Gå til innhold

Installasjon av PCI kort


Anbefalte innlegg

Jeg sliter faktisk med noe så enkelt som installasjon av PCI kort. Jeg har nettopp satt sammen maskinen min og lagt inn WinXP, og nå sliter jeg litt. Alt går fint, men XP merker ikke at jeg har satt inn et nytt nettverkskort. Vanligvis ville jeg ha tenkt at XP surra, og at det var synd på meg, men jeg har hatt slike problemer før med lydkort. Jeg klarer alltid lett å sett inn AGP kort, men nettverkskort, lydkort og så videre har jeg problemer med. Når jeg ser på kortet, ser det ikke ut som om det sitter helt inne i slotten sin, men jeg har trykt det så langt jeg jeg klarer (og tør), uten at det hjelper. Det vipper også litt hvis jeg trykker på det. Dette tyder på at jeg er inkompetent. Spørsmålet blir derfor, hvordan installerer jeg pci kort skikkelig? Etter at jeg har satt det inn burde ikke XP automatisk oppdage kortet? Hva burde jeg i så fall gjøre etter at jeg har satt inn kortet? PCI kortene det handler om er et 3COM Etherlink XL 10/100Mbit nettverkskort og et Audigy Platinum lydkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...