Gå til innhold

Hjelp til oc av San-diego på nForce4 (LØST)

Anbefalte innlegg

Sp.1) Vel nå har jeg fått satt opp spenningen på nForce4 chipen til 1.7v fra 1.5v org. Ser nå at temperaturen er 40 celsius idle/43 load, er dette ok?

Hvor langt kan man gå på oc av northchip?

Sp.2) Så var det min Athlon 64 3700+ 2200. Jeg ser i bios at man kan max nå 1.5v på vcore. Er det noen softmod eller lignende som gjør at man kan få mer en det som er satt som begrensing i biosen?

Sp.3) Hva er forsvarlig temp på denne cpuen?

takker for henvendelser :)

edit* skrivefeil :blush:

Endret av Veggedyr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du ikke x11 multi på den cpu'en din da?

Vet ikke forsvarlig temp på chippen, men tror ikke du får softmoddet høyere volt på cpu.

Tror du må frem med loddebolten.. og da bør man helst vite hva man gjør.

Var oppe i 50 grader på min 3700 med stock kjøler.. Se på AMD sine sider for eksakt info..

Lenke til kommentar

Vet ikke forsvarlig temp på chippen, men tror ikke du får softmoddet høyere volt på cpu.

Var oppe i 50 grader på min 3700 med stock kjøler.. Se på AMD sine sider for eksakt info..

8060797[/snapback]

Hehe, har lodda på potmeter på Vcore og Vchipset.

Endelig. Ingen hindring lenger!

Lenke til kommentar

8060797[/snapback]

Hehe, har lodda på potmeter på Vcore og Vchipset.

Endelig. Ingen hindring lenger!

8078540[/snapback]

Har du et bilde? intressert!

Lenke til kommentar

8060797[/snapback]

Hei!

Skal få se om jeg får somla meg til ett bilde. Her er guiden jeg brukte Sån skal d gjøres... samt loddeguiden på samme side. HW skal ha ros for informative gouder :w00t:

Litt merkelig måtta dra vmemory opp til 3.0v som er maks i bios for at mine 4x512 XMS 3200c2 skulle kjøre 400DDR, kan ha laveste divider på 266, de nekter å kjøre på 200 :roll:

Endret av Veggedyr
Lenke til kommentar

Hmmm! Tror jeg må prøve litt lodding jeg og gitt.

Med tanke på minnet ditt kan du endre det til ddr200 med a64info, det funker bra, det må ihvertfall jeg gjøre da jeg heller ikke får bruke ddr200 settingen i bios. 4 minnebrikker..... Du får en del mer ut av systemet hvis du bruker clockgen i tillegg til a64info!

Bare for benching seff siden det er drit stress...

Lenke til kommentar

Hehe, ja er litt skeptisk til klokking via apps jeg, foruten gpu da.

Nå har jeg kjørt Cehckdisk på c og d partisjonene mine i hele dag. D partisjon en er uten feil, men c er det feil på fortsatt når j kjører uten f elelr r param. i win xp 64-bit.

Endret av Veggedyr
Lenke til kommentar
Hvilken kjøling har du ?

8093679[/snapback]

Har en Termatake Tower 112 Cu. Med en paps 92mm montert foran, og en 60 tror jeg bak på kabinett.

NB!

Jeg fant HW's lodde guide svært informativ, viktig med rett temp og stødige hender bl.a. Har gått elektro for lenge siden før jeg begynte på allmenn, så d trengtes kan du si :)

Jeg har god erfaring med å dryppe litt superlim på de rundtliggente kontaktflatene i loddeområdet, slik at det blir mindre risk for kortslutning. (Vent til d har størkna)

Edit* skrivefeil (må være innhaleringa av lodderøyken :))

Endret av Veggedyr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...