Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sette opp nettverk med internett tilgang?


Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg sette opp nettverk mellom to maskiner (XP Porf. og W98SE?

Har tenkt til å dele en ISDN linje. Vil ha ett switchet nettverk, og det skal være mulig å gå på internett oavhengig av at den andre maskinen er på.

Hva trenger jeg? Skal være billigst mulig.

 

Vet at dette er skikkelig n00bie spørsmål, men nettverk er noe jeg ikke akkurat har så sinnsykt erfaring med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-12-08 13:56, skrev GTS:

Hvordan kan jeg sette opp nettverk mellom to maskiner (XP Porf. og W98SE?

Har tenkt til å dele en ISDN linje. Vil ha ett switchet nettverk, og det skal være mulig å gå på internett oavhengig av at den andre maskinen er på.

Hva trenger jeg? Skal være billigst mulig.


 

Om du har swicth eller ei har jo ingen betydning, en switch er jo bare en inteligent hub, du har bare et valg og det er og kjøpe en ISDN-router, kjøp en som også kan ta bredbånd slik at du slipper og bytte hvis det er aktuelt. Disse har også innebyggd hub eller switch.

Lenke til kommentar

Blir litt forvirra her...

Det jeg tenkte på, var en switch med innebyg ISDN router. Finnes noe slikt på markedet?

Kan noen gi noen konkrete typer som har denne støtten?

 

Har kikket litt på switcher. Noen har noe som kalle uplink, og noen har ikke dette. Hva er uplink?

 

WinRoute fungerer i ett vanlig nettverk med switch eller hub, men begge maskina må stå på eller?

Lenke til kommentar

Uplink bruker du til og kobble hub/switcher sammen.. F. eks: Du tar en valig tp og putter den inn i uplinken på switchen din, og stter den andre ennen i en normal port i den andre switchen. Da funker de sammen. Men hvis du ikke har uplink, kan du bruke en crossover. fra normal port til normal port..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...