Fluffe Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) God morgen Jo, jeg er utplassert i min brors bedrift i 2 uker nå og følger hans ordre. Han spurte om jeg kunne finne et mailprogram eller noe lignende. Hans firma skal sende mail til x antall skoler rundt i norge og vil at det skal gå så lett som mulig, mailen skal være slik at det skal se ut som den som mottar mailen, at bare de har fått den. Sånn at det ikke ser ut som han bare har laget 1 mail og sendt rundt til alle. Litt vanskelig å forklare, men håper du skjønner. Takk for all hjelp Endret 28. februar 2007 av Fluffe Lenke til kommentar
Target.Aquired Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Bruk Thunderbird du. http://www.mozilla.com/en-US/thunderbird/ Når det gjelder mailen så har man en funksjon som heter Bcc. Dvs du kan sende mailen til flere uten at mottaker ser alle som har fått mailen. Lenke til kommentar
Fluffe Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Kanskje jeg var litt dårlig til å forklare. 1. Jeg skal sende mail til mange personer 2. Mailen skal inneholde hver enkelt persons navn 3. De som mottar mailen skal ikke se hvilke andre jeg har sendt den til. Jeg trenger ihvertfall hjelp til punkt 2 Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 bcc er uansett en dum ide; mange spamfilter stopper mailen dersom man bruker bcc. Lenke til kommentar
Target.Aquired Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) bcc er uansett en dum ide; mange spamfilter stopper mailen dersom man bruker bcc. 8043575[/snapback] Da blir det fort ett copy and paste prosjekt! Endret 28. februar 2007 av Majestic_12 Lenke til kommentar
pertm Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Det kan vel være en god ide å bruke en mailingliste program, jeg er usikker på hvilket program du bør bruke til det. Jeg er med på et par og på de jeg får oftest får jeg ikke navnet mitt på emailen, selv om det sikkert kan fikses det også. Lenke til kommentar
Fluffe Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Kan du meg noen navn på mailingliste program da pertm? Lenke til kommentar
pertm Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Jeg tror den vi brukker på NTNU er mailman, dener på unix. Hvis du på wiki sin side om mailingliste så er det flere mailinglister under see also delen Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Har du MS Office med Outlook kan dette enkelt gjøres med flettefunksjonen. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Jeg bruker smartnewsletter fra et norsk firma som heter smartad.no. Kostet et par tusen, men mye enklere å bruke enn div opensource sw. I tillegg har den støtte for å kjøre spørringer direkte mot SQL / MySQL, for å hente ut mail adresser . Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) PHPMailer og en loop er en fin kombinasjon, dersom du passer på å sette gode headers. Siden den looper, blir e-postene sendt ut separat til én mottaker om gangen. Jeg brukte en del timer på å teste og sette opp dette, men til slutt klarte jeg å sende mail med html, og embedded bilder (dvs bildet er vedlagt i e-posten men vises direkte), uten at noen av de største mailhostene (f.eks yahoo, gmail, hotmail) oppfattet det som spam. Hotmail var vanskligst å overbevise, men fant til slutt ut at "X-MS-Has-Attach:" var den magiske headeren hotmail trengte for å stole på e-posten med bilde. Endret 12. mars 2007 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå