Gå til innhold

sted som selger krympekontakter?


Anbefalte innlegg

hei allesammen!

 

jeg driver for tiden å mekker litt på noen svitsjer som viftene har gått på, og funnet ut at jeg skal bytte viftene helt.

 

men for å gjøre dette tregner jeg krympe kontakter.. men ikke hvilken som helst kontakter..

 

jeg trenger kontakter som passer i de hylstrene som sitter der fra før av (den som kontaktene/ledningene dyttes inn i, og som deretter dyttes på noen pinner på kretskortet.)

 

jeg har funnet leverandøren av selve hylstrene (www.jwt.com.tw) og funnet databladet til hylsene og selve kontaktene, men jeg finner ingen som selger slike kontakter i norge (mest fordi jeg ikke har noe peil på hvem som selger slik elektronikk..)

 

datablad er her: http://www.jwt.com.tw/pro_pdf/A2543.pdf (kan ta litt tid å laste pdf dokumentet)

 

det er da selve de metal kontaktene jeg trenger, i størrelsen 2,54mm

 

noen som kan peke meg vidre til neon som selger slike kontakter i norge?

 

takker på forhånd for all hjelp ^_^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke helt sikker på hvem som selger slike berghylser (tror det er det du er ute etter?), men Farnell, Elfa eller RS er nok gode tips. Ellers er det SVINDYRT med ordentlig krympetang for berghylser, tror man må regne med 3000kr...

 

Moss hobby hadde imidlertid for en tid tilbake en billigvariant laget for servokontakter, og denne har funket fint med berghylser for meg (det er vel en type berghylser som brukes på servokontakter vil jeg tro). Litt mer knot, men bra resultat. Jeg mener krypetangen kostet ca. 350kr der.

Lenke til kommentar

Jeg har enda til gode å klare å lage en link til RS, men her er ihvertfall no som kan være nyttig: 173-3672

HE14 IDT cable socket 26/28awg top 3Way

RF173367-01.jpg

(bildet viser ikke trepolt, men produktnummer er til tre-polt kontakt)

 

Har brukt den til å koble tre-polte kontakter, a.la. viftekontakter. Du bare presser ledningen nedi en av de rillene på toppen.

 

Verkøy for å presse ledning nedi: 473-745

(Kan bruke skrujern også)

 

IDT prototyping hand tool,0.1in pitch

R473745-01.jpg

Endret av Mr Burns
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...