Gå til innhold

Nytt skjermkort og DX10

johnroger

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg skal ha ny pc nå snart, men bør jeg kjøpe dx10?

Planen var et kort til mellom 1000 og 2000kr, helst vifteløst. Bør jeg vente til dx10 kommer på disse, eller er det ikke no vits å vente for meg? Kommer kanskje til å spille litt WOW/Rainbow Six osv, men skjermen min takler ikke de største oppløsningene så jeg trenger vel ikke noe bedre kort enn et 7600GT?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde iallefall ventet litt til DX10 kommer litt mer. Prisene på agp kort har falt veldig mye i det siste, men snart når R600 og Nvidia sitt nye 89** kort kommer, faller det mer i pris.

hadde jeg hatt 8800GTX som et eks, hadde ikke jeg heller hatt de største oppløsningene, selvom skjermen min hadde støttet det - hvorfor ? Fordi jeg liker det stort ^^

Lenke til kommentar

Pr. i dag er det vel ikke utgitt noen spill som støtter dx10? Og for å få utbytte av dx10 må du også ha Vista.

Jeg kjøpte nytt utstyr for mindre enn 14 dager siden, og for meg var det ikke andre valg enn 8800. Gikk for den rimeligste utgaven, gts med 320 mb, og jeg er ikke skuffet, og angrer ikke et sekund på at jeg gjorde det. Til og med med dette "billigkortet" så blir cpu en flaskehals (min er en E6400). Merket stor forbedring i benchmark når jeg klokket cpu.

Mitt råd er, kjøp siste generasjons kort, men ikke nødvendigvis det dyreste. Skal du oppgradere NÅ er dette vel anvendte penger. Disse koster fra 2500 og oppover.

Skal du vente med oppgradering vil det nok komme mye nytt på markedet, og det vil vel også ha innvirkning på prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...