Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Trenger hjelp med å få Full Administrator tilgang

Anbefalte innlegg

hei jeg har nå innstallert Windows Vista Ultimate edition. men så får jeg opp en error. får opp noe "Rundll32.exe" den vil jeg ha byttet ut med en ny en.. for det er feil på den filen. men kommer opp "you`ll need to Provide administrator paremisson to copy to this folder" men hvordan blir jeg administrator å kan gjøre dette?

Svar fort er dere snille

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Følg denne serien med musetrykk:

startknappen->høyreklikk computer->manage->local users and groups->users

Nå skal du se admin kontoen. Denne er disablet fra installasjon. Du kan enable denne. Husk for all del å sette passord på admin kontoen.

Jeg slettet min bruker etter å ha installert Vista og kjører nå bare fra admin. Ble dritt lei av tillatelsen hele tiden, samt at operasjoner som jeg ville gjøre, måtte jeg kjøre som admin (høyreklikk->run as administrator).

Lykke til! :thumbup:

Endret av andylove
Lenke til kommentar
hmm d så ikke ut til å virke... aner du hva det ka være.. logget inn som administrator men får ikke byttet ut "rundll32.exe" på "System32" anelse om hva d kan være?

8043179[/snapback]

Kan du beskrive situasjonen hvor du får denne feilmeldingen? Det er nemlig slik at du ikke kan bytte ut en systemfil sånn uten videre.

Lenke til kommentar

når jeg logger inn som "Administrator" å skal bytte den filen "rundll32.exe" går det ikke å bytte den ut. men jeg får den opp pga internett tilkoblingen ikke virker som den skal. derfor kommer det varsjel om at "Rundll32.exe" ikke virker som den skal.. men må jo kunne få den byttet ut. uten å måtte Reinstallere Windows eller?

Endret av iceman89
Lenke til kommentar
når jeg logger inn som "Administrator" å skal bytte den filen "rundll32.exe" går det ikke å bytte den ut. men jeg får den opp pga internett tilkoblingen ikke virker som den skal. derfor kommer det varsjel om at "Rundll32.exe" ikke virker som den skal.. men må jo kunne få den byttet ut. uten å måtte Reinstallere Windows eller?

8043190[/snapback]

Altså, du får ikke byttet ut denne fila. Det er ikke Win98 lenger ;)

Men det høres ut som du har problemer med drivere. Det er litt merkelig. Har du googlet problemet ditt?

Lenke til kommentar

RunDll32.exe brukes av Windows "a process which executes DLL's and places their libraries into the memory, so they can be used more efficiently by applications. This program is important for the stable and secure running of your computer and should not be terminated." Ut fra din beskrivelse ligger nok problemet i den dll eller prosess RunDll32 strater og ikke i selve RunDll32.

Det finnes også et virus/trojaner med samme navn - men dette vil ikke ligge i samme mappe.

Lenke til kommentar

Forslag: Boot på Windows Vista DVD og velg Repair your computer, så Startup Repair. Dette skal fikse korrupte systemfiler.

Når det gjelder å kjøre som administrator, er dette ikke anbefalt grunnet sikkerhet. Er man lei UAC i Vista, kan man heller disable den. Mer om det her: Disable UAC

Endret av enrg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...