Gå til innhold

PS3 Background-downloading ikke skikkelig BG-DL?

lektroluv

Anbefalte innlegg

On the PS3, when you enter a game, your downloads will be paused and queued up, to be restarted later when you exit back to the XMB. The reason for this is that the PS3 needs extra system resources (primarily memory) to do background downloading, and as such could affect game play.

Kilde

Høres ikke ut som skikkelig BG download syntes jeg? :hmm:

La oss håpe at denne funksjonen bare er i tidlig alpha stadiet eller noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På 360 stopper de bare dersom man skal spille online (for å hindre at man brukker for mye båndbredde på nedlastninger kontra spill) eller?

8045309[/snapback]

:hmm: Stopper når jeg starter spillet. Og jeg spiller ikke så mye online. Så tror ikke det stemmer helt. Med en gang jeg enter tiger woods. SÅ kommer det opp at downloaden stopper. Å jeg har aldri spilt det over live.

Lenke til kommentar
På 360 stopper de bare dersom man skal spille online (for å hindre at man brukker for mye båndbredde på nedlastninger kontra spill) eller?

8045309[/snapback]

Nei. Hos meg så stopper alltid maskinen å laste ned når jeg starter et spill. Jeg er ikke sikker på hvordan det er med arkadespillene, for de har jeg ikke prøvd.

Det kan kanskje ha hoe med at spillene logger på XBOX Live, selv om jeg ikke spiller online?

Endret av Manuel
Lenke til kommentar
Høres ikke ut som skikkelig BG download syntes jeg?  :hmm:

La oss håpe at denne funksjonen bare er i tidlig alpha stadiet eller noe.

8045223[/snapback]

Det er jo bare en fordel at det ikke går prosesser i bakgrunnen som kan påvirke ytelsen når man gjør andre ting på maskinen.

Jeg ville aldri downloadet noe samtidig med at jeg spilte på en PC f.eks.

Lenke til kommentar
Det er jo bare en fordel at det ikke går prosesser i bakgrunnen som kan påvirke ytelsen når man gjør andre ting på maskinen.

Jeg ville aldri downloadet noe samtidig med at jeg spilte på en PC f.eks.

8045362[/snapback]

Enig med deg når det gjelder spill. Er det noen som vet om nedlastingen blir avbrutt om man ser film også? (Både PS3 og X360)

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om nedlastingen blir avbrutt om man ser film også? (Både PS3 og X360)

8045378[/snapback]

Det virker som den skal greie å laste ned når man ser film, siden dette er en del av denne crossbar'en? (den går vel "ut av" crossbar'en når man spiller)

Og angående X360, så har jeg henta ting mens jeg spiller vanlige spill. Jeg tror bare den stopper downloaden midlertidig mens den starter spillet.

Lenke til kommentar
Det er jo mye av det samme som skjer på 360. Når jeg spiller der kommer det ofte opp at "download stopped" for så å begynne igjen senere. Derfor er arcade titler veldig greie og ha der. Selv om Texas hold em vistnok er SÅÅÅÅÅ avansert at det må stoppe downloaden.  :hrm:

8045281[/snapback]

Downloaden stoppar berre når du speler online.

Å seie noko anna for å få XMB til å ikkje virke som noko dritt blir litt tafatt.

Lenke til kommentar
Det virker som den skal greie å laste ned når man ser film, siden dette er en del av denne crossbar'en? (den går vel "ut av" crossbar'en når man spiller)

8045399[/snapback]

8045412[/snapback]

Ok, takk for infoen. At maskinen stopper nedlastingen under online-spilling var ikke annet enn forventet, og helt ok. Men det er godt at man kan bruke nedlastingsfunksjonen under filmavspilling, da kan man ha det litt moro mens man venter hvertfall. :)

Lenke til kommentar

Som mange xbox 360 eiere sier så stopper den på mange singel player spill også. Det er vel på grunn av at den logger seg på live delen?

Blir like tafatt å si at XMB er dritt fordi den slår av nedlastningen når man spiller. Uansett er ingenting bekreftet ennå.

Lenke til kommentar
Det er jo mye av det samme som skjer på 360. Når jeg spiller der kommer det ofte opp at "download stopped" for så å begynne igjen senere. Derfor er arcade titler veldig greie og ha der. Selv om Texas hold em vistnok er SÅÅÅÅÅ avansert at det må stoppe downloaden.  :hrm:

8045281[/snapback]

Å seie noko anna for å få XMB til å ikkje virke som noko dritt blir litt tafatt.

8045412[/snapback]

Jeg rapporterer bare hva som FAKTISK SKJER! jeg prøver ikke å overbevise om noe annet her. Å det er flere som opplever dette. Så det er ikke bare meg. Så venligst ikke anklag meg for å spre løyner om 360 for å få PS3 til å virke bedre. :nei:

Lenke til kommentar

Faktisk så ser download ut til å stoppe når man starter ett spill helt tilfeldig ut ifra hvilket spill det er. Ganske irriterende når jeg bare vil dille med noe singelplayer mens demo/trailer eller noe lastes ned. Men men, akkurat som med PS3 så har det vel sine grunner.

Lenke til kommentar
Jeg tror X360 stopper downloads midlertidig når spill starter (se etter updates osv?), men starter de igjen uten å si ifra. Jeg har iallefall opplevd at det står at den har blitt stoppet, men så senere fått beskjed at downloaden er ferdig.

8045889[/snapback]

Denne atferden jeg har opplevd selv iallefall.

Dead Rising skled pent ned i bakgrunnen mens jeg spilte N3. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...