Gå til innhold

Påbudt med Refleksvest?

Joachimen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
en sånn "se jeg har refleksvest, ikke gidd å stoppe meg i kontroll engang" reaksjon?

8373954[/snapback]

Jeg har pga joben min hatt refleksvest i bilen i mange år. Ja, den henger over høyre sete. Men det gjør den for da er den rask å slenge på seg når jeg ofte må raskt ut av bilen - MED vest på.

Lenke til kommentar
en sånn "se jeg har refleksvest, ikke gidd å stoppe meg i kontroll engang" reaksjon?

8373954[/snapback]

Jeg har pga joben min hatt refleksvest i bilen i mange år. Ja, den henger over høyre sete. Men det gjør den for da er den rask å slenge på seg når jeg ofte må raskt ut av bilen - MED vest på.

8383945[/snapback]

Då er det ein annan sak, har dog sett enkelte personbilar med vesten tredd godt ned over passasjersetet.

Lenke til kommentar
Bare husk at i nyere biler kan det blir mer fatalt i en kollisjon om en vest henger over et sete med airbag, siden airbager utløses med ekstrem hastighet og en vest kan endre retning på den.

8384966[/snapback]

Ikke for å gå OT her, men den vesten endrer IKKE retningen på airbagen. Husk at airbagen først sprenger seg vei gjennom det perforerte dekselet på setet. Vesten revner nok like lett du...

At man ikke klarer å legge en sammenfoldet vest inn i hanskerommet er for meg helt ubegripelig....

Lenke til kommentar
Bare husk at i nyere biler kan det blir mer fatalt i en kollisjon om en vest henger over et sete med airbag, siden airbager utløses med ekstrem hastighet og en vest kan endre retning på den.

8384966[/snapback]

Ikke for å gå OT her, men den vesten endrer IKKE retningen på airbagen. Husk at airbagen først sprenger seg vei gjennom det perforerte dekselet på setet. Vesten revner nok like lett du...

8387928[/snapback]

Er det mulig å bli oppdatert på hvilke bilmodeller man kan få airbag montert i setet?

Jeg viste ærlig talt ikke at det fantes. :hmm:

Lenke til kommentar
Noen eksempler på bilmodeller?

Mecedes E-klasse, C-klasse, S-klasse etc...

8397817[/snapback]

De fleste nye biler i dag har vel kollisjonsputer i setene, har de ikke? Lenge siden jeg satt i en bil som ikke hadde det i hvert fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...