Erelend Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Jeg og en kompis har laget en nyinspilling av "Hold the line" av Toto. Det jeg ønsker er en tilbakemelding på det tekniske, lyden osv... Vi har ikke spilt inn vokaler for det er ingen av oss som er spesielt god til å synge. Sangen er spilt inn i cubase. Til trommene har vi brukt "BFD", bassen og pianoet til "Super Quartet" Gitaren er spilt inn av meg Finishing touches er gjort i Adobe audition (Takk for tipset Sky Marshall) og Ja jeg er klar over bittesmå taktfeil på gitaren http://www.mediafire.com/?8mmgzzad4kn Edit: og ja... soloen er heller ikke spilt inn Edit2: oppdatert Edit3: Ny versjon Endret 2. mars 2007 av Erelend Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Skriv inn sjanger først i emnefeltet, så er det lettere å holde oversikt. EDIT: Jeg kommer tilbake til denna låta. Toto er jo kult Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Var ikke så verst dette. Trommene ble veldig kunstig, og pianoet for langt bak i lydbildet. Syntes også at lyden er for rund, jeg ville særlig hatt mer trøkk på gitaren, iallefall på refrenget. Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Det der høres ut som om noen har tatt opp med en gammel mobiltelefon.. Mer trøkk på gitaren ja, litt skarpere piano og soma sagt før så er trommene meget kunstige. Det lyder ikke ekte barske akustiske trommer av dem. Er det noe dere har gjort i adobe audition? Jeg har ikke fått med meg om dere har spillt inn selv, eller med program på pc'n. Om dere har gjort det selv, så bruk en skikkelig mikrofon dere kjøper hos en forhandler dere vet har et godt rykte. Og om dere spiller inn selv, så er et annet alternativ og koble om til pc'n med et slags kort.. Det er å få kjøpe div. plasser. Men jeg vedder på dere har gjort det elektronisk, og da kan jeg ikke si annet en at dere bør kikke på instillingene. Men bortsett fra lyden som ikke var helt på topp så synest jeg det var en bra gjennskaping Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Vi har spilt rett inn i Cubase, Gitaren altsa. Enig i at lyden på gitaren ikke er så bra. Jeg har lydkort (Edirol UA-25) som jeg bare plugger gitaren rett inn i, og så har jeg brukt "Rock Amp Legends" VST plugin til "forsterker", men jeg se i ettertid at jeg heller burde micce opp forsterkeren min (peavey Classic 30) Trommene kunstig? Hva er det som gjør de kunstig? Jeg eksporterte hver enkel kanal som en stereo .waw fil og la inn i audition. Kanskje jeg ikks skulle gjort det... :S Edit: hva kan jeg gjøre for å få trommene til å høres mer naturlig ut? Endret 1. mars 2007 av Erelend Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Det lyder ikke ekte barske akustiske trommer av dem. 8053599[/snapback] hmmm neivel? Rart For det er det nemlig Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Det lyder ikke ekte barske akustiske trommer av dem. 8053599[/snapback] hmmm neivel? Rart For det er det nemlig 8054465[/snapback] Jeg tviler ikke på at det er det når du sier det, men jeg spiller i band selv så jeg vet hvordan et skikkelig akustisk trommesett skal lyde. Og de der trommene lyder ikke helt som de skal når jeg hører gjennom lydfilen din Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Dollaren låter forferdelig, og synes det er for mye "ka" lyd i skarpen, ikke så stramt skinn muligens? Lyden i cymbalene var ganske god, og tammene fungerer flott, men som sagt dollaren låter forferdelig, gjorde det for meg helt umulig å høre på sangen. Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Kan godt hende den låter forferdelig, jeg har ikke så mye peilig på trommer. Er det lyden eller selve trommen det er noe i veien med? Jeg holder på med en ny og fårhåpentligvis forbedret versjon nå. DA var den nye versjonen oppe... Ris meg Endret 2. mars 2007 av Erelend Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Hvis du ikke har mikset lyden på dollaren/basstrommen så er det enten micen, mic plassering, lyden i rommet, trommen eller en blanding av de faktorene som gjør at den låter forferdelig. Endret 2. mars 2007 av Eyvindr Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 Tror jeg kanskje har løst det. jeg gikk tilbake og så på innstillingene på trommene og da så jeg at stramheten på storttromma og skarpen var på fullt... jeg tror nok dette har hatt noe å si Lenke til kommentar
Zzmukhan Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Litt sent, men jeg kan si noe allikevel. I starten legger du akksenter på enerne i triolene, men jeg syntes det låter bedre uten akksenter, som i originalen. Men jeg vet ikke om du prøver å oppnå en helt lik låt eller din egen versjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå