Gå til innhold

Radeon x1650 og dette hovedkortet

Krissern_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har tenkt til å kjøpe meg et HIS Radeon X1650XT IceQ, PCI-Express og lurer på om det passer til mitt hovedkort

Som dere ser er det ett eller annet rett under PCI-e slotten, og jeg lurer på om dette kan sperre for den store vifta på skjermkortet...?

Kan noen hjelpe meg plz :(

8045002[/snapback]

Vifta kommer høyere enn kondensatorene som ligger til høyre for PCI-e slotten. (når du ser bakfra og inn på kortet.) Baksiden av kortet er slett, ingen problemer.

Edit: Et annet spørsmål er: Hvorfor kjøper du ikke X1900GT?

Endret av peiper
Lenke til kommentar
Vifta kommer høyere enn kondensatorene som ligger til høyre for PCI-e slotten. (når du ser bakfra og inn på kortet.) Baksiden av kortet er slett, ingen problemer.

8045677[/snapback]

Takk for svar...

Krever ikke x1900 masse strøm, har bare 350W og gidder ikke kjøpe ny PSU akuratt nå :thumbup:

Lenke til kommentar

8045677[/snapback]

Takk for svar...

Krever ikke x1900 masse strøm, har bare 350W og gidder ikke kjøpe ny PSU akuratt nå :thumbup:

8046149[/snapback]

HER ser du at det er ca 15W forskjell på de to kortene.

Endret av peiper
Lenke til kommentar

x1650xt er heller lav ytelse på (kanskje du vet dette allerede?!) så om maskinen skal brukes til bl.a. spill skal du ikke kjøpe noe mindre enn geforce 7600gt, evt x1950pro som sist jeg sjekket kostet litt mere..

La akkurat merke til signaturen din, og jeg forstår, men jeg mener fortsatt det ovenfor i prioritert rekkefølge.

Synd jeg ikke bor i norge, skulle du kunne fått kjøpt et x1950pro 512 hos meg som ligger slenger, brukt 1 mnd ;)

Endret av RoosterX
Lenke til kommentar
tenkte slik"kan jeg få se Kabinettet?"

8047566[/snapback]

ok... Har bare dette bildet som ikke viser særig tydelig hvor stor plass det er :thumbdown:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
791387548.jpg

Har nå Radeon x700SE som er litt kortere enn x1650, og mye tynnere :hmm:

PS: Kabinettet er ca 18cm brett på utsia

Endret av Krissern_
Lenke til kommentar
x1650xt er heller lav ytelse på (kanskje du vet dette allerede?!) så om maskinen skal brukes til bl.a. spill skal du ikke kjøpe noe mindre enn geforce 7600gt, evt x1950pro som sist jeg sjekket kostet litt mere..

La akkurat merke til signaturen din, og jeg forstår, men jeg mener fortsatt det ovenfor i prioritert rekkefølge.

Synd jeg ikke bor i norge, skulle du kunne fått kjøpt et x1950pro 512 hos meg som ligger slenger, brukt 1 mnd ;)

8048043[/snapback]

Hørte at x1650 kunne kjøre masse spill på fullt jeg... :no:?

Lenke til kommentar
Hørte at x1650 kunne kjøre masse spill på fullt jeg... :no:?

8053045[/snapback]

Masse spill: JA

På fullt: neppe aktuelt

X1650 er et budsjettkort i mellomklassen, faktisk vil jeg si lavere mellomklasse etter dagens standard. Men for all del helt OK til spill, men dropp den "fullt" delen da....

EDIT: X1650XT er i middelklasse ja, glemte XT delen jeg. Ser i profilen din at BF2 er aktuelt, og det vil gå helt fint, men du må nok sløyfe AA/AF.

Endret av peiper
Lenke til kommentar

Har X1900GT og det funker flotters, mye kraftigere enn 1650XT. X1900GT driver mange spill på fullt. Med min PC spiller jeg BF2, Battlestations Midway, Scarface, F.EA.R., Oblivion, Kampen om Midgard 2 OSV, med særdeles gode innstillinger. ANBEFALES med andre ord, og særlig til den prisen. Eneste jeg har noe å si på er at det blir litt varmt med standardkjøleren. Det er ikke et voldsomt problem for min del.

-Stemmer forøverig at det er langt og tynt!

Lenke til kommentar
Har X1900GT og det funker flotters, mye kraftigere enn 1650XT. X1900GT driver mange spill på fullt. Med min PC spiller jeg BF2, Battlestations Midway, Scarface, F.EA.R., Oblivion, Kampen om Midgard 2 OSV, med særdeles gode innstillinger. ANBEFALES med andre ord, og særlig til den prisen. Eneste jeg har noe å si på er at det blir litt varmt med standardkjøleren. Det er  ikke et voldsomt problem for min del.

8053172[/snapback]

Tror du jeg vil få plass til det :hmm: Har en del ledninger i veien, men disse får jeg vel flytte litt på! Har du dimensjonene :dribble:

EDIT: X1650XT er i middelklasse ja, glemte XT delen jeg. Ser i profilen din at BF2 er aktuelt, og det vil gå helt fint, men du må nok sløyfe AA/AF.

8053172[/snapback]

Trenger IKKE å sløyfe AA/AF nei, folk på komplett sier de kjører med 6xAA og 8XAF og resten fullt med høy FPS(tror det var rundt 50)

Endret av Krissern_
Lenke til kommentar
Har X1900GT og det funker flotters, mye kraftigere enn 1650XT. X1900GT driver mange spill på fullt. Med min PC spiller jeg BF2, Battlestations Midway, Scarface, F.EA.R., Oblivion, Kampen om Midgard 2 OSV, med særdeles gode innstillinger. ANBEFALES med andre ord, og særlig til den prisen. Eneste jeg har noe å si på er at det blir litt varmt med standardkjøleren. Det er  ikke et voldsomt problem for min del.

8053172[/snapback]

Han hadde sikker satt pris på å få høre hvor langt det er. Så han vet om det passer i kassen sin :)

Lenke til kommentar

8053172[/snapback]

Han hadde sikker satt pris på å få høre hvor langt det er. Så han vet om det passer i kassen sin :)

8053226[/snapback]

Tankeleser :thumbup:

Lenke til kommentar
Trenger IKKE å sløyfe AA/AF nei, folk på komplett sier de kjører med 6xAA og 8XAF og resten fullt med høy FPS(tror det var rundt 50)

8053213[/snapback]

Det vil jeg tatt med en klype salt, 50 fps max, average eller minimum? Husk at det hjelper lite at den går på 50 fps når du kjører rundt alene, hvis den klarer bare 15-20 fps når det blir litt "action". Et X1900GT/X1950GT vil uansett være svært mye bedre til samme pris.

Lenke til kommentar

8053213[/snapback]

Det vil jeg tatt med en klype salt, 50 fps max, average eller minimum? Husk at det hjelper lite at den går på 50 fps når du kjører rundt alene, hvis den klarer bare 15-20 fps når det blir litt "action". Et X1900GT/X1950GT vil uansett være svært mye bedre til samme pris.

8053336[/snapback]

Greit, da går jeg nok for 1900GT, men den ser så lang ut... KAN NOEN SI MEG HVOR LANG!!!! :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...