asuspc Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Tips og Råd og eventuelle forslag til konfigurasjon mottas med takk. Tenkte å bygge/kjøpe en liten enkelt server for bruk til Windows Home Server Beta. Vil bruke minst mulig penger nå, men ha muligheter for senere utvidelser med raskere CPU/Nettverk, mer Disk/Memory og eventuelle andre devicer. Serveren vil stå på 24/7 og bør derfor være stille, ellers bør den ha: - 512 MB Ram, med mulighet for utvidelser - Hovedkort med innebygd nettverk (helst 10/100/1000), grafikk og lydkort - CPU, Billigst mulig - Disk(er) - Kabinett, bør ha strømforsyning og plass til endel disker Mest usikker på fornuftig valg av hovedkort/cpu, RAID er i denne omgang ikke planlagt og er derfor ikke nødvendig på hovedkortet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Hvilke aplikasjoner har du tenkt å kjøre på windows home server? Hvor stort hadde du tenkt at kabinettet skal være? Lenke til kommentar
asuspc Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Hvilke aplikasjoner har du tenkt å kjøre på windows home server? Hvor stort hadde du tenkt at kabinettet skal være? 8044578[/snapback] Windows Home Server er laget for å være file-/backupserver, applikasjoner som IIS, FTP, DB etc. vill derfor ikke bli installert i første omgang (ville også kreve mer memory). Antar kabinettet må være midi-tower for å få litt plass, mest interesert i plass for disker og tilgjengelighet for å komme til. Lenke til kommentar
karakas Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Dette er ihvertfall ett meget bra kabinett. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Tips og Råd og eventuelle forslag til konfigurasjon mottas med takk. Tenkte å bygge/kjøpe en liten enkelt server for bruk til Windows Home Server Beta. Vil bruke minst mulig penger nå, men ha muligheter for senere utvidelser med raskere CPU/Nettverk, mer Disk/Memory og eventuelle andre devicer. Serveren vil stå på 24/7 og bør derfor være stille, ellers bør den ha: - 512 MB Ram, med mulighet for utvidelser - Hovedkort med innebygd nettverk (helst 10/100/1000), grafikk og lydkort - CPU, Billigst mulig - Disk(er) - Kabinett, bør ha strømforsyning og plass til endel disker Mest usikker på fornuftig valg av hovedkort/cpu, RAID er i denne omgang ikke planlagt og er derfor ikke nødvendig på hovedkortet. 8044166[/snapback] Fik bare feilmeldinger nå jeg skulle gå til nedlastingen av beta av Home Server.Erger meg grusomt att jeg ikke får ta del i testingen av OS Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Hei. Jeg har tidligere satt opp forslag til en enkel server til ca. 3000.- uten operativsystem eller ekstra disker. Du kan jo se på den her hvis du vil. Hovedkortet har 4 SATA og skjermkort/lydkort/nettverk integrert. Prosessoren holder fint, og er lett å oppgradere. Kabinettet har vel grei plass til 5 disker innvendig. Trenger du plass til flere er det Chieftec kabinettet karakas linket til bra. Men det er stort da.... Lykke til! Nettulf Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Tips og Råd og eventuelle forslag til konfigurasjon mottas med takk. Tenkte å bygge/kjøpe en liten enkelt server for bruk til Windows Home Server Beta. Vil bruke minst mulig penger nå, men ha muligheter for senere utvidelser med raskere CPU/Nettverk, mer Disk/Memory og eventuelle andre devicer. Serveren vil stå på 24/7 og bør derfor være stille, ellers bør den ha: - 512 MB Ram, med mulighet for utvidelser - Hovedkort med innebygd nettverk (helst 10/100/1000), grafikk og lydkort - CPU, Billigst mulig - Disk(er) - Kabinett, bør ha strømforsyning og plass til endel disker Mest usikker på fornuftig valg av hovedkort/cpu, RAID er i denne omgang ikke planlagt og er derfor ikke nødvendig på hovedkortet. 8044166[/snapback] Fik bare feilmeldinger nå jeg skulle gå til nedlastingen av beta av Home Server.Erger meg grusomt att jeg ikke får ta del i testingen av OS 8067501[/snapback] Bruker du Firefox eller IE? Hos meg funket det ikke når jeg brukte Firefox, men alt gikk fint når jeg byttet til IE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå