Gå til innhold

Deres overklokkede E6600

Anbefalte innlegg

Hvor høyt kjører dere E6600 til vanlig? Til spill og vanlig bruk. Snakker ikke om peak, men det som er akseptabelt å kjøre denne prosessoren på.

Skal for øvrig kjøpe meg denne prosessoren selv og overklokke, så vil gjerne ha en ide om hvor mye jeg kan presse den.

Skal ha Zalman Reserator 2 vannkjøling, og Abit IN9 32X-MAX WiFi eller Asus Striker Extreme. Er usikker på hovedkortet fremdeles. Noen forslag?

Ellers så skal jeg ha GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB Ram... Og 4 12cm vifter i et Antec P180 kabinett..

Endret av Barland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes enormt mange tråder om dette,

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=599506

Selv kjører jeg E6600 på 3,555Ghz @ 1,42v
Blir en 37-39 C ved maks belastning, bruker Noctua NH-U12F.

Ang hovedkort,
selv bruker jeg Asus P5N-E SLI, nForce-650i og synes ikke det er verdt å legge 1000kr mer i det, for kanskje å få 100-200mhz mer. Hva annet 680 har å by på er såklart også en faktor.

I linken og under hovedkort kategorien ser kan du se hvor langt folk kommer med de forskjellige HK osv.

Byttet goop på brikesettet mitt, og temperaturen gikk opp 2 grader =S
(fra standar crap til artic silver5)

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Jeg ville valgt Abit IN9 32X max.

Link til test av kortet

gamerschoice_lores.png

recommended_lores.png

8044836[/snapback]

Har tenkt å gå for det, men har hørt at det blir ganske varmt, og at biosen trenger en ny driver.

Asus Striker Extreme har fått veldig mange "Beste hovedkort priser" ettersom det jeg har sett. Men har ikke sett så mye skryt av Abit..

Blåser helt i hvem av selskapene som er størst og hvem som er underdog.. kommer ikke til å kjøpe noen av kortene for å støtte den ene siden... jeg vil enkelt og greit ha det beste kortet...

Endret av Barland
Lenke til kommentar
Tror begge kortene er ca like gode, men jeg synes Abit har mye bedre Bios, pluss at de er veldig lett å overklokke fra windows med U-Guru (et program som følger med).

8045050[/snapback]

Really??

Da så.. Men hva med EVGA sin versjon da? Den er anbefalt av hw... under anbefalinger.

Lenke til kommentar
Hvor høyt kjører dere E6600 til vanlig? Til spill og vanlig bruk. Snakker ikke om peak, men det som er akseptabelt å kjøre denne prosessoren på.

Skal for øvrig kjøpe meg denne prosessoren selv og overklokke, så vil gjerne ha en ide om hvor mye jeg kan presse den.

Skal ha Zalman Reserator 2 vannkjøling, og Abit IN9 32X-MAX WiFi eller Asus Striker Extreme. Er usikker på hovedkortet fremdeles. Noen forslag?

Ellers så skal jeg ha GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB Ram... Og 4 12cm vifter i et Antec P180 kabinett..

8044583[/snapback]

Hvor langt du klarer å presse den kan synes noe tilfeldig..... Jeg kjøpte min, og hadde planer om å presse den til mellom 3,2~3,5 på vannkjøling. Men da jeg fikk den viste den seg helt umulig å klokke over 3ghz - til gjengjeld går dette stabilt som fy uten å endre volt eller andre parametere.

Men uansett hvordan jeg justerer volt og klokkefrekvens - så fort det går over 3ghz - svart skjerm, no post, heng/krasj under load av win osv. Så fort jeg setter 3Ghz eller mindre - dnn stabilt på std. volt settings etc.

En annen kompis har akkurat samme utstyr som meg, identisk oppsett, men litt annen batch av E6600 - han klokker lett til 3,7Ghz...... Prøvde samme settings som han, men ingen champis....

Så er du heldig med batch av E6600 kan du presse den høyt, men er du uheldig er det ikke sikkert du får så mye ekstra ut av den......, selv om 600Mhz i mitt tilfelle ikke er helt gæli - bare så kjipt når du vet om andre som klarer det dobbelte.

Lykke til.

PS: Jeg ville fått for Striker Extreme

--

An10Bill

Lenke til kommentar

Både striker extreme og abits toppmodell basert på socekt 680i som du nevner har gitt en del sluttbrukere hodeverk etter det jeg har lest, men om dette var barnesykdommer som nå er løst ka jeg ikke si.

Selv har jeg tittet en del på asus p5n32-e Plus, et kort basert delvis på 680i-chipsettet (nettopp for å unngå en del av problemene 680i-chipsettet har slitt med hittil. Etter det jeg har lest har erfaringene med dette kortet så langt vært emget gode. Verdt å titte på kanskje?

Lenke til kommentar

Pass på at du kjører nok spenning på minne brikkene dine..

Har Asus striker extreme og samme minne brikkene..

Bios kjørte de automatisk til 1.88 V noe som er for lavt på disse brikkene.. pcen blir ustabil som et helve''e.

Satte spenningen til 2,1V og pcen er stabil..

Veldig fornøyd med mitt oppsett..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...