Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en starter ikke

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har i noen dager hatt det problemet at pc'en ikke starter "ordentlig". Med ordentlig mener jeg at selve pc'en er påslått, men det er ingen respons fra hverken mus skjerm eller tastatur. Hvis jeg trykker inn start-knappen når den pc'en står på, skrur den seg av tvert. vanligvis har dette tatt et par sekunder før den har skrudd seg av. dette skjedde etter at jeg flyttet pc'en fra et sted i huset til et annet.

Lurer på om dette kan være et slags virus eller noe. noen som kjenner til et slikt virus, evt. en måte å bli kvitt det.

takker og bukker for all hjelp.

Endret av betten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

Har i noen dager hatt det problemet at pc'en ikke starter "ordentlig". Med ordentlig mener jeg at selve pc'en er påslått, men det er ingen respons fra hverken mus skjerm eller tastatur. Hvis jeg trykker inn start-knappen når den pc'en står på, skrur den seg av tvert. vanligvis har dette tatt et par sekunder før den har skrudd seg av. dette skjedde etter at jeg flyttet pc'en fra et sted i huset til et annet.

Lurer på om dette kan være et slags virus eller noe. noen som kjenner til et slikt virus, evt. en måte å bli kvitt det.

takker og bukker for all hjelp.

8045124[/snapback]

Du sier at du har flyttet den.

Det kan da ha skjedd at hovedkortet ditt har faatt en smell. Du sier at musa og tastaturet ikke funker, og da lurer paa hvordan du kan vite det uten at skjermen virker?

Skulle det vaere virus, m[ du starte i sikkermodus (F8 i BIOS)med nettverk og gaa til www.ewido.com og kj;re online scannerern deres.

Endret av VisualStudio
Lenke til kommentar

Hverken mus eller tastatur lyser. så at skjermkortet var merkbart løst etter jeg hadde oppdaget problemet, men fikk satt dette inn igjen. en støyt på hoved-kortet tviler jeg på, da jeg ikke kom borti noe når jeg flyttet den.

kan ikke starte pc'en i sikkermodus, eller i det hele tatt gå inn i bios da pc'en er "hjernedød". det vil si at alle "vitale" funksjoner som vifter og sånt står og durer, men på skjermen tastaturet og musa er det som om pc'en er avslått. lurer på om å boote pc'en fra disk kanskje kunne funker..?

Lenke til kommentar
Hverken mus eller tastatur lyser. så at skjermkortet var merkbart løst etter jeg hadde oppdaget problemet, men fikk satt dette inn igjen. en støyt på hoved-kortet tviler jeg på, da jeg ikke kom borti noe når jeg flyttet den.

kan ikke starte pc'en i sikkermodus, eller i det hele tatt gå inn i bios da pc'en er "hjernedød". det vil si at alle "vitale" funksjoner som vifter og sånt står og durer, men på skjermen tastaturet og musa er det som om pc'en er avslått. lurer på om å boote pc'en fra disk kanskje kunne funker..?

8048821[/snapback]

Ut i fra det du sier har du enten a) koblet noen av kablene feil, eller b) du har glemt å koble alle kablene, eller c) noen av kablene har fallt ut uten at du er klar over det.

Prøv å gå over ALT, dvs napp ut alle kablene og start på nytt. Kan også være at noen av komponentene har løstnet (uten at dette er synlig), feks at skjermkortet er noen få millimeter ut av posisjon, rambrikkene, eller at noen av kablene til harddisker, fra stømforsyningen osv ikke sitter godt nok.

Lenke til kommentar

Har nå skjekket alt, satt inn alle ledninger på nytt flere ganger. Det som er rart, er at jeg får opp feilmelding på skjermen (please check signal cable). prøvde å sette inn skjermen i en bærbar pc som funker, men fikk samme feilmelding. håper dette hjelper.

Endret av betten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...