ToreBj Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Noen som vet hvordan man kan få tak i Delphi 5? Eller er det noen som har Delphi 5 og ikke bruker den lenger? Skal oppdatere et gammelt program og vil unngå porting/migrerings problematikk. Lenke til kommentar
john_h Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Jeg prøvde å finne Delphi 5 på både QXL og eBay, men der fant jeg bare Delphi 3/4/2006 (eBay), så jeg vet ikke helt hvor du kan få tak i det. Har du prøvd med Turbo Delphi? Jeg vet ikke om begrensningene som ligger i Turbo Delphi påvirker deg, men det kan være verdt et forsøk. Lenke til kommentar
ToreBj Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Jeg har Delphi 7, men har fått beskjed om at det er en del ting som må endres pga endringer fra 5 til 7 versjonen. Jeg har ikke sett på detaljene i dette selv, men har det fra andre. Mistenker at noen bibliotek som brukes også er tilpasset Delphi 5. Noen som har noen generelle betraktninger rundt problemene man kan støte på? Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Turbo Delphi, som er basert på BDS2006, eller Delphi 11 om du vil, vil nok ikke passe under kategorien "unngå oppgraderingsproblematikk". Jeg har ett par esker og løse plater med D5, men har ingen mulighet eller ønske til å ta betalt for det. Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 En av de mest populære er at Variants er nå en separat unit. Før var det VarTypes og en annen som inneholdt Variant funksjonalitet, hvis jeg ikke tar feil. DsgnIntf.pas finnes ikke lenger, den ligger i en package. Du må inkludere denne hvis du skal kompilere komponenter som har fancy design-mode editorer. En del av komponentpakker som jeg har støtt på inneholder egne include filer ({$I filename.inc}) hvor de definerer om man kjører på Delphi versjon av et visst nivå eller over det. Så sjansene er ganske store at D7 forsøker å kompilere D3 kode fordi VERSION150 ikke er analysert i denne filen og derfor {$IFDEF DELPHI_5_UP} returnerer False. Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Da vi konverterte produktene våre fra D5 til D7 var det tre ting som tok tid. Defines, variants og komponenter. Fra og med delphi 7 ble det ikke lenger tillatt, eller mulig, å distribuere designtime kode med programmene dine. Dette medførte for enkelte en forholdsvis stor jobb med å skille ut designtime kode fra komponenter ut i egne pakker. Men det var en ting som satt oss skikkelig ut på sidelinja en stund. Vi oppraderte JCL for å få støtte for D7, og det viste seg at mellom versjonen vi brukte og den vi byttet til så hadde de 'snudd' en default-parameter på en av stringrutinene sine... -Vegar Lenke til kommentar
Hobbyhorse73 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Noen som vet hvordan man kan få tak i Delphi 5? Eller er det noen som har Delphi 5 og ikke bruker den lenger? Skal oppdatere et gammelt program og vil unngå porting/migrerings problematikk. 8042782[/snapback] Du kan prøve å ta en titt på: http://web.archive.org/web/20010405023936/...aldownload.html Endret 14. mars 2007 av Hobbyhorse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå