Gå til innhold

Godt eller dårlig kjøp av tv?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kjøpte meg denne tv'en: http://www.expert.no/produkter.asp?sku=615...nu_id=10102&nav

Jeg hadde denne tv'en før: SAMSUNG LE-40M71B http://www.expert.no/produkter.asp?sku=622...nje=0&kamp_id=0

 

Jeg byttet ut lcd skjermen SAMSUNG LE-40M71B mot plasma skjermen SAMSUNG PS-50Q7H, for det var så mange problemer med pixel feil og 100hz funksjonen.

 

Jeg lurer på om jeg har gjort et godt eller dårlig kjøp av plasma tv'en? Tenker mye på at plasma er eldre en lcd og ting som det, kanskje jeg kunne fått en bedre skjerm for det beløpet jeg brukte på tv'en? Jeg brukte over 20 000kr på tv' en

 

Mvh Marcelo

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jeg vært deg Marcelo, så hadde jeg gått for en 46" le46F71b. Jeg tror den kanskje koster noe mer, men da hadde du fått full HD i stedet for bare HD-ready. Det er faktisk stor forskjell mellom HD-ready og Full HD når skjermen blir så stor som det din er. I en full-hd skjer så er det 2,25 ganger så mange pixler som i en HD-ready skjerm. Men jeg tror at ditt kjøp er bra, men bildekvaliteten blir noe svak når skjermen blir så stor siden du "bare" har hd-ready (altså 720 p)

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært deg Marcelo, så hadde jeg gått for en 46" le46F71b. Jeg tror den kanskje koster noe mer, men da hadde du fått full HD i stedet for bare HD-ready. Det er faktisk stor forskjell mellom HD-ready og Full HD når skjermen blir så stor som det din er. I en full-hd skjer så er det 2,25 ganger så mange pixler som i en HD-ready skjerm. Men jeg tror at ditt kjøp er bra, men bildekvaliteten blir noe svak når skjermen blir så stor siden du "bare" har hd-ready (altså 720 p)

8087206[/snapback]

Du kan ikke måle bildekvalitet i oppløsning, og 1080p kontra f.eks. 768p betyr ikke nødvendigvis at det er en bedre TV. HD Ready er forresten ikke det samme som 720p, det er en rekke tekniske krav til TV-en som bl. a. innebærer et minstekrav til oppløsning på 720 fysiske linjer. En 1080p-TV er også HD Ready.

 

Marcelo: Jeg synes du har kjøpt en utrolig stilig TV, og 20k er en grei pris. Den bør imidlertid visstnok kalibreres utover de valgene du har i menyen for å få optimalt bilde, dvs at du må i servicemenyen. Her finner du en lang tråd om 42", og der skal det stå en del nyttig (jeg har ikke lest tråden).

Lenke til kommentar
Rikky  Postet i dag, 23:46

 

QUOTE(C0rt3z @ 05/03-2007 : 23:38)

Hadde jeg vært deg Marcelo, så hadde jeg gått for en 46" le46F71b. Jeg tror den kanskje koster noe mer, men da hadde du fått full HD i stedet for bare HD-ready. Det er faktisk stor forskjell mellom HD-ready og Full HD når skjermen blir så stor som det din er. I en full-hd skjer så er det 2,25 ganger så mange pixler som i en HD-ready skjerm. Men jeg tror at ditt kjøp er bra, men bildekvaliteten blir noe svak når skjermen blir så stor siden du "bare" har hd-ready (altså 720 p)

*

 

 

Du kan ikke måle bildekvalitet i oppløsning, og 1080p kontra f.eks. 768p betyr ikke nødvendigvis at det er en bedre TV. HD Ready er forresten ikke det samme som 720p, det er en rekke tekniske krav til TV-en som bl. a. innebærer et minstekrav til oppløsning på 720 fysiske linjer. En 1080p-TV er også HD Ready.

 

Marcelo: Jeg synes du har kjøpt en utrolig stilig TV, og 20k er en grei pris. Den bør imidlertid visstnok kalibreres utover de valgene du har i menyen for å få optimalt bilde, dvs at du må i servicemenyen. Her finner du en lang tråd om 42", og der skal det stå en del nyttig (jeg har ikke lest tråden).

 

Jeg tror at både du og ikke minst Marcelo forstod hva jeg mente, med en 1080p tv så får du "et mer detaljert bilde" for å være 100% riktig. Problemet med 720p eller 768p eller 600p eller hva du nå enn vil ha det til er at det kan bli "for få" pixler på en 50" tv. Jeg sier på ingen måte at tven din er dårlig Marcelo, den er utrolig bra. Jeg ville bare påpeke denne ene tingen til deg. Men hvis man sitter litt unna tven så er det ikke et problem i det heletatt. Jeg tror at det fysisk sett ikke er mulig å skille en 50" tv med 720p og 1080p fra hverandre hvis man er ca 5 meter unna.

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært deg Marcelo, så hadde jeg gått for en 46" le46F71b. Jeg tror den kanskje koster noe mer, men da hadde du fått full HD i stedet for bare HD-ready. Det er faktisk stor forskjell mellom HD-ready og Full HD når skjermen blir så stor som det din er. I en full-hd skjer så er det 2,25 ganger så mange pixler som i en HD-ready skjerm. Men jeg tror at ditt kjøp er bra, men bildekvaliteten blir noe svak når skjermen blir så stor siden du "bare" har hd-ready (altså 720 p)

8087206[/snapback]

Du kan ikke måle bildekvalitet i oppløsning, og 1080p kontra f.eks. 768p betyr ikke nødvendigvis at det er en bedre TV. HD Ready er forresten ikke det samme som 720p, det er en rekke tekniske krav til TV-en som bl. a. innebærer et minstekrav til oppløsning på 720 fysiske linjer. En 1080p-TV er også HD Ready.

 

Marcelo: Jeg synes du har kjøpt en utrolig stilig TV, og 20k er en grei pris. Den bør imidlertid visstnok kalibreres utover de valgene du har i menyen for å få optimalt bilde, dvs at du må i servicemenyen. Her finner du en lang tråd om 42", og der skal det stå en del nyttig (jeg har ikke lest tråden).

8087279[/snapback]

 

 

 

Du linker meg til en svensk side og den virker og ganske god, men jeg forsto nesten ingenting av det som sto. Du har vel ikke en link til en norsk talende side til plasma'en min?

 

Ps: Grunnen til at jeg kjøpte 50" og ikke 42" er fordi 50" plasmen min har en oppløsning på 1366 x 768 mens 42" har bare 1024 x 768 Dessuten så koster jo 42"(SAMSUNG PS-42Q7H) 17990,- mens 50" (SAMSUNG PS-50Q7H) kostet jo egentlig 25000 men jeg prutet meg ned 4500 kr. Den linken til elprice.no som Panny60 gidde meg er ikke den samme tv'en jeg har "Q" serie mens den i elprice er "C" serie, "Q" serien er bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...