Gjest Slettet-10579 Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Jeg skal ha meg en liten, ny PC, som jeg primært skal bruke som filserver, og evt. til enkel photoshop-behandling av bilder. Ikke til spilling eller til tunge oppgaver. Jeg er på utkikk etter en oversikt over hvilke(n) CPU(er) som genererer minst varme, og er ikke fanboy, så AMD/Intel spiller ingen rolle. Hater viftestøy Men det gjør vel alle.... Er det noen som har en link til en slik oversikt, eller evt. noen erfaringer? Har vurdert Intel Core Duo, og AMD sine X2 CPU`er. Har også vurdert MacMini, men de har jo byttet ut ATI skjermkortet med Intel GMA, så det utgår som løsning. Takknemlig for all hjelp Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Om du skal ha en kraftig core 2 duo, så vil jeg anbefale server verisjonen av denne som har lavere volt og produsere mindre varme. Link Denne er samme som en e6300, bare den er godkjent for å kjøre på mindre volt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Xeon er nok litt overkill. Denne skal IKKE brukes til tunge oppgaver Lenke til kommentar
peiper Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Jeg skal ha meg en liten, ny PC, som jeg primært skal bruke som filserver, og evt. til enkel photoshop-behandling av bilder. Ikke til spilling eller til tunge oppgaver. Jeg er på utkikk etter en oversikt over hvilke(n) CPU(er) som genererer minst varme, og er ikke fanboy, så AMD/Intel spiller ingen rolle. Hater viftestøy Men det gjør vel alle.... Er det noen som har en link til en slik oversikt, eller evt. noen erfaringer? Har vurdert Intel Core Duo, og AMD sine X2 CPU`er. Har også vurdert MacMini, men de har jo byttet ut ATI skjermkortet med Intel GMA, så det utgår som løsning. Takknemlig for all hjelp 8043647[/snapback] Hvis du skal bruke den til filserver, ville jeg sagt en ultrabillig celeron på 775 platform. Kan byttes ut med C2D senere, hvis du skal bruke den til andre ting. Til lett bildebehandling vil det holde med 1GB minne også. HER finner du oversikt over noen modeller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå