Gå til innhold

Billig skjermkort med Vista-støtte


St Thicket

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en gang peiling på skjermkort, men det begynner å blir noen år siden... da hadde vi ATI rage II og Voodo3 osv :!:

 

Etter å hatt laptop en stund, er jeg klar for å kjøpe en barebone PC for hjemmebruk, og er derfor ute etter et skjermkort som KUN skal brukes til surfing og jobbing på Windows Vista...

 

Jeg kunne tenkt meg et kort som støtter det grafiske dilldallet til Vista, sånn for å få utnyttet de nye "fantastiske" tingene de har å tilby (med et snev av ironi).

 

Det er uviktig om det er nVidia eller ATI GPU.

Det er en fordel med skjermkort uten vifte.

Det må være PCIe og DVI.

 

Hva må til for at et skjemkort skal være vista-kompatibelt?

 

Jeg takker for hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DX 9 er vel et minimums krav?

 

Og du sier at kortet skal være Vista kompatibelt?

Du må ha et DX 10 kort for at kortet skal være 100% Vista kompatibelt, med tanke på spill.

 

For å kun kjøre Vista trenger du ikke mer enn et kort med støtte for DX 9...tror jeg :p

8044289[/snapback]

 

Spilling hører fortiden til. Jeg har ikke tid til slikt med full skoledag pluss kone og barn... :no:

Lenke til kommentar

Bygde en "Familie-PC" som fungerer som server for hele familien en stund siden. Hadde som mål gjøre den så lydløs som mulig (står på twentyfourseven) og ned mot 4000kr i pris. Landet på Asus GeForce 7300GT/256MB :) som har vært dønn stabilt ( i XP riktignok) med ganske heftig spilling av mine to sønner. Tipper at dette kortet også holder til ditt bruk. Kortet er å få kjøpt til under 700kr. Anbefales! :)

Lenke til kommentar

Du spør om en vanskelig ting her.

For å støtte vista "sikkelig" ut trenger du et kort med dx10, og det finnes bare 1 serie som gjør det per dages dato. Og det er 8800 serien til Nvidia, og da denne er forholdvis ny, og "high end" så koster disse flesk. Trur du kan finne biligste model nede i 2500kr (8800GTS 320MB). Så det er egentlig bare å glemme å finne et kort "for å få utnyttet de nye "fantastiske" tingene de har å tilby".

 

Ellers er jeg eni med han ovenfor her, trenger ikke et kort som støtter alt det nyeste. Så jeg ville gått for et 7300GS/GT

 

Håper dette hjalp deg litt :)

Lenke til kommentar

Det eneste jeg ønsker er et skjermkort som støtter Aero-grensesnittet. Intet mer... Jeg har en sønn på 10mnd, så når han er klar for å spille, er datamaskinen uansett avlegs.

 

7300gs så helt greit ut, og prisen var ikke avskrekkende. Bra at det ikke har vifte, ettersom kortet skal stå inni en liten shuttle barebone. Jeg ønsker minst mulig støy.

Lenke til kommentar
Det eneste jeg ønsker er et skjermkort som støtter Aero-grensesnittet. Intet mer... Jeg har en sønn på 10mnd, så når han er klar for å spille, er datamaskinen uansett avlegs.

 

7300gs så helt greit ut, og prisen var ikke avskrekkende. Bra at det ikke har vifte, ettersom kortet skal stå inni en liten shuttle barebone. Jeg ønsker minst mulig støy.

8051545[/snapback]

 

Som sagt jeg har et 7100 kort i maskinen min. Dett får 3,0 i karakter og det kreves 2,0 for Aero. Så det hlder altså i huger

Lenke til kommentar
Du spør om en vanskelig ting her.

For å støtte vista "sikkelig" ut trenger du et kort med dx10, og det finnes bare 1 serie som gjør det per dages dato. Og det er 8800 serien til Nvidia, og da denne er forholdvis ny, og "high end" så koster disse flesk. Trur du kan finne biligste model nede i 2500kr  (8800GTS 320MB). Så det er egentlig bare å glemme å finne et kort   "for å få utnyttet de nye "fantastiske" tingene de har å tilby".

 

Ellers er jeg enig med han ovenfor her, trenger ikke et kort som støtter alt det nyeste. Så jeg ville gått for et  7300GS/GT

 

Håper dette hjalp deg litt :)

8050798[/snapback]

 

det rocket area skriver ovenfor betyr: du må vente et par mnd til flere aktører er ute med kort til vista men ang. vista generelt så anbefaler jeg og vente 3-4 mnd til alle "barnesykdommene" med vista er kurert og hackerne har gjort seg ferdig med og finne bugz og det betyr 3-4 mnd...

 

 

håper dette hjalp..

Endret av boyeminem
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...