Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp til restore av Dell-maskin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så fremt du har en legitim product key til den skal ikke det by på noe problemer! Men den vil neppe funke med key'n du har på maskinen!

Tenker først og fremst om du skal reinstallere XP, og det kan forsåvidt være en god ide da OEM versjonene som regel har diverse tilleggs apps som sinker maskinen. Dessuten er jo pro å foretrekke foran home!

Lenke til kommentar

Det du trenger en en oem/kopi av xp home. Så kan du bare bruke key`en din til å aktivere windows. Med xp pro cd så vil ikke dette funka da du ikke har lisens for denne versjonen. dell sin oem versjon av windows er helt clean uten dette ekstra som enkelte leverandører smelter sammen. Har selv Dell så vet dette er sant.

Lenke til kommentar
dell sin oem versjon av windows er helt clean uten dette ekstra som enkelte leverandører smelter sammen. Har selv Dell så vet dette er sant.

8042788[/snapback]

Sikker på dette? På min oem til I9300 har jeg bl.a. QS og NSS som ekstra apps! Har selv aldri reinstallert den versjonen så skal ikke si at det ikke er optional, men flere jeg har snakket med avviser det!

Lenke til kommentar

Så da bør jeg altså ta kontakt med Dell og få dem til å sende ne oem versjon? Kan noen bekrefte/avkrefte om jeg er nødt å reinstallere. Dette er noe jeg helst vil prøve å unngå. Har lest litt rundt, og andre som hadde samme feilmeldingen kom seg unna med å kjøre chkdsk etter å ha bootet fra cden.

Lenke til kommentar

Den cd jeg fikk med til min Inspiron 6400 var helt clean, i tillegg fulgte det med en driver cd med alt dritten til dell hehe.

Når først slike feil oppstår så er det like greit å ta en clean install...da er du rimelig sikker på at problemet ikke kommer tilbake med det første. Men kan jo hende at den løsningen du snakker om funker. Er jo bare å prøve.

Lenke til kommentar
Eneste er at dette egentlig er min mor sin pc, og jeg tror hun har en del der som er veldig viktig at hun beholder. Sitter her med grisedårlig samvittighet over at den ikke funker. Alt begynte etter at jeg avbrøt en scandisk rett før den var ferdig  :ermm:

8042852[/snapback]

Sa "tHe OvErClOcKer"! ;)

Men uansett, hvilke maskin har du? Og du kommer ikke inn på den?

Endret av js79
Lenke til kommentar
Eneste er at dette egentlig er min mor sin pc, og jeg tror hun har en del der som er veldig viktig at hun beholder. Sitter her med grisedårlig samvittighet over at den ikke funker. Alt begynte etter at jeg avbrøt en scandisk rett før den var ferdig  :ermm:

8042852[/snapback]

Sa "tHe OvErClOcKer"! ;)

Men uansett, hvilke maskin har du? Og du kommer ikke inn på den?

8042867[/snapback]

Hehe.. Lenge siden det navnet ble opprettet gitt :whistle:

Riktig, kommer ikke inn på maskinen. Prøvd å loade i safe mode og alt. Sitter på en Dell Dimension E520.

Lenke til kommentar
Last ned denne, og diagnostiser maskinen! Krever forsåvidt at du kan få brent den ut på en annen maskin da, og det den står å surrer ganske lenge, mener jeg å huske. Kjørte en slik selv engang da hd'n begynte å dø!

8042898[/snapback]

Vil den kunne finne feilen for så å reparere den? Eller blir jeg fortsatt sittende med feilmeldingen etter denne har kjørt? Beklager hvis jeg spør så mye, men vil så gjerne fikse det.

Endret av tHe OvErClOcKeR
Lenke til kommentar
Stengt tatt finner den vel bare feilen, men den si om du kan få det fikset uten reinstall, ut fra feil den finner.

Får du forresten en feilmelding nå?

8042932[/snapback]

Har allerede brukt noe dell diagnostic utility og søkt, og den viste ikke i det hele tatt tegn til at noe var galt med harddisken. Harddisken fikk pass på testen. Feilmeldingen jeg får er en blåskjerm hvor det står

STOP 0x00000024 (0x00190203,0x85C2DA98,0xC0000102,0x00000000)

edit: spelling

Endret av tHe OvErClOcKeR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...