Gå til innhold

Parodisk i Bergen

Anbefalte innlegg

Muslimene i Bergen blir "kastet ut" av bønnelokalet sitt fordi det ikke er brannsikret.

De har sagt at hvis de ikke får noe nytt lokale, så vil de ta fredagsbønnen på Torgallmenningen.

Men bystyre-representant for Demokratene Kenneth Rasmussen (eks FrP ) slår tilbake :

"OSLO/BERGEN (VG) Bystyrerepresentant Kenneth Rasmussen vil henge opp syltelabber på Torgallmenningen i Bergen sentrum for å hindre at muslimene holder fredagsbønn der.

(...)

Rasmussen har vært i tjeneste som FN-soldat i Somalia og Libanon - og hevder «virkemidler» som griselyder og griselabber kan sette en effektiv stopper for muslimske opptøyer."

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=155878

Blir ikke dette litt for parodisk? Jeg får bilde i hodet av en gruppe muslimer som ligger på kne og ber til sin Gud, og rundt dem en gruppe Demokrater / Frp´ere med syltelabber hengende i bånd rundt halsen, og som messer "Oink, oink" så en nesten skulle tro de hadde oppnådd åndelig sammensmelting med "Fremskrittsparti-guden"...

Endret av Kubin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns forslaget/"trusselen" fra muslimene var noe merkelig, men det gjør ikke meg noe om de vil knele mot Mekka ute i regnværet en gang i uken. Du kan uansett ikke kreve å ha plassen for seg selv.

Nå fremstår etter dette som den fornuftige parten. Idiotien ser ut til å øke i omfang:

Anmeldt for rasisme

(Tenker på både AUF som gir saken ytterligere oppmerksomhet, og Kleppe som støtter uttalelsen)

Lenke til kommentar
Syns forslaget/"trusselen" fra muslimene var noe merkelig, men det gjør ikke meg noe om de vil knele mot Mekka ute i regnværet en gang i uken. Du kan uansett ikke kreve å ha plassen for seg selv.

Nå fremstår etter dette som den fornuftige parten. Idiotien ser ut til å øke i omfang:

Anmeldt for rasisme

(Tenker på både AUF som gir saken ytterligere oppmerksomhet, og Kleppe som støtter uttalelsen)

8046796[/snapback]

– Vi har studert rasismeparagrafen og mener den gir grunnlag for å anmelde Demokratenes Kenneth Rasmussen. Han utsetter personer for forhånelse på grunn av deres tro, sier leder Kjetil Vevle til NTB

Sist jeg så etter er ikke religion rasebasert, og muslimer heller ikke en egen rase... :dontgetit:

Edit:

Rasismeparagrafen vil være "§ 135a a)" som sier Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor noen på grunn av deres a) hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse.

Det er ordbruken jeg reagerer på, altså det å få religion og livssyn til å kalles rasisme.

Endret av smoothie
Lenke til kommentar
Er kjempe enig med han, de er gjester i vårt land, og kan ikke kreve slike ting syns jeg. De får heller smøre seg med en dose tolmodighet å vente.

8046550[/snapback]

Kreve slike ting? De kan ikke kreve å oppholde seg å utføre lovlige handlinger i sitt frie land? Jeg ser virkelig ikke problemet. Skal vi begynne å svaie satansymbol rundt Jehovas Vitne når de går på sin vanlige frelserunde?

Lenke til kommentar

Jeg ble rett og slett provosert da jeg så at muslimene i Bergen hadde tenkt å innta Torgallmenningen for å bedrive bønn. Jeg bor ikke i Bergen, har aldri vært der heller faktisk og kunne egentlig ikke brydd meg mindre, men nå har muslimene gått alt for langt!

Nå er det påtide at vi normenn forteller dem at de ikke bor i ett muslimsk land. De er ikke i Pakistan, Iran, Irak eller Tyrkia når de oppholder seg her i Norge.

Hvis jeg dro ned til Irak sammen med min kjæreste så måtte hun ha kledd seg i burka for å unngå å bli drept eller i beste fall arrestert. Hadde en kristen gruppe stilt seg opp på noe som tilsvarer ett torg i Iran så ville de blitt drept eller arrestert. Hva er det som gjør at vi skal tillate at DE messer sin religion utover våre gater? La dem holde seg inne, akkurat som at kristne kan holde seg i kirka med sine gudstjenester. Religion har ingenting på offentlig plass å gjøre.

Lenke til kommentar
– Vi har studert rasismeparagrafen og mener den gir grunnlag for å anmelde Demokratenes Kenneth Rasmussen. Han utsetter personer for forhånelse på grunn av deres tro, sier leder Kjetil Vevle til NTB

Når skal de anmelde muslimer for deres homsehetsende religion?

Lenke til kommentar
Hva er det som gjør at vi skal tillate at DE messer sin religion utover våre gater?

Vi er et sivilisert og fritt land med religionsfrihet. Skjønner du det virkelig ikke? Vist vi nekter dem å utføre bønn hvor de vil, er vi ikke noe bedre enn Irak. Prøver du å bruke det faktum at folk ikke kan be hvor de vil i Irak som et argument for at de ikke skal gjøre det her? Mener du Irak bør være forbildet vårt når det gjelder frihet?

Lenke til kommentar

Når skal de anmelde muslimer for deres homsehetsende religion?

8047930[/snapback]

For ikke å snakke om kristendommen, med sine pastorer som går ut å oppfordrer til psykisk behandling av homofile.

Lenke til kommentar

At vi har religionsfrihet betyr ikke automatisk at offentlige områder skal forvandles til en religiøs stue. På festplassen må de som ønsker å holde konserter o.l. søke om lov først. Det samme bør helt klart gå for religiøse sammenkomster.

Ingen skal ha krav til slik på kommunens eiendom. Det er opp til kommunen å avgjøre. :)

Lenke til kommentar
Hva er det som gjør at vi skal tillate at DE messer sin religion utover våre gater?

Vi er et sivilisert og fritt land med religionsfrihet. Skjønner du det virkelig ikke? Vist vi nekter dem å utføre bønn hvor de vil, er vi ikke noe bedre enn Irak. Prøver du å bruke det faktum at folk ikke kan be hvor de vil i Irak som et argument for at de ikke skal gjøre det her? Mener du Irak bør være forbildet vårt når det gjelder frihet?

8047935[/snapback]

Jeg synes virkelig ikke at de som er muslimer som selv er verdens værste rasister skal kunne komme hit å kreve å bli behandlet som om det var de som eier landet.

Forøvrig så skriver jeg også at ingen annen religion heller har noe ute i det offentlige rom å gjøre. Religionsfrihet betyr ikke at du nødvendigvis behøver å stå å messe din religion midt ute på gata. Ønsker du forresten bønnetårn som skråler 5 ganger i døgnet? Det finnes også noe som heter ordensforstyrrelse som kan brukes mot oppviglersk virksomhet.

Lenke til kommentar
At vi har religionsfrihet betyr ikke automatisk at offentlige områder skal forvandles til en religiøs stue. På festplassen må de som ønsker å holde konserter o.l. søke om lov først. Det samme bør helt klart gå for religiøse sammenkomster.

Ingen skal ha krav til slik på kommunens eiendom. Det er opp til kommunen å avgjøre. :)

8047962[/snapback]

Det er litt forskjell på å holde en konsert med hundrevis av tilskuere og lyd som sprer seg over hele sentrum, og å sette seg ned å be litt. Men selvfølgelig, vist det er snakk om så store menneskemasser at det forstyrrer resten av befolkningen bør det ikke finne sted.

Lenke til kommentar
Jeg synes virkelig ikke at de som er muslimer som selv er verdens værste rasister skal kunne komme hit å kreve å bli behandlet som om det var de som eier landet.

For det første, vist du vil bli tatt seriøst bør du kanskje vurdere å holde deg for god for slike usaklige påstander. For det andre, muslimer med norsk statsborgerskap eier landet like mye som deg, og å be om retten til å be hvor de vil er ikke å hevde at en eier landet.

Forøvrig så skriver jeg også at ingen annen religion heller har noe ute i det offentlige rom å gjøre. Religionsfrihet betyr ikke at du nødvendigvis behøver å stå å messe din religion midt ute på gata. Ønsker du forresten bønnetårn som skråler 5 ganger i døgnet? Det finnes også noe som heter ordensforstyrrelse som kan brukes mot oppviglersk virksomhet.

Som sagt, vist det er snakk om så mye styr at det forstyrrer de andre folkene som ferdes på torgalmenningen, så bør det forbys, men at en liten gruppe mennesker setter seg ned å ber har jeg ingeting i mot.

Endret av Goz
Lenke til kommentar

For det første, vist du vil bli tatt seriøst bør du kanskje vurdere å holde deg for god for slike usaklige påstander. For det andre, muslimer med norsk statsborgerskap eier landet like mye som deg, og å be om retten til å be hvor de vil er ikke å hevde at en eier landet.

Som sagt, vist det er snakk om så mye styr at det forstyrrer de andre folkene som ferdes på torgalmenningen, så bør det forbys, men at en liten gruppe mennesker setter seg ned å ber har jeg ingeting i mot.

8048035[/snapback]

Når det er snakk om en gruppe på 1700 stk. så er det ikke en liten gruppe. Å KREVE å få be i offentlig rom er det samme som å si at man eier landet.

At du ikke har noe imot det er ikke det samme som at det er rasistisk og useriøst av meg å mene noe annet, bare slik at du er klar over det. Muslimer har en lei tendens til å ta seg til rette. La tankene løpe litt og følg med meg litt.

Muslimene viser nå til ytringsfriheten og religionsfriheten noe som forsåvidt er helt greit - hvis de bare hadde holdt seg til loven selv. Hvis vi tenker tilbake noen måneder, hvor de masjerte i tog, brente flagg, sprengte ting, truet med terrorangrep osv fordi kristne benyttet seg av ytringsfriheten. Kom ikke her og fortell meg at jeg skylden noen muslim noe som helst, i alle fall ikke å stenge av store deler av bysentrum for å be! Er du klar over at de skal vende seg mot mekka 5 ganger i døgnet? Stenge av torgallmenningen(hva nå enn det er) 5 ganger i døgnet fordi at muslimene KREVER det? Vet du meg hva, en plass går grensen, dette landet er ikke et muslimsk land.

Lenke til kommentar

Når det er snakk om en gruppe på 1700 stk. så er det ikke en liten gruppe. Å KREVE å få be i offentlig rom er det samme som å si at man eier landet.

1700 mennesker vil selvsagt ta opp så mye plass at det er uakseptabelt.

At du ikke har noe imot det er ikke det samme som at det er rasistisk og useriøst av meg å mene noe annet, bare slik at du er klar over det.

Hæ? Hva i allverden er det du babler om? Jeg har aldri sagt at du er rasistisk. Så vidt jeg vet snakker vi ikke her om en rase, men en religion, hvis tilhengere er både hvite, svarte og brune. Det jeg mente var usaklig av deg, var å påstå at muslimer er den mest rasistisk gruppen i verden. For det første har det ingeting med saken å gjøre, for det andre har du ikke noe grunnlag til å dømme 1,6 milliarder mennesker som rasister, særlig med tanke på at de ikke består av en rase en gang.

en plass går grensen, dette landet er ikke et muslimsk land.

Riktig, det er et ateistisk land, hvor alle religioner bør stilles likt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...