Gå til innhold

PS3 Background-downloading ikke skikkelig BG-DL?


lektroluv

Anbefalte innlegg

@ DBD: Har du en spesiell xbox 360? Siden den kun stopper nedlastingen når du spiller online ;) Gratulerer i såfall :)

8045805[/snapback]

Tipper han har en box som fungerer slik som min.

 

Jeg har lastet ned masse innhold mens jeg har spilt div spill. Hender at det kommer opp beskjed om at nedlasting stopper når man starter spillet, men så starter den nedlastingen igjen så fort man har logget inn med live-profilen. Det er nemlig mange spill som logger inn på live for å sjekke settings, savegames etc. Men med en gang man starter vanlig singleplayer så starter nedlastingene igjen.

 

Så det er nok opp til hvert enkelt spill å velge hvordan de kommuniserer med live. F.eks Crackdown tror jeg er konstant logget på live siden man når som helst kan invite venner til å bli med på coop i selve spillet. Regner derfor med at eventuelle nedlastinger vil stoppe når man spiller Crackdown, men dette er ren spekulasjon fra min side :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg rapporterer bare hva som FAKTISK SKJER! jeg prøver ikke å overbevise om noe annet her. Å det er flere som opplever dette. Så det er ikke bare meg. Så venligst ikke anklag meg for å spre løyner om 360 for å få PS3 til å virke bedre.  :nei:

8045460[/snapback]

 

Tror muligens det har noe med spillet å gjøre også, xbox360 har vertfall mulighet til å laste ned og spille singelplayer samtidig.

 

Testet nå akkurat for å verifisere det, startet nedlasting av en trailer og starta DOA4. Sjekket Active downloads når jeg var i menyen og den lastet ned, startet et game med survival(singelplayer) og sjekket Active downloads når jeg var midt i en kamp, lastet fortsatt ned. Så gikk jeg til DOA online og søkte etter games, når jeg joinet et game fra listen kom det opp på skjermen at nedlastingen hadde blitt stoppet. Sjekket active downloads og der stod den til pending. Gikk tilbake til dashbord så startet nedlastinga igjen.

Lenke til kommentar
Så det er nok opp til hvert enkelt spill å velge hvordan de kommuniserer med live. F.eks Crackdown tror jeg er konstant logget på live siden man når som helst kan invite venner til å bli med på coop i selve spillet. Regner derfor med at eventuelle nedlastinger vil stoppe når man spiller Crackdown, men dette er ren spekulasjon fra min side :D

8045920[/snapback]

Jeg har opplevd på alle mine spill at downloads bare stopper når jeg spiller online.

 

Det du sier tipper jeg er feil, siden man ikke trenger å sende informasjon til andre maskiner før man har (eller prøver å få) kontakt med de. Det at man er koblet til live konstant gjelder jo for absolutt alle spill, siden alle er LIVE-aware, som det heter. Man må jo være koblet til live for å laste ned, uansett, så at det er konstant koblet til Live burde ha ingenting å si.

Lenke til kommentar
Så det er nok opp til hvert enkelt spill å velge hvordan de kommuniserer med live. F.eks Crackdown tror jeg er konstant logget på live siden man når som helst kan invite venner til å bli med på coop i selve spillet. Regner derfor med at eventuelle nedlastinger vil stoppe når man spiller Crackdown, men dette er ren spekulasjon fra min side :D

8045920[/snapback]

Jeg har opplevd på alle mine spill at downloads bare stopper når jeg spiller online.

 

Det du sier tipper jeg er feil, siden man ikke trenger å sende informasjon til andre maskiner før man har (eller prøver å få) kontakt med de. Det at man er koblet til live konstant gjelder jo for absolutt alle spill, siden alle er LIVE-aware, som det heter. Man må jo være koblet til live for å laste ned, uansett, så at det er konstant koblet til Live burde ha ingenting å si.

8046068[/snapback]

Tenkte mest på det at man i Crackdown hele tiden har oppdatert liste over venner som spiller crackdown.. Man trenger ikke trykke på "live-knappen" på kontrolleren for å invite eller sjekke om folk er online. Derfor jeg tenkte at det er mulighet for at nettopp Crackdown er ett spill som vil gjøre det vanskelig med bakgrunns-nedlasting. Som du sier så er jo alltid live tilkoblet på ett vis.

Lenke til kommentar

Kan hende, om dette stemmer, at grunnen til at Sony ikke vil at bakgrunnsnedlasting fungere når man spiller offline/online er det faktum at hver eneste ps3 har harddisk. Hver utvikler vil altså kunne utnytte dette faktumet til spillet. Om f.eks. oblivion streamer stort sett hele verden fra harddisken så må ytelsen fra harddisken være konstant. Noe den ikke er om man laster ned. Da vil harddisken være opptatt med å lagre data på disk, samtidig som den skal lese data fra disken, dette går da utover lese ytelsen.

Lenke til kommentar
Jeg rapporterer bare hva som FAKTISK SKJER! jeg prøver ikke å overbevise om noe annet her. Å det er flere som opplever dette. Så det er ikke bare meg. Så venligst ikke anklag meg for å spre løyner om 360 for å få PS3 til å virke bedre.  :nei:

8045460[/snapback]

 

Tror muligens det har noe med spillet å gjøre også, xbox360 har vertfall mulighet til å laste ned og spille singelplayer samtidig.

 

Testet nå akkurat for å verifisere det, startet nedlasting av en trailer og starta DOA4. Sjekket Active downloads når jeg var i menyen og den lastet ned, startet et game med survival(singelplayer) og sjekket Active downloads når jeg var midt i en kamp, lastet fortsatt ned. Så gikk jeg til DOA online og søkte etter games, når jeg joinet et game fra listen kom det opp på skjermen at nedlastingen hadde blitt stoppet. Sjekket active downloads og der stod den til pending. Gikk tilbake til dashbord så startet nedlastinga igjen.

8046021[/snapback]

Da er det nok veldig individuelt for hvilket spill det er. Virker som nyere spill ikke er så bra til å laste ned samtidig. men jeg har og opplevd at man kan laste ned og spille samtidig på noen. Samme som med demoer. Du kan laste ned mens du spiller noen, mens andre stopper downloaden.

Lenke til kommentar
Da er det nok veldig individuelt for hvilket spill det er. Virker som nyere spill ikke er så bra til å laste ned samtidig. men jeg har og opplevd at man kan laste ned og spille samtidig på noen. Samme som med demoer. Du kan laste ned mens du spiller noen, mens andre stopper downloaden.

8046164[/snapback]

Jepp. Så det er ikke noe i selve Live eller 360 oppsettet som gjør at dette ikke er mulig. Men derimot hver enkelt spillutvikler sin måte å håndtere Live-implementasjon som avgjør om man kan kjøre bakgrunns-nedlasting eller ikke vil jeg tro.

Lenke til kommentar
New APIs were discussed which allow background downloading during less resource intensive sections of a game (such as the front end menu), but such functionality will only be considered once the 1.60 update is out the door. Even so, games would have to allocate extra memory need to be able to support this.

 

Akkurat denne delen kan jo love godt, men jeg gidder ikke høyne mine forhåpninger.

Lenke til kommentar
Tenkte mest på det at man i Crackdown hele tiden har oppdatert liste over venner som spiller crackdown.. Man trenger ikke trykke på "live-knappen" på kontrolleren for å invite eller sjekke om folk er online. Derfor jeg tenkte at det er mulighet for at nettopp Crackdown er ett spill som vil gjøre det vanskelig med bakgrunns-nedlasting. Som du sier så er jo alltid live tilkoblet på ett vis.

8046110[/snapback]

Friends listen oppdateres jo hele tiden (Hvis ikke bare når man har den oppe) med hva folk spiller. Hvis de sender samme informasjonen flere ganger, er det jo dårlig bruk av nettverksmuligheter, mens hvis de bruker samme informasjon som friendslista, så skal det være mulig å laste ned mens man spiller solo.

Eneste måte å komme til bunns i dette er vel å teste det, da. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...