeg faktisk bekymret for om de tar på seg en maske når de er ute blandt folk. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Det er på ingen måte useriøst å dømme en gruppe som hovedsakelig består av en gjeng galinger som roper hurra hver gang en selvmordsbomber klarer å ta livet av en skoleklasse. Din ignoranse gjør meg trist. Jeg vet faktisk ikke om jeg kan tro på at du helt ærlig tror på det du selv skriver, og jeg er meget interesert i høre hvor du har det fra at 1,6 milliarder mennesker støtter selvmordsbombere. Endret 28. februar 2007 av Goz Lenke til kommentar
Thend Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Haha. At sånne mennesker klarer å bli valgt inn i et bystyre. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Det er på ingen måte useriøst å dømme en gruppe som hovedsakelig består av en gjeng galinger som roper hurra hver gang en selvmordsbomber klarer å ta livet av en skoleklasse. Din ignoranse gjør meg trist. Jeg vet faktisk ikke om jeg kan tro på at du helt ærlig tror på det du selv skriver, og jeg er meget interesert i høre hvor du har det fra at 1,6 milliarder mennesker støtter selvmordsbombere. 8048355[/snapback] Vel jeg har ikke sett noen bilder fra muslimske land hvor de masjerer og viser avsky mot terrorangrep. Den som tier samykker heter det. De var jammen kjappe med å åpne kjeften når det var noen som tegnet en tegneseriestripe! Det er ikke jeg som er ignorant, det er muslimene som krever særbehandling. Jeg nekter å la religiøse fanatikere av noen som helst form diktere hvordan dette landet skal fungere. Dette gjelder kristne så vel som muslimer. Dessuten så var jeg inne på flere norske muslimske forum rundt tegningen av en viss profet(jeg kan ikke skrive navnet i frykt for å bli drept av en eller annen muslim som skulle komme til å lese dette) og ca 90% var enige i at det var rett å brenne flagg og bombe ambassader som svar på disse tegningene. Dette var altså muslimer som bor i Norge, noen født her andre innflyttet. Så lenge de eneste( i alle fall de fleste) muslimene jeg har sett er enige i slik oppførsel så er det vel ikke unaturlig at jeg antar dette er meningen til vanlige muslimer? Edit: Når imamer og deres ledere sier at dette er bra og muslimene ikke protesterer men applauderer dem, så antar jeg at de er enige. Endret 28. februar 2007 av Quayle Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Vist vi nekter dem å utføre bønn hvor de vil, er vi ikke noe bedre enn Irak. Må man ikke sende inn søknad til kommunen før man kan samle store menneskemasser? Mener du Irak bør være forbildet vårt når det gjelder frihet? 8047935[/snapback] Jeg mener mennesker har rett til religionsfrihet: Til frihet FRA religion. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Vist vi nekter dem å utføre bønn hvor de vil, er vi ikke noe bedre enn Irak. Må man ikke sende inn søknad til kommunen før man kan samle store menneskemasser? Mener du Irak bør være forbildet vårt når det gjelder frihet? 8047935[/snapback] Jeg mener mennesker har rett til religionsfrihet: Til frihet FRA religion. 8048619[/snapback] Meget godt poeng! Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Med henvisning til AUF i Bergen; Noen gjør alt for å komme i media... - Lover julebrus... http://www.bt.no/lokalt/sf/article315720.e...Image&myStart=0 - Støtter pengegave til fakultet som ansetter kvinner... (Hva med samer? Homofile? Muslimer? ) http://www.bt.no/lokalt/bergen/article342591.ece - De fikk ikke være med på å bestemme kvinnedagens slagord http://www.bt.no/lokalt/bergen/article340812.ece http://omtale%20av%20ukerevyen%20i%20bt%20...ticle341093.ece Dette og mye annet Glad jeg ikke abonnerer på BT. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Noe sånt som dette er bare latterlig. Hvis vi skal ha en ordentlig integrering i dette landet, så er dette iallfall en sterk motvekt til dialog og vennskap. Kenneth Rasmussen er rett og slett kunnskapsløs og etter å ha sett mye av høyresidens opptredender ovenfor integrering og islam den siste uken så har jeg mistet veldig mye av respekten for dem i sånne debatter. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Har ikke Demokratene akkurat like stor rett til å demonstrere mot muslimenes massebønn på Torgallmenningen som muslimene har til å be der? Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Noe sånt som dette er bare latterlig. Hvis vi skal ha en ordentlig integrering i dette landet, så er dette iallfall en sterk motvekt til dialog og vennskap. Når ble en massebønn et godt virkemiddel for intergrering og vennskap? Lenke til kommentar
Thend Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Har ikke Demokratene akkurat like stor rett til å demonstrere mot muslimenes massebønn på Torgallmenningen som muslimene har til å be der? 8049415[/snapback] Jo, det har de. Men med grisehyl og syltelabber? Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Noe sånt som dette er bare latterlig. Hvis vi skal ha en ordentlig integrering i dette landet, så er dette iallfall en sterk motvekt til dialog og vennskap. Når ble en massebønn et godt virkemiddel for intergrering og vennskap? 8049439[/snapback] Når sa jeg det? Men vi må åpne for andre kulturer og religioner i Norge, nå når det bor 2-3 % muslimer i Norge og antall innvandrere er 7-8 %, så blir det rett og slett forkastelig å komme med utsagn som vi har sett fra høyresiden den sista uka. Ble så sjokkert over Hallgrim Berg brakte dette opp igjen nå, men det som skjedde i Bergen er vel litt mindre seriøst, spesielt med tanke på kunnskapsløsheten bak utsagnene til Kenneth Rasmussen. Det er totalt usaklig å foreslå ting for å få vekk muslimene fra et område. Jeg er helt enig i Raja i at det som kan skje er at vi blir et mer åpnere og tolerant samfunn ved at vi godtar at muslimer ber ute i offentligheten, jeg ser ikke det negative ved dette, når jeg tror det kommer til å gjøre bergensere og nordmenn generellt mye mer åpnere og forståelsesfulle hvis de lærer og ser mer av islam. Problemet idag er jo at vi hører så utrolig mye rart fra forskjellige om islam, og vi hører masse teorier om alt dette med verdensovertagelse og alt det tullet der, men vi vet jo knapt noenting, og det som kan skje i Bergen med at de holder bønn er jo et sterkt bidrag til åpenhet og at folk kan se litt mer, istedenfor å komme med uvitende utsagn om islam som vi har sett den siste uken. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Noe sånt som dette er bare latterlig. Hvis vi skal ha en ordentlig integrering i dette landet, så er dette iallfall en sterk motvekt til dialog og vennskap. Når ble en massebønn et godt virkemiddel for intergrering og vennskap? 8049439[/snapback] Når sa jeg det? Men vi må åpne for andre kulturer og religioner i Norge, Åpner vi ikke for andre relgioner i Norge? Vi har relgionsfrihet og alle trossamfunn får statsstøtte. Hva mer skal vi gjøre? nå når det bor 2-3 % muslimer i Norge og antall innvandrere er 7-8 %, så blir det rett og slett forkastelig å komme med utsagn som vi har sett fra høyresiden den sista uka. Nå vil jeg ikke betegne Demokratene som "høyresiden". Det er totalt usaklig å foreslå ting for å få vekk muslimene fra et område. Jeg er helt enig i Raja i at det som kan skje er at vi blir et mer åpnere og tolerant samfunn ved at vi godtar at muslimer ber ute i offentligheten, jeg ser ikke det negative ved dette, når jeg tror det kommer til å gjøre bergensere og nordmenn generellt mye mer åpnere og forståelsesfulle hvis de lærer og ser mer av islam. Relgionsfrihet innebærer også frihet fra relgion. Ingen bør ha lov til å be på offentlig område midt i en sentral by og jeg kan ikke se at man automatisk blir så mye mer forståelsesfull og åpen hvis man lærer mer om islam - tvert imot vil jeg påstå. Problemet idag er jo at vi hører så utrolig mye rart fra forskjellige om islam, og vi hører masse teorier om alt dette med verdensovertagelse og alt det tullet der, men vi vet jo knapt noenting, og det som kan skje i Bergen med at de holder bønn er jo et sterkt bidrag til åpenhet og at folk kan se litt mer, istedenfor å komme med uvitende utsagn om islam som vi har sett den siste uken. 8049513[/snapback] Er alle utsagn om islam som du ikke er enig i uvitende? Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 ingen andre som reagerer på fremgangsmåten? Forsøke å skremme bort som om det var dyr? Jeg trodde man var utstyrt med tale-, og lytteorganer? Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 ingen andre som reagerer på fremgangsmåten? Forsøke å skremme bort som om det var dyr? Jeg trodde man var utstyrt med tale-, og lytteorganer? 8049650[/snapback] Nå har vel aldri demokratene utpreget seg for å komme med spesielt gjennomtenkte utsagn, men jeg kan ikke se at de skal ha noen mindre rett til å vifte med syltelabber og lage grisehyl som muslimene skal ha rett til å vifte med koranen og hyle "Allah akbar". Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) ingen andre som reagerer på fremgangsmåten? Forsøke å skremme bort som om det var dyr? Jeg trodde man var utstyrt med tale-, og lytteorganer? 8049650[/snapback] Nå har vel aldri demokratene utpreget seg for å komme med spesielt gjennomtenkte utsagn, men jeg kan ikke se at de skal ha noen mindre rett til å vifte med syltelabber og lage grisehyl som muslimene skal ha rett til å vifte med koranen og hyle "Allah akbar". 8049685[/snapback] jeg snakker ikke om rett her. De kan løpe rundt i rosa syltelabbdrakt insvøpt i marsipan med boomblaster på hodet for min del. poenget var at vifting av syltelabber for å skremme bort godt voksne mennesker virker veldig huleboeraktig når man har en munn man kan snakke med. hvordan du greier å sammenlikne dette direkte med religiøse utrop vet jeg ikke (merk: jeg mener ikke at muslimene skal få bruke torgallmenningen, men fremgangmåten "nei her kan vi ikke snakke med dem, vi må skremme dem vekk med gjenstander", virker veldig primitivt, nesten som en krigserklæring") Endret 28. februar 2007 av Darx Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 ingen andre som reagerer på fremgangsmåten? Forsøke å skremme bort som om det var dyr? Jeg trodde man var utstyrt med tale-, og lytteorganer? 8049650[/snapback] Nå har vel aldri demokratene utpreget seg for å komme med spesielt gjennomtenkte utsagn, men jeg kan ikke se at de skal ha noen mindre rett til å vifte med syltelabber og lage grisehyl som muslimene skal ha rett til å vifte med koranen og hyle "Allah akbar". 8049685[/snapback] jeg snakker ikke om rett her. De kan løpe rundt i rosa syltelabbdrakt insvøpt i marsipan med boomblaster på hodet for min del. poenget var at vifting av syltelabber for å skremme bort godt voksne mennesker virker veldig huleboeraktig når man har en munn man kan snakke med. hvordan du greier å sammenlikne dette direkte med religiøse utrop vet jeg ikke Jeg vet ikke helt hva som er verst. Voksne folk som skremmer bort andre med syltelabber, eller voksne folk som blir skremt vekk fordi noen vifter med noe de har kjøpt i frysedisken på Rimi. (merk: jeg mener ikke at muslimene skal få bruke torgallmenningen, men fremgangmåten "nei her kan vi ikke snakke med dem, vi må skremme dem vekk med gjenstander", virker veldig primitivt, nesten som en krigserklæring") 8049782[/snapback] Hva har de i gå i dialog om? Muslimene klager fordi de mener at det er kommunens jobb å finne et lokale de kan bruke til moské. Demokratene klager fordi de misliker islam. Det er to motpoler som neppe blir enige over en kaffekopp. Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) (merk: jeg mener ikke at muslimene skal få bruke torgallmenningen, men fremgangmåten "nei her kan vi ikke snakke med dem, vi må skremme dem vekk med gjenstander", virker veldig primitivt, nesten som en krigserklæring") 8049782[/snapback] Hva har de i gå i dialog om? Muslimene klager fordi de mener at det er kommunens jobb å finne et lokale de kan bruke til moské. Demokratene klager fordi de misliker islam. Det er to motpoler som neppe blir enige over en kaffekopp. 8049905[/snapback] jeg nekter å tro at å skremme vekk muslimene med syltelabber er eneste løsningen. da blir jeg veldig bekymret for landets framtid. det er som tatt ut av barnehagen. Endret 28. februar 2007 av Darx Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Noe sånt som dette er bare latterlig. Hvis vi skal ha en ordentlig integrering i dette landet, så er dette iallfall en sterk motvekt til dialog og vennskap. Du mener at å true med å ta over sentrum for å bruke den til bønn er "dialog og vennskap"? Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Noe sånt som dette er bare latterlig. Hvis vi skal ha en ordentlig integrering i dette landet, så er dette iallfall en sterk motvekt til dialog og vennskap. Du mener at å true med å ta over sentrum for å bruke den til bønn er "dialog og vennskap"? 8050527[/snapback] nei.. men det gjør ikke forslaget om å henge ut syltelabber og spille griselyder noe mindre barnslig. Endret 1. mars 2007 av Darx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå