Gå til innhold

Varmeutvikling, en oversikt over forskjellige CPU?

Gjest Slettet-10579

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-10579

Jeg skal ha meg en liten, ny PC, som jeg primært skal bruke som filserver, og evt. til enkel photoshop-behandling av bilder. Ikke til spilling eller til tunge oppgaver.

Jeg er på utkikk etter en oversikt over hvilke(n) CPU(er) som genererer minst varme, og er ikke fanboy, så AMD/Intel spiller ingen rolle. Hater viftestøy :) Men det gjør vel alle....

Er det noen som har en link til en slik oversikt, eller evt. noen erfaringer? Har vurdert Intel Core Duo, og AMD sine X2 CPU`er. Har også vurdert MacMini, men de har jo byttet ut ATI skjermkortet med Intel GMA, så det utgår som løsning.

Takknemlig for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal ha meg en liten, ny PC, som jeg primært skal bruke som filserver, og evt. til enkel photoshop-behandling av bilder. Ikke til spilling eller til tunge oppgaver.

Jeg er på utkikk etter en oversikt over hvilke(n) CPU(er) som genererer minst varme, og er ikke fanboy, så AMD/Intel spiller ingen rolle. Hater viftestøy :) Men det gjør vel alle....

Er det noen som har en link til en slik oversikt, eller evt. noen erfaringer? Har vurdert Intel Core Duo, og AMD sine X2 CPU`er. Har også vurdert MacMini, men de har jo byttet ut ATI skjermkortet med Intel GMA, så det utgår som løsning.

Takknemlig for all hjelp :)

8043647[/snapback]

Hvis du skal bruke den til filserver, ville jeg sagt en ultrabillig celeron på 775 platform. Kan byttes ut med C2D senere, hvis du skal bruke den til andre ting. Til lett bildebehandling vil det holde med 1GB minne også.

HER finner du oversikt over noen modeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...