Mr. Ty Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Jeg har nå bestemt meg for å begynne å trene styrke, men har ikke mulighet til å begynne på studio er det noen her som har eksempler på effektive styrketreningsøvelser gjennom en hel uke? jeg kommer ikke på andre øvelser enn push-ups, sit-ups, knebøy i farta kan noen hjelpe meg å sette opp ett ukesprogram, med ulike øvelser som styrker ulike deler av kroppen? Blir ikke aktuelt å kjøpe store treningsutstyr, men små som manualer og slikt går fint. PS: Mandag: Gym, Fotballtrening Tirsdag: Fotballtrening Onsdag: Jogging Torsdag: Fotballtrening Fredag: Jogging Lørdag: - Søndag: Jogging Håper noen kan hjelpe All hjelp vil bli satt stor pris på Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Du kan bruke strikk! Vel kanskje ikke ideelt, men fin ferie supplement type ting! Med strikken vises også ulike øvelser du kan ta! Kombinert med litt manualer så kan det funke forsåvidt fint det! Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Et sett manualer får du ganske billig. Trenger ikke mer enn 10-15kg for å få god trening i første omgang. Så kan du besøke Exrx.net og velge den muskelen du vil trene til høyre på skjermen. Så ser du under "Dumbbell" hva du kan bruke manualene dine til De kan gjøre det meste. Supplèr evt. med pushups og ryggen kan du trene ved å ligge på magen og løfte overkroppen og beina opp mens du stirrer rett frem. Hold denne stillingen noen sekunder og senk ned igjen. Repetèr. En-armsroing funker også hvis du har en benk å gjøre dette på. Kan sikkert bruke en sofa. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Ikke glem pushups, situps, hangups og liknende øvelser. Det er gode nybegynnerøvelser, og når du blir sterkere kan du få noen til å gi deg motstand ved å sette en fot på deg og presse ned. Synd at du ikke får trent på et studio, men da får man ta til takke med det nest beste. Lenke til kommentar
Mr. Ty Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Takker for hjelp PS: Mandag: Gym, Fotballtrening Tirsdag: Fotballtrening Onsdag: Jogging Torsdag: Fotballtrening Fredag: Jogging Lørdag: - Søndag: Jogging 8042848[/snapback] Hvilke dager er lurt å sette av til disse styrkeøvelsene da? F.eks Mandag: Gym, Fotballtrening Tirsdag: Fotballtrening, Styrke Onsdag: Jogging Torsdag: Fotballtrening, Styrke Fredag: Jogging Lørdag: Styrke Søndag: Jogging Eller bør jeg sette styrketreninga de dagene jeg jogger? jeg har hørt at man bør ha en dags mellomrom mellom hver styrketrening, stemmer det? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Eller bør jeg sette styrketreninga de dagene jeg jogger? jeg har hørt at man bør ha en dags mellomrom mellom hver styrketrening, stemmer det? 8045758[/snapback] Kan fint ta styrketrening flere dager på rad dersom du trener forskjellige muskelgrupper. Men om du tar 3 økter i uka er det fint å spre dem. Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Kvar er kviledagen din? Lenke til kommentar
Mr. Ty Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Kvar er kviledagen din? 8045926[/snapback] Mandag: Gym, FotballtreningTirsdag: Fotballtrening, Styrke Onsdag: Jogging Torsdag: Fotballtrening, Styrke Fredag: Jogging Lørdag: Styrke Søndag: Jogging Dette var bare et eksempel da.. Hvilken ville vert best?: A Mandag: Gym, Fotballtrening Tirsdag: Fotballtrening, Styrke Onsdag: Jogging Torsdag: Fotballtrening, Styrke Fredag: Jogging Lørdag: Styrke Søndag: Jogging B Mandag: Gym, Fotballtrening Tirsdag: Fotballtrening, Styrke Onsdag: Jogging Torsdag: Fotballtrening, Styrke Fredag: Jogging Lørdag: - Søndag: Jogging, Styrke C Mandag: Gym, Fotballtrening Tirsdag: Fotballtrening, Styrke Onsdag: Jogging Torsdag: Fotballtrening Fredag: Jogging, Styrke Lørdag: - Søndag: Jogging, Styrke D Mandag: Gym, Fotballtrening Tirsdag: Fotballtrening Onsdag: Jogging, Styrke Torsdag: Fotballtrening Fredag: Jogging, Styrke Lørdag: - Søndag: Jogging, Styrke Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Jeg ville gått for D. Lenke til kommentar
Sexrex Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Du trener svært mye og jeg inbiller meg at du er forholdsvis tynn og løper av deg en god del calorier daglig. Du kan sikkert bli sterkere men om du vil bli større må du spise MYE. Lenke til kommentar
Mr. Ty Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Du trener svært mye og jeg inbiller meg at du er forholdsvis tynn og løper av deg en god del calorier daglig. Du kan sikkert bli sterkere men om du vil bli større må du spise MYE. 8046598[/snapback] Ja det stemmer, er 61kg og 175cm høy... har nettopp fylt 16.. Hvor mye tenker du jeg må spise da? daglig; til frokost, lunch, middag og kvelds..? f.eks Frokost: 4 skiver fullkorn Lunch: ? OSV Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Spis Havregryn istedetfor brødskiver. Feks: Frokost: 100-200gr havregryn Brunsj: 3-4 Skiver med kjøttpålegg, bananer Lunch: Kylling\havregryn Til nød brødskiver Etter skole: Havregryn, en spiseskje olivenolje, bananer\ frukt Middag: Proteinrik mat som Fisk, kylling, rødt kjøtt o.l 3 timer etter middag: Samme som lunsj Kveldsmat: Kokt ris\ egg\ Havregryn Bare et eksempel. Men spis minst så mye som dette. Viktig å spise minst hver 3. time. Du kan også kjøpe protein pulver og drikke 40gr en til to ganger om dagen, men dette er ikke nødvendig før du har kommet litt videre i treningen. Lenke til kommentar
Sexrex Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Måltidet begynner når du er mett;) Lykke til. Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Ville gått for B, men flytta søndagstreninga (Styrke) til fredag. Berre gå for forskjellige muskelgrupper torsdag og fredag. Om du tek t.eks. Skuldre/triceps på tirsdag, kan du ta bryst/biceps på torsdag og rygg/mage/nakke på fredagen. Så er joggeturen på søndagen ei fin avslutning på veka, og ein fin start på neste veke. Kva som passar deg best har eg ingen formeiningar om, men du ba om forslag så værsågod:) Grunnen til at eg berre prioriterte overkopp på styrketreninga di, er at du får sannsynlegvis meir enn nok bank i musklane sør for stadt av fotball og jogging. Lenke til kommentar
Mr. Ty Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Spis Havregryn istedetfor brødskiver. Feks: Frokost: 100-200gr havregryn Brunsj: 3-4 Skiver med kjøttpålegg, bananer Lunch: Kylling\havregryn Til nød brødskiver Etter skole: Havregryn, en spiseskje olivenolje, bananer\ frukt Middag: Proteinrik mat som Fisk, kylling, rødt kjøtt o.l 3 timer etter middag: Samme som lunsj Kveldsmat: Kokt ris\ egg\ Havregryn Bare et eksempel. Men spis minst så mye som dette. Viktig å spise minst hver 3. time. Du kan også kjøpe protein pulver og drikke 40gr en til to ganger om dagen, men dette er ikke nødvendig før du har kommet litt videre i treningen. 8047007[/snapback] Kokt ris? er ikke det grøt? Hvor kan jeg kjøpe proteinpulver da? Må jeg spise slik som dette i helgene også? Ville gått for B, men flytta søndagstreninga (Styrke) til fredag. Berre gå for forskjellige muskelgrupper torsdag og fredag. Om du tek t.eks. Skuldre/triceps på tirsdag, kan du ta bryst/biceps på torsdag og rygg/mage/nakke på fredagen. Så er joggeturen på søndagen ei fin avslutning på veka, og ein fin start på neste veke. Kva som passar deg best har eg ingen formeiningar om, men du ba om forslag så værsågod:) Grunnen til at eg berre prioriterte overkopp på styrketreninga di, er at du får sannsynlegvis meir enn nok bank i musklane sør for stadt av fotball og jogging. 8047678[/snapback] Da gjør jeg som du sier: Mandag: Gym, Fotballtrening Tirsdag: Fotballtrening, Styrke (skuldre/triceps) Onsdag: Jogging Torsdag: Fotballtrening, Styrke (bryst/biceps) Fredag: Jogging, Styrke (rygg/mage/nakke) Lørdag: - Søndag: Jogging takk takk ville aldri kommet frem til en så bra løsning som dette selv en annen ting jeg lurer på er hvor lenge en styrketreningsøkt bør vare? Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Spis Havregryn istedetfor brødskiver. Feks: Frokost: 100-200gr havregryn Brunsj: 3-4 Skiver med kjøttpålegg, bananer Lunch: Kylling\havregryn Til nød brødskiver Etter skole: Havregryn, en spiseskje olivenolje, bananer\ frukt Middag: Proteinrik mat som Fisk, kylling, rødt kjøtt o.l 3 timer etter middag: Samme som lunsj Kveldsmat: Kokt ris\ egg\ Havregryn Bare et eksempel. Men spis minst så mye som dette. Viktig å spise minst hver 3. time. Du kan også kjøpe protein pulver og drikke 40gr en til to ganger om dagen, men dette er ikke nødvendig før du har kommet litt videre i treningen. 8047007[/snapback] Kokt ris? er ikke det grøt? Hvor kan jeg kjøpe proteinpulver da? Må jeg spise slik som dette i helgene også? Ville gått for B, men flytta søndagstreninga (Styrke) til fredag. Berre gå for forskjellige muskelgrupper torsdag og fredag. Om du tek t.eks. Skuldre/triceps på tirsdag, kan du ta bryst/biceps på torsdag og rygg/mage/nakke på fredagen. Så er joggeturen på søndagen ei fin avslutning på veka, og ein fin start på neste veke. Kva som passar deg best har eg ingen formeiningar om, men du ba om forslag så værsågod:) Grunnen til at eg berre prioriterte overkopp på styrketreninga di, er at du får sannsynlegvis meir enn nok bank i musklane sør for stadt av fotball og jogging. 8047678[/snapback] Da gjør jeg som du sier: Mandag: Gym, Fotballtrening Tirsdag: Fotballtrening, Styrke (skuldre/triceps) Onsdag: Jogging Torsdag: Fotballtrening, Styrke (bryst/biceps) Fredag: Jogging, Styrke (rygg/mage/nakke) Lørdag: - Søndag: Jogging takk takk ville aldri kommet frem til en så bra løsning som dette selv en annen ting jeg lurer på er hvor lenge en styrketreningsøkt bør vare? 8049181[/snapback] Kokt ris er kokt ris, Kokt ris og melk er grøt Du bør prøve å spise noe lignende i helgene også ja. Få i deg nok Karbs i tillegg til Protein. En treningsøkt bør vare i ca 1 time avhengig av trenings program. Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Er for all del ikkje nokon autoritet på området, men har trent i nokre år og den løysinga såg best ut i mine auge. Då tenkjer eg utifrå restitusjon osv. Ei treningsøkt bør tilpassast muskelgruppa. Eg kjøyrer hardcore trening, og det betyr minst ein time pr økt. Då er musklane spastiske etterpå, og aldeles utkjøyrte. Det virkar for meg som om du er mest ute etter å forma kroppen litt, og i større grad verta i betre form, samt bygga deg opp litt muskelmasse. Difor vil eg anbefala deg; alt etter korleis du legg opp treningsprogrammet ditt, at du går for 30-45 min i byrjinga. Oppvarming kjem i tillegg. Etterkvart kan du auke på. Legg ut kva utstyr du har tilgjengeleg, alt frå lillebrødre til medisinballar, så skal me få til eit treningsprogram som gjer litt effekt om du skulle ha problemer med å planleggja eit sjølv. Ser ut til å vera nok av treningsvande folk på forumet:) Endret 28. februar 2007 av Mephistopheles Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Husk at ordtaket "No pain, no gain" er bullshit. ALL PAIN NO GAIN! Ikke kjør musklene dine FOR hardt. Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Husk at ordtaket "No pain, no gain" er bullshit. ALL PAIN NO GAIN! Ikke kjør musklene dine FOR hardt. 8049287[/snapback] No pain, no gain er noko som gjer seg gjeldane den dagen kroppen får vanskeleg for å leggja på seg meir muskelmasse av normal trening. Eg går jamt med gangsperr, og må trena til kroppen ber om nåde for at det skal gje effekt. Men ein skal ikkje kjøyra musklane sine hardare enn dei tåler, eg backer den:) Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Man skal ikke kjøre til failure. Det medfører ikke vekst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå