Gå til innhold

Ny Intel coreduo pc. med god Vista kompatibilitet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er komponentene jeg har plukket ut. PCen brukes hovedsakelig til spilling, det er viktig at alle komponentene fungerer bra med Vista. Bør jeg velge Vista 64bit eller 32bit?

8042680[/snapback]

du må gjøre handlevognen synlig;)

8043422[/snapback]

Slik skal lenkja se ut: https://prisguiden.no/vis_handlevog...?waggon_id=7306

Ville gått for 5200+ i stedet. Ville tatt ei rimeligere straumforsyning 620W er mye, men kanskje du vil bruke den i framtidige systemer. Jeg ville ikke kjøpt det hovedkortet, det var dyrt. Kjøp en brukt crt-skjerm i stedet så sparer du mye.

Lenke til kommentar

Linket rett til min handlevogn så det burde vireke, men la gå...

Oppsettet er altså slik:

AMD Athlon 64 X2 5000+ sokkel AM2

Asus M2N32-SLI Premium Vista Edition

BenQ FP222WH 2886,- bestillt

Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic

Enermax Liberty 500W bestillt

GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB bestillt

Logitech G25 Racing Wheel

Nec AD-7170S 270,- bestillt

Samsung SpinPoint T166 500GB S-ATA bestillt

Silverstone SST-TJ07 Sølv bestillt

XFX GeForce 8800 GTS 320 MB

Zalman CNPS9700 NT

CRT skerm er utelukket, skrivebordet mitt er fullt nok som det er :)

ja hovedkortet ser litt dyrt ut, men jeg har god erfaring med å velge toppmodellene til asus.

jeg bestillte noen av delene idag, byttet ut 620watteren med 500W versjonen, er spent på om det holder, spesielt hvis jeg i fremtiden velger å kjøre SLI...

Jeg ser at 5200+ som blir nevnt har dobbelt så mye cache, kanskje det er verdt den ekstra tohundrelappen?

Det jeg lurer mest på er om jeg bør velge 64bit vista eller 32bit :hmm:

PCen skal som sagt i hovedsak brukes til spilling.

Endret av wotg
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836
Ikke gå for AMD, gå heller for Ìntel da de er overlegne når det gjelder ytelse for tiden.

8050917[/snapback]

Hvor overlegent er det egentlig? Er vel snakk om noen få prosent?

Lenke til kommentar
Ikke gå for AMD, gå heller for Ìntel da de er overlegne når det gjelder ytelse for tiden.

8050917[/snapback]

Hvor overlegent er det egentlig? Er vel snakk om noen få prosent?

8052008[/snapback]

I det prisleiet du har lagt deg nå, er det ytelsesforskjeller som lar seg måle med 3Dmark, men jeg vil ikke tro at du vil merke den store forskjellen. % messig så er det svært lite å vinne for deg om du velger en E6300 istedenfor +5200. Jeg tror jeg ville ha gått for AMD med ditt budsjett.

På en annen side overklokker Intel langt bedre og du kan få en billig CPU som yter helt i toppen. Men skal du ikke overklokke, så velg AMD. Pris/kraft spiller jo en rolle.

Lenke til kommentar
Dette er komponentene jeg har plukket ut. PCen brukes hovedsakelig til spilling, det er viktig at alle komponentene fungerer bra med Vista. Bør jeg velge Vista 64bit eller 32bit?

8042680[/snapback]

du må gjøre handlevognen synlig;)

8043422[/snapback]

Slik skal lenkja se ut: https://prisguiden.no/vis_handlevog...?waggon_id=7306

Ville gått for 5200+ i stedet. Ville tatt ei rimeligere straumforsyning 620W er mye, men kanskje du vil bruke den i framtidige systemer. Jeg ville ikke kjøpt det hovedkortet, det var dyrt. Kjøp en brukt crt-skjerm i stedet så sparer du mye.

8043499[/snapback]

Daim det var et nice oppsett, skal nok gå for noe lignende jeg osgå om noen måneder (Crysis kommer), dyrt var det heller ikke. :D

Lenke til kommentar

Daim det var et nice oppsett, skal nok gå for noe lignende jeg osgå om noen måneder (Crysis kommer), dyrt var det heller ikke. :D

8052129[/snapback]

Ja tenker endel på Crysis jeg også :D

Blir litt usikker når jeg ser testresultatene til E6600 :hmm:

Hvilket HK burde jeg velge hvis jeg går for Intel?

Fikk ordre bekreftelse på skjerm, kabinett, PSU, nettverkskort og litt annet snadder idag :cool: Jeg gleder meg til å bygge ny pc igjen :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da er alle bestillinger gjort :thumbup:

Jeg ble offer for alt hypet om coreduo, så det nye oppsettet ser slik ut:

Hovedkort - Asus P5B Premium Vista Edition

CPU - Intel Core 2 Duo E6400

Skjermkort - MSI GeForce 8800GTS 640MB

HD1 - WD raptor 74Gb

HD2 - Samsung spinpoint 500Gb

Lydkort - Creative XtremeGamer Fatal1ty Pro Series

RAM - GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB

Wlan - D-Link DWA-547

CPU kjøler -Akasa AK-920-2

Alt sammen stappes inn i et Silverstone TJ-07 og drives av en Enermax liberty 500W strømforsyning.

OS blir windows vista ultimate 32bit

Du kan si jeg gleder meg :w00t:

Lenke til kommentar
Endre tittelen din. Den viser fremdeles AM2.

Hvorfor trenger du Vista Premium Edition av hovedkortet? Kjøp P5N-E SLI eller P5N32-E SLI. Nye chipset.

8205546[/snapback]

Det var bare noen hundrelapper som skilte, så hvorfor ikke.

kortet har alle de nye featurene slik at det vil virke veldig bra med Vista. Desuten følger det med fjernkontroll og Asus screenduo :cool:

Endret av wotg
Lenke til kommentar

Jeg oppgraderte nettopp til dualcore, hadde 3800+@ 2,57GHZ nå har jeg Opteron175@ 2,57GHZ kjører detta på et ASUS a8nsli premium m. ett Gainward 7800gt512GS og 1024mb Corsair XL ram klokka til 230mhz@2-3-3-6-1T..

Testa ut RC2 versionen av Vista når jeg fortsatt hadde single core CPU. Kan ikke si jeg opplevde at maskina pusta særlig tungt. Selvom Vista nok trives bedre med både Dual core og minimum 2048mb ram.

Jeg vil nok vente et år med å bygge nytt, HUSK både Vista og DX10 grafikk såvidt har begynt å komme på markedet. Det mangler fortsatt spill til DX10. Skjønner ikke helt vitsen med å spille f.e.a.r med 400 fps!?!

Men, hvis jeg skulle kjøpt nytt idag så liker jeg den maskina du har plukka sammen.!! sikkert mer enn dugandes.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Hvorfor skal han vente med å oppgradere? Man kan jo fint spille DX9 spill med DX10 kort. Fungerer jo supert.

Så du mener han skal vente et år med å oppgradere for da kommer spill med DX10?

;)

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...