longbow Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Har et stort problem med pcen min nå....som egentlig just begynte for 1-2 uker siden... Pcen er egentlig gammel...har aldri opplevd slikt før nå... Litt info om pcen: xp 2100 prosessor, 1024 ram med geforce 4 skjermkort... ellers standard... Problemet er som følger; både under spilling og under normalt bruk (lasting, msn, brenning og skriving), så låser pcen seg helt... kan ikke trykke på ctrl+alt+ del, ingen knapper fungerer... eneste knappen som virker er reset knappen! Så lurer jeg da fælt på hvorfor dette begynner å skje nå liksom, alt fungerer på pcen, men bare det at den fryser helt opp... så lurte på om noen kloke hoder her inne vet hva feilen kan være? tok å lasta ned et program for å se om pcen var for varm, om det var sånn automatisk ting der, men synes det er så merkelig at det plutselig skjer nå...har aldri skjedd før.. Hovedkort: 30 grader (i går 36 sjekka temperaturen i går etter litt spilling...) Cpu: 63 (igår 68) cpu vifte: 3245 rpm Noen som kan se som kan være feilen her? Lenke til kommentar
longbow Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 det vet jeg ikke... Pcen fungerer helt topp, helt til den låser seg... Men hvordan kan jeg finne om det er noe software som bugger? Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Kan godt være harddisken som begynner å tulle siden den er såpass "gammel" Du kan ta disk sjekk å se helsa. Siw, er også et greit program for å se informasjon om pc-en i tilleg til disk helsa.. Lenke til kommentar
longbow Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 sier meg desverre lite å kikke i siw, ser ikke om det er noe galt eller ikke... Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 sier meg desverre lite å kikke i siw, ser ikke om det er noe galt eller ikke... 8045265[/snapback] Boote xp-cden. trykk deg inn i reperasjonskonsollen. skriv help eller dir. for så å finne rette parameter til kommandoen chkdisk. så lar du den kjøre.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå