spøkelse Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Hei Jeg prøver å få ut termostaten, for bilen går varm (opp mot 100 grader). Det er vel ikke helt bra ... Men jeg får den ikke ut. Vet noen om den skal skrus ut, eller vippes ut, eller er den kanskje festet bakfra? Bilen er en Opel Corsa 1,5 D. Endret 28. februar 2007 av spøkelse Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Hvorfor helv forminskes dette bildet da? I Opera blir det i full størrelse, men i FF og IE så forminskes det ... Her er en link til samme bildet: http://bildr.no/view/42082 Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Skal nok bare trekkes ut. Kan sitte litt i kanten rundt - men er hverken skrudd fast eller festet på baksiden. Det vi du se hvis du titter på den nye termostaten du har liggende klar til montering. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Den skal bare sitte løst. Dunk forsiktig rundt kanten på den. Men burde kunne lett trekkes ut. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Jeg fikk den ut, men måtte bende den løs med men en skrutrekker. Jeg testet den i kokende vann på komfyren, og så at den åpnet og lukket seg. Satte den deretter tilbake på plass. Da lå temperaturen stabilt på 92 grader i en uke etter på, som før. Men nå har den blitt dum igjen, går opp imot 100 grader. Får vel få tak i en ny snart. Før det blir sommer. Radiatorvifta er demontert, den har jo aldri gått rundt heller ... Lenke til kommentar
Frank Stokke Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Radiatorvifta er demontert, den har jo aldri gått rundt heller ... 8133572[/snapback] Men herregud da, det er jo derfor motoren går varm! Hjelper ikke hvor mye termostaten åpner om alt vannet er varmt. Hvis radiatorviften ikke virket var det nok heller føleren til denne som var defekt. Sitter vel på radiatoren går jeg ut fra. Prøv å bytte den i stedet du Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Kan bli litt hett uten den vifta ja Tror jeg ville sett på den først som stokken sier Lenke til kommentar
Frank Stokke Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Kan bli litt hett uten den vifta ja Tror jeg ville sett på den først som stokken sier 8140406[/snapback] Mobber du navnet mitt? Hva om jeg allerede er et nervevrak og dette fører til at jeg begår selvmord? Nok OT.. få på plass den vifta igjen du Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Da jeg hadde vifta i tidligere, så gikk den aldri rundt. Men temperaturen holdt seg på 92 grader. Jeg gadd ikke kjøre rundt med tomvekt, så jeg tok ut radiatorvifta. Den er stor og veier over 5 kg. Det hadde ingen effekt, motoren holdt seg på 92 grader uansett. Men nå har den som sagt begynte å krype opp mot 100 grader. Tror ikke en stillestående vifte fra eller til har noen effekt på temperaturen. Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Vifta er nok termostatstyrt og slår nok ikke inn før temperaturen nærmer seg kokepunktet. Endret 13. mars 2007 av Harkonnen Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Du tok ut radiatorvifta for ikke å kjøre med "tomvekt" ? Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Du tok ut radiatorvifta for ikke å kjøre med "tomvekt" ? 8149477[/snapback] Sett vifta tilbake og slank deg 5kg..både du og bilen har sikkert godt av det Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 Du tok ut radiatorvifta for ikke å kjøre med "tomvekt" ? 8149477[/snapback] Sett vifta tilbake og slank deg 5kg..både du og bilen har sikkert godt av det 8166098[/snapback] Jeg har tatt ut vifta for ikke å kjøre med tomvekt, ja. Den enkleste og billigste formen for trimming er å slanke kjerra. Det trodde jeg alle visste. Jeg har også gjort følgende, basert på prinsippet om at mange bekker små gjør en stor å: - Tatt ut reservehjulet. Kjører nå med reservehjul på boks. Sparer 15 kg. - Fyller aldri mer enn 1/3 tank. Sparer 35 kg. - Fyller aldri mer enn 1 liter vindusspylervæske. Sparer ca 2 kg. - Fyller motorolje ikke over min-merket. Sparer 1 kg. - Tatt ut hodestøttene i passasjersetene. Sparer 6 kg. Setter dem inn ved behov. - Tatt ut radiatorvifte. 5 kg. - I tillegg har jeg 3 bars trykk i dekka for å spare drivstoff. - Og selvfølgelig holder jeg bilen ren for søppel og annet ræl. Den slibrige kommentaren om å slanke meg selv, syns jeg er over streken. For alt du vet kan jeg være både bulimiker og anorektiker. Faktum er imidlertid at jeg er meget godt fornøyd med kroppen min. Lenke til kommentar
Vampyro Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Du må vel tape mye penger på å måtte fylle bensin i ett sett? Jeg fyller kun bensin på søndag da dette er billigst. Og så syns jeg at 6 kg på nakkestøtter bak var drøyt. Og med 3 bar dekktrykk må du vel slite mye på midten av dekket og får en ekstra utgift der. Hørtes ikke helt billig ut det der. Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Da skjønner jeg at termostaten må ut. Noen gram her og noen gram der... Ta ut motor og gearkasse når du først er i gang, da skal du se at vekta går ned! Lenke til kommentar
Vampyro Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Eller så kan du bare gå. Da sparer du hele vekten til bilen. + at du får god mosjon. Hvis du først skal strippe bilen ned så kan du vel gjøre det skikkelig. Med carbonfiber panser som veier mye mindre enn vanlig panser. Ta ut bakseter, ta av dørtrekk, få spesiallaget carbon dash. Sandblåse bilen og lakke den opp på nytt med litt ferre lag med lakk. Det sparer du vekt på. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Du tok ut radiatorvifta for ikke å kjøre med "tomvekt" ? 8149477[/snapback] Sett vifta tilbake og slank deg 5kg..både du og bilen har sikkert godt av det 8166098[/snapback] Jeg har tatt ut vifta for ikke å kjøre med tomvekt, ja. Den enkleste og billigste formen for trimming er å slanke kjerra. Det trodde jeg alle visste. Jeg har også gjort følgende, basert på prinsippet om at mange bekker små gjør en stor å: - Tatt ut reservehjulet. Kjører nå med reservehjul på boks. Sparer 15 kg. - Fyller aldri mer enn 1/3 tank. Sparer 35 kg. - Fyller aldri mer enn 1 liter vindusspylervæske. Sparer ca 2 kg. - Fyller motorolje ikke over min-merket. Sparer 1 kg. - Tatt ut hodestøttene i passasjersetene. Sparer 6 kg. Setter dem inn ved behov. - Tatt ut radiatorvifte. 5 kg. - I tillegg har jeg 3 bars trykk i dekka for å spare drivstoff. - Og selvfølgelig holder jeg bilen ren for søppel og annet ræl. Den slibrige kommentaren om å slanke meg selv, syns jeg er over streken. For alt du vet kan jeg være både bulimiker og anorektiker. Faktum er imidlertid at jeg er meget godt fornøyd med kroppen min. 8172515[/snapback] Hehe, dette er noe av dummeste jeg har lest. Ikke personlig ment men litt vett går det ann å ha i hodet. Man tar ikke ut radiatorvifta fordi den ikke sviver, kan jo like gjerne ta ut radiatoren også da. Ikke spar på olja for det kan koste deg motoren. Har du for mye luft i dekkene sliter du dem på midten og må kjøpe nye dekk oftere enn valig. Du kan også få litt fukt i tanken hvis du kjører mye med lite på tanken... :!: :!: :!: Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Nei, jeg tar ikke ut radiatoren. Den gir kjøling, det gjorde ikke vifta som stod rolig. Jeg har olje til minimumsmerket på peilepinnen. Ikke over og ikke under. Jeg kan ikke skjønne at det gjør noe. Dekkene slites ikke mer på midten enn på sidene av at jeg kjører med 3 bar i stedet for 2 bar. Ihvertfall ikke nok til at jeg kan se det med det blotte øye. Fukt i tanken bekymrer jeg meg ikke for. Jeg har vannutskiller i dieselfilteret. Jeg fyller ca annenhver mandag. Det blir billigst her i osloområdet. 6 kg er på tre nakkestøtter. To bak og en foran. Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Det er fordi vifta er termostatstyrt, den sviver ikke når det ikke er nødvendig. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Ville ha kjøpt en ny radiatorvifte jeg, for det hørtes mistenkelig ut som den viften du hadde fra før er defekt. Selvfølgelig må man ha radiatorvifte. Den motoren din kommer til å havarere i nær fremtid om du kjører rundt med olje på minimumsstreken og uten tilstrekkelig kjøling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg