Gå til innhold

PC har kanskje blitt borte i posten.

Anbefalte innlegg

Hei! Sendte inn en pc til CINET for reperason for over 4 uker siden. Jeg har ikke hørt noe fra cinet om at den har kommet fram.. Er det mulig den har blitt borte i posten, eller er de rett og slett ikke ferdige med den enda?

Er det noen som har kunnskap om ca hvor lang tid slike ting tar? Og er det posten sin feil i så fall?

:(

Endret av Acolyt3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egentlig veldig sjeldent pakker blir borte i posten, så ville hørt med Cinet først.

Er den sendt fra Cinet med posten burde de ha ett sporingsnr som du kan spore på posten.no

Er den fullstendig borte ville jeg ha reist til postkontorer som du leverte dataen og etterlyst den...!

Lenke til kommentar

Du sendte det som servicepakke? På dyre pakkar anbefaler posten det, å sende ein PC utan er litt dumt sidan du ikkje har sporingsnummeret på kvitteringen. Eg vil tru nummeret på lappen din er det riktige, gje det til Posten så finn dei den kanskje. Mulig du kan skrive den inn på Posten sine nettsider og.

Lenke til kommentar

Nummeret på lappen er trolig et sporingsnummer, men hvis de har sendt PC'en tilbake så har de brukt et nytt sporingsnummer.

PS. Det hjelper ikke å gå til ditt lokale postkontor hvis du savner en pakke og tror den er forsvunnet underveis. Ring posten kundeservice. Men du må ha sporingsnummer. Derfor: Ring Cinet og få sporingsnummer (hvis de har sendt den, vel og merke).

Lenke til kommentar

min "experience" med posten er at alt tar så lang tid posten gidder kutte det ned til..

sjeldent noe jeg sender i posten kommer frem på under 1-2 uker. veldi sjeldent...

posten er ikke jeg glad i. men samtaleemnet:

om du har sendt inn pc'en din, så må du regne med minst 4 uker i posten (tur/retur) og 2 uker (minst) på reparasjon.

så ville nok smurt meg med et tjukkt lag tålmodighet. og i tillegg kjørt sporing på pakken, og snakka med cinet.

Lenke til kommentar
4 uker i posten? Det er ikke bare tolmodighet du smører tjukt.. Jeg Tviler på at det tar så lang tid.

8056521[/snapback]

desverre.. har selv opplevd ganger pakken har vært mer enn det en vei. sannheten svir ikke bare. den etser seg ned til benet. men dette er vel litt sjeldent, men 2 uker hver vei, må man nesten beregne ja.

Lenke til kommentar

Har du historikk som bekrefter dette? Sjølv om du sender ein PC på tvers av landet tar det ikkje 2 veker. Eg har aldri opplevd at ein pakke brukar meir enn maks 4-5 dagar frå den blir levert til Posten til den er på mitt postkontor.

Lenke til kommentar
Har du historikk som bekrefter dette? Sjølv om du sender ein PC på tvers av landet tar det ikkje 2 veker. Eg har aldri opplevd at ein pakke brukar meir enn maks 4-5 dagar frå den blir levert til Posten til den er på mitt postkontor.

8060316[/snapback]

tror du jeg lyver? dette er grunnen til at jeg ikke liker posten. alltid treg, og ting kommer aldri frem i tide. noen ganger har også pakker ligget så lenge på postkontoret uten at jeg har fått hentelappe, at de er sendt i retur. i det siste har de slik jeg ser det blitt litt raskere. men men, sånn er livet.

Lenke til kommentar
tror du jeg lyver? dette er grunnen til at jeg ikke liker posten. alltid treg, og ting kommer aldri frem i tide. noen ganger har også pakker ligget så lenge på postkontoret uten at jeg har fått hentelappe, at de er sendt i retur. i det siste har de slik jeg ser det blitt litt raskere. men men, sånn er livet.

8061603[/snapback]

Jeg tror du lyver, om ikke det så smører du tjukt på. Det tror jeg hvertfall for jeg har aldri opplevd at en pakke sendt sørfra og til Skibotn(nærheten av Tromsø) har brukt mer enn 5 dager(sett bort i fra helg). Når du sier 2 uker så skulle man jo nesten tro at du bor langt oppi fjellet på en hytte, Posten bruker 4-5 dager på å få pakken til postkontoret og postbudet bruker 8-9 dager på turen gjennom skog og mark for å få den fram til deg.

Lenke til kommentar

Posten brukte 2 dager med servicepakke fra Oslo til der jeg bor (Stavanger, men det er egentlig uvensentlig). Da var det ikke noen stor pakke (gitarpedal, noe som også er uvesentlig :p ).

Reperasjonsfirmaer er TREGE, og jeg jobber i bransjen så har erfaring med dem. Det går fort en måned fordi man skal ha en teknikker til å vurdere om det er garanti-/reklamasjonssak, deretter skal den repareres, så kan man legge til noen uker hvor den bare ligger å slenger i reperasjonskø, reservedeler som skal bestilles osv.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...