Gå til innhold

Tips til 42" eller større?

Anbefalte innlegg

Jeg tvinger da pappa til å kjøpe ny tv(endelig), og den skal være 42" eller mer.

Noen som har idé om hvilken tv jeg skal kjøpe? Den skal helst ha 1080p oppløsning og skal brukes til filmtitting, fotball og lignende. Farger skal altså være bra. Ingen etterslep heller.

Pris er vel fra 10-20k.

Tips anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Måten man få greie på ting er å lese om dem. Jeg pleier å gjøre det ved å først finne produkter i aktuell prisklasse med Prisguiden, og så Google etter "modellnavn review" (uten "). F.eks. http://www.google.com/search?q=47LB2RF+review

Virker ikke som den har så veldig bra bildekvalitet. Husk også at det kan det kan være lurt å ikke velge den billigste butikken for slike varer, men i stedet en som har fått god karakter fra folk som har måttet sende varer tilbake. De fleste gir topp karakter så lenge de får varen innen rimelig tid, og snittkarakteren til butikkene inneholder en del ikke spesielt informerende stemmer. Du må derfor lese kommentarene også.

Endret av HeltNils
Lenke til kommentar
Gå for en Panasonic 42TH-PV60, Fått best i test mange steder! Bestilte min idag! Gleder meg som F...! Bestilteden forresten hos siba, 13000kr inkludert frakt!

Nypris på dette råskinnet når det kom ut var 24000kr :dribble:

8056850[/snapback]

Denne har vel ikke 1080p?

Lenke til kommentar

Jeg hadde utvilsomt valgt Sharp LC42XD1E. HiFi-Klubben har gode priser på Sharp-tv'ene.

Både 37" og 46" utgaven av samme modell har et annet panel med bedre gjengivelse av rødfarger, men 42-tommeren er veldig bra den også.

Lenke til kommentar

Nei pv60 har ikke Full HD, men den har 1080 "prosessor" som gjør om signalene til 768. og viser dem i skjermens beste kvalitet. Det er ikke vits med 1080 på så små skjermer, du må opp i betydelig større skjermer for å se forskjell.

Her er link til test der blant annet Panasonic, Hitachi, LG og samsung ble testet. Panasonicen gikk av med seiern... :D.

Men selvfølgelig er LG og samsung et godt kjøp det også.

Lykke til med valget

Lenke til kommentar
Det er ikke vits med 1080 på så små skjermer, du må opp i betydelig større skjermer for å se forskjell.

Dette har vel vært kranglet om før på dette forumet, men det kommer an på hvor lang unna man sitter, og hva man bruker den til. Til analoge TV-sendinger og DVD-filmer er det ikke noen vits, men om man skal koble til en datamaskin, eller har HD-filmer og sitter nær skjermen kan det være fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...