MrLee Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 en sånn "se jeg har refleksvest, ikke gidd å stoppe meg i kontroll engang" reaksjon? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 hvordan mener du trådstarter at 300dør pågrunn av dårlige veier? De fleste som omkommer er pågrunn av for stor fart og pågrunn av dårlig oppmerksomhet. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 For de som snakker kvaliteten på veiene rundt i landet, ta en titt på: www.bedreveier.org www.bilaksjonen.no Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Tja det fins masse dårlige veier. Men som regel er de værste øde riksveier, fylkesveier og spesielt kommunale veier som ikke ligner veier en gang... På veien utafor her kjenner vi hele veien disser når man går over den, ganske crepy :S Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 en sånn "se jeg har refleksvest, ikke gidd å stoppe meg i kontroll engang" reaksjon? 8373954[/snapback] Jeg har pga joben min hatt refleksvest i bilen i mange år. Ja, den henger over høyre sete. Men det gjør den for da er den rask å slenge på seg når jeg ofte må raskt ut av bilen - MED vest på. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 en sånn "se jeg har refleksvest, ikke gidd å stoppe meg i kontroll engang" reaksjon? 8373954[/snapback] Jeg har pga joben min hatt refleksvest i bilen i mange år. Ja, den henger over høyre sete. Men det gjør den for da er den rask å slenge på seg når jeg ofte må raskt ut av bilen - MED vest på. 8383945[/snapback] Då er det ein annan sak, har dog sett enkelte personbilar med vesten tredd godt ned over passasjersetet. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Bare husk at i nyere biler kan det blir mer fatalt i en kollisjon om en vest henger over et sete med airbag, siden airbager utløses med ekstrem hastighet og en vest kan endre retning på den. Lenke til kommentar
Chasin Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Bare husk at i nyere biler kan det blir mer fatalt i en kollisjon om en vest henger over et sete med airbag, siden airbager utløses med ekstrem hastighet og en vest kan endre retning på den. 8384966[/snapback] Ikke for å gå OT her, men den vesten endrer IKKE retningen på airbagen. Husk at airbagen først sprenger seg vei gjennom det perforerte dekselet på setet. Vesten revner nok like lett du... At man ikke klarer å legge en sammenfoldet vest inn i hanskerommet er for meg helt ubegripelig.... Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Bare husk at i nyere biler kan det blir mer fatalt i en kollisjon om en vest henger over et sete med airbag, siden airbager utløses med ekstrem hastighet og en vest kan endre retning på den. 8384966[/snapback] Ikke for å gå OT her, men den vesten endrer IKKE retningen på airbagen. Husk at airbagen først sprenger seg vei gjennom det perforerte dekselet på setet. Vesten revner nok like lett du... 8387928[/snapback] Er det mulig å bli oppdatert på hvilke bilmodeller man kan få airbag montert i setet? Jeg viste ærlig talt ikke at det fantes. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) Seter som har montert airbag i setene ser man gjerne et "lokk" på siden markert med en form for airbag-symbol eller "SRS". Det er der airbagen evt. kommer ut. Endret 15. april 2007 av jonepet Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Airbagger kommer vel over alt i bilen etterhvert. Man får jo også airbag i døren, i taket osv. Stort sett hvor det er mulig med kropp- og bil-kontakt. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Seter som har montert airbag i setene ser man gjerne et "lokk" på siden markert med en form for airbag-symbol eller "SRS". Det er der airbagen evt. kommer ut. 8390796[/snapback] Noen eksempler på bilmodeller? Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) 1414141414 feilpost Endret 16. april 2007 av RCP-88 Lenke til kommentar
Chasin Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Noen eksempler på bilmodeller? Mecedes E-klasse, C-klasse, S-klasse etc... Endret 16. april 2007 av Chasin Lenke til kommentar
Swe Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Noen eksempler på bilmodeller? Mecedes E-klasse, C-klasse, S-klasse etc... 8397817[/snapback] De fleste nye biler i dag har vel kollisjonsputer i setene, har de ikke? Lenge siden jeg satt i en bil som ikke hadde det i hvert fall. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 I vertfall fra rundt 2000 er det vel standard med airbag i seter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå