Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[løst]Termostaten må ut


spøkelse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg fikk den ut, men måtte bende den løs med men en skrutrekker.

 

Jeg testet den i kokende vann på komfyren, og så at den åpnet og lukket seg. Satte den deretter tilbake på plass. Da lå temperaturen stabilt på 92 grader i en uke etter på, som før. Men nå har den blitt dum igjen, går opp imot 100 grader.

 

Får vel få tak i en ny snart. Før det blir sommer. Radiatorvifta er demontert, den har jo aldri gått rundt heller ...

Lenke til kommentar
Radiatorvifta er demontert, den har jo aldri gått rundt heller ...

8133572[/snapback]

 

Men herregud da, det er jo derfor motoren går varm! Hjelper ikke hvor mye termostaten åpner om alt vannet er varmt.

 

Hvis radiatorviften ikke virket var det nok heller føleren til denne som var defekt. Sitter vel på radiatoren går jeg ut fra. Prøv å bytte den i stedet du :)

Lenke til kommentar

Da jeg hadde vifta i tidligere, så gikk den aldri rundt. Men temperaturen holdt seg på 92 grader. Jeg gadd ikke kjøre rundt med tomvekt, så jeg tok ut radiatorvifta. Den er stor og veier over 5 kg.

 

Det hadde ingen effekt, motoren holdt seg på 92 grader uansett. Men nå har den som sagt begynte å krype opp mot 100 grader. Tror ikke en stillestående vifte fra eller til har noen effekt på temperaturen.

Lenke til kommentar
Du tok ut radiatorvifta for ikke å kjøre med "tomvekt" ?  :hmm:

8149477[/snapback]

 

Sett vifta tilbake og slank deg 5kg..både du og bilen har sikkert godt av det :D

8166098[/snapback]

 

Jeg har tatt ut vifta for ikke å kjøre med tomvekt, ja. Den enkleste og billigste formen for trimming er å slanke kjerra. Det trodde jeg alle visste.

 

Jeg har også gjort følgende, basert på prinsippet om at mange bekker små gjør en stor å:

- Tatt ut reservehjulet. Kjører nå med reservehjul på boks. Sparer 15 kg.

- Fyller aldri mer enn 1/3 tank. Sparer 35 kg.

- Fyller aldri mer enn 1 liter vindusspylervæske. Sparer ca 2 kg.

- Fyller motorolje ikke over min-merket. Sparer 1 kg.

- Tatt ut hodestøttene i passasjersetene. Sparer 6 kg. Setter dem inn ved behov.

- Tatt ut radiatorvifte. 5 kg.

- I tillegg har jeg 3 bars trykk i dekka for å spare drivstoff.

- Og selvfølgelig holder jeg bilen ren for søppel og annet ræl.

 

Den slibrige kommentaren om å slanke meg selv, syns jeg er over streken. For alt du vet kan jeg være både bulimiker og anorektiker. Faktum er imidlertid at jeg er meget godt fornøyd med kroppen min.

Lenke til kommentar

Du må vel tape mye penger på å måtte fylle bensin i ett sett? Jeg fyller kun bensin på søndag da dette er billigst. Og så syns jeg at 6 kg på nakkestøtter bak var drøyt. Og med 3 bar dekktrykk må du vel slite mye på midten av dekket og får en ekstra utgift der. Hørtes ikke helt billig ut det der.

Lenke til kommentar

Eller så kan du bare gå. Da sparer du hele vekten til bilen. + at du får god mosjon.

 

Hvis du først skal strippe bilen ned så kan du vel gjøre det skikkelig. Med carbonfiber panser som veier mye mindre enn vanlig panser. Ta ut bakseter, ta av dørtrekk, få spesiallaget carbon dash. Sandblåse bilen og lakke den opp på nytt med litt ferre lag med lakk. Det sparer du vekt på.

Lenke til kommentar
Du tok ut radiatorvifta for ikke å kjøre med "tomvekt" ?  :hmm:

8149477[/snapback]

 

Sett vifta tilbake og slank deg 5kg..både du og bilen har sikkert godt av det :D

8166098[/snapback]

 

Jeg har tatt ut vifta for ikke å kjøre med tomvekt, ja. Den enkleste og billigste formen for trimming er å slanke kjerra. Det trodde jeg alle visste.

 

Jeg har også gjort følgende, basert på prinsippet om at mange bekker små gjør en stor å:

- Tatt ut reservehjulet. Kjører nå med reservehjul på boks. Sparer 15 kg.

- Fyller aldri mer enn 1/3 tank. Sparer 35 kg.

- Fyller aldri mer enn 1 liter vindusspylervæske. Sparer ca 2 kg.

- Fyller motorolje ikke over min-merket. Sparer 1 kg.

- Tatt ut hodestøttene i passasjersetene. Sparer 6 kg. Setter dem inn ved behov.

- Tatt ut radiatorvifte. 5 kg.

- I tillegg har jeg 3 bars trykk i dekka for å spare drivstoff.

- Og selvfølgelig holder jeg bilen ren for søppel og annet ræl.

 

Den slibrige kommentaren om å slanke meg selv, syns jeg er over streken. For alt du vet kan jeg være både bulimiker og anorektiker. Faktum er imidlertid at jeg er meget godt fornøyd med kroppen min.

8172515[/snapback]

 

Hehe, dette er noe av dummeste jeg har lest. Ikke personlig ment men litt vett går det ann å ha i hodet. Man tar ikke ut radiatorvifta fordi den ikke sviver, kan jo like gjerne ta ut radiatoren også da. Ikke spar på olja for det kan koste deg motoren. Har du for mye luft i dekkene sliter du dem på midten og må kjøpe nye dekk oftere enn valig. Du kan også få litt fukt i tanken hvis du kjører mye med lite på tanken... :!: :!: :!:

Lenke til kommentar

Nei, jeg tar ikke ut radiatoren. Den gir kjøling, det gjorde ikke vifta som stod rolig.

 

Jeg har olje til minimumsmerket på peilepinnen. Ikke over og ikke under. Jeg kan ikke skjønne at det gjør noe.

 

Dekkene slites ikke mer på midten enn på sidene av at jeg kjører med 3 bar i stedet for 2 bar. Ihvertfall ikke nok til at jeg kan se det med det blotte øye.

 

Fukt i tanken bekymrer jeg meg ikke for. Jeg har vannutskiller i dieselfilteret. Jeg fyller ca annenhver mandag. Det blir billigst her i osloområdet.

 

6 kg er på tre nakkestøtter. To bak og en foran.

Lenke til kommentar

Ville ha kjøpt en ny radiatorvifte jeg, for det hørtes mistenkelig ut som den viften du hadde fra før er defekt. Selvfølgelig må man ha radiatorvifte.

Den motoren din kommer til å havarere i nær fremtid om du kjører rundt med olje på minimumsstreken og uten tilstrekkelig kjøling.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...