Macint0sh Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Jeg sliter faktisk med noe så enkelt som installasjon av PCI kort. Jeg har nettopp satt sammen maskinen min og lagt inn WinXP, og nå sliter jeg litt. Alt går fint, men XP merker ikke at jeg har satt inn et nytt nettverkskort. Vanligvis ville jeg ha tenkt at XP surra, og at det var synd på meg, men jeg har hatt slike problemer før med lydkort. Jeg klarer alltid lett å sett inn AGP kort, men nettverkskort, lydkort og så videre har jeg problemer med. Når jeg ser på kortet, ser det ikke ut som om det sitter helt inne i slotten sin, men jeg har trykt det så langt jeg jeg klarer (og tør), uten at det hjelper. Det vipper også litt hvis jeg trykker på det. Dette tyder på at jeg er inkompetent. Spørsmålet blir derfor, hvordan installerer jeg pci kort skikkelig? Etter at jeg har satt det inn burde ikke XP automatisk oppdage kortet? Hva burde jeg i så fall gjøre etter at jeg har satt inn kortet? PCI kortene det handler om er et 3COM Etherlink XL 10/100Mbit nettverkskort og et Audigy Platinum lydkort. Lenke til kommentar
jan rune Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 press det litt ned foran litt bak litt foran litt bak helt til det sitter, det tåler nok litt mere enn du tror virker det som... kjør på :smile: Lenke til kommentar
Macint0sh Skrevet 22. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2001 Er du sikker på at jeg bare skal presse til det sitter fast? Jeg har et Addtronics 7896A kabinett, og her er hovekortet festet oppe noen Ting som hever hovedkortet fra platen. Jeg er litt redd for at hovedkortet brekker/faller sammen under sloten hvis jeg presser for hardt. Lenke til kommentar
jan rune Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 hovedkortet tåler en del del. Uansett sså må du jo få disse kortene ned i hovedkortet, men du kan jo alltids ta det med til en pc sjappe så hjelper de deg sikkert hvis du føler at det er litt untenfor din kontroll .. Lenke til kommentar
Macint0sh Skrevet 22. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2001 Hm, tror ikke jeg har lommebok til å betale 700,- (er det ikke noe slikt som er vanlig pris) for å sette på plass to PCI kort. Jeg tror jeg skal prøve meg litt frem med et gammelt hovedkort og noen gamle(les: søppel) pci kort. Brekker det så brekker det. (Likte ikke den siste setningen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå