scribbleh Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 ok jeg går bare rett på sak, har en html form som ser sånn her ut.. <style type="text/css"> <!-- body { background-image: url(); } .style1 { color: #FFFFFF; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-weight: bold; } a:link { color: #D600C4; } a:visited { color: #D600C4; } a:hover { color: #00FF00; } a:active { color: #D600C4; } .style10 {color: #666666} .style11 {font-weight: bold; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;} .style12 { font-size: 18px; font-weight: bold; color: #999999; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; } --> </style> <form enctype="multipart/form-data" action="check.php" method="POST"> <div align="center"> <p align="left"><span class="style12">Please sign inn with the<br /> team username and password. </span><br /> <span class="style10"><br /> <span class="style11"> <input name="username" type="text" size="35" /> Username<br /> <br /> </span></span> <span class="style10"> <input name="password" type="password" size="35" /> <span class="style11">Password</span></span><span class="style10"><br /> <br /> <input type="submit" value="sign inn" /> </span><br> <span class="style1"><br> </span></p> </div> </form> det jeg nå trenger er en php fil som sjekker om brukernavnet er det samme som feks heisann og passord feks passord. å hvis brukernavnet og/eller passord er feil så kommer det en melding på skjermen som sier " your username or password is incorrect. try again" hvis det er riktig så sendes brukeren til filen upload2.htm men jeg er helt blank når det kommer til .php noen som vet hvordan man gjør dette?? Lenke til kommentar
Invert Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Hei, anbefaler deg å lese litt om slike ting. Login script osv. Er veldig viktig å få ting sikkert også, slik at ikke hvem som helst kan komme seg inn til et upload script. Fant en tutorial: Tutorial Og anbefaler denne siden: Pixel2life Så håper jeg du finner mer info der, er litt trøtt selv nå så skal ta kvelden. Men det er ikke vanskelig om du bare leser litt, greit å kunne litt engelsk på de linkene jeg har servert. Lykke til! Lenke til kommentar
scribbleh Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Joa takk men dette er bare for ett lite game development crew.. www.projectNresource.com så jeg trenger ikke noe altfor komplekse super sikre greier.. det er bare så vi kan laste opp det vi har gjort endringer/fullført av ting på prosjektene våres.. så check.php må bare ha en kode som sjekker om passord og brukernavn er riktig, hvis det er riktig så blir man sendt til en annen side.. og hvis det er feil blir man sendt tilbake til førstesia.. Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 <?php $brukernavn = "ditt_brukernavn"; // endres $passord = "ditt_passord"; // endres $postpw = $_POST["password"]; $postun = $_POST["username"]; if ($postpw == $passord and $postun == $brukernavn) { header(location: url=riktig.php); } else { header(location: url=feil.php); } ?> rett meg opp om dette er feil, men tror det skal virke.. Lenke til kommentar
scribbleh Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 nice takker Skal teste det ut når jeg kommer hjem er på skola nå Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Joa takk men dette er bare for ett lite game development crew.. 8043396[/snapback] Godt gjort å være et "development crew" og ikke kunne lage et login-script, forsåvidt... Lenke til kommentar
scribbleh Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 vi driver ikke med nettsider, vi driver med spill.. jeg er super dum når det kommer til .php men er veldig flink til å lage 3D modeller og slikt og jeg programmerer litt med blitz3D men .php er nytt for meg.. ikke bli kjekk i pelsen! hvis du hadde sett på sia så hadde du kjønt det. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Husk og at du kan ha alt i same fil, slik: index.php <?php $brukernavn = "ditt_brukernavn"; // endres $passord = "ditt_passord"; // endres if (isset($_POST['username'], $_POST['password']) AND $_POST['username'] == $brukernavn AND $_POST['password'] == $passord) { $postpw = $_POST["password"]; $postun = $_POST["username"]; header(location: url=upload2.php); } elseif (isset($postpw, $postun) AND $postpw !== $passord OR $postun !== $brukernavn) { header(location: url=feil.php); } else { //skjema } ?> Trur dette skal gå... Men for all del, det er jo kjempelett å gå rund dette, ein treng jo berre å gå direkte til upload2.php... Viss du skal ha fleire sider, trur eg eg ville sikra det litt meir, f. eks. med sessions. Manfred: Det er vel ingen som har sagt at dei driv med PHP? Lenke til kommentar
scribbleh Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 bare 2 timer igjen på skola så er det hjem og teste skal ikke være flere sider enn det der, så tror ikke sessions og sånt blir nødvendig. men takk for tipset! kommer sikkert handy en dag Lenke til kommentar
scribbleh Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) her er det en feil prøvde meg på den hvor du har alt på 1 side.. hørtes smart ut hehe <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" /> <title>Untitled Document</title> </head> <?php $brukernavn = "ditt_brukernavn"; // endres $passord = "ditt_passord"; // endres if (isset($_POST['username'], $_POST['password']) AND $_POST['username'] == $brukernavn AND $_POST['password'] == $passord) { $postpw = $_POST["password"]; $postun = $_POST["username"]; header(location: url=upload.php); } elseif (isset($postpw, $postun) AND $postpw !== $passord OR $postun !== $brukernavn) { header(location: url=feil.php); } else {<form enctype="multipart/form-data" action="upload2.htm" method="POST"> <input name="username" type="text" value="username" size="35" /> <br /> <br /> </span></span> <span class="style10"> <input name="password" type="password" value="password" size="35" /> </span><span class="style10"><br /> <br /> <input type="submit" value="sign inn" /> </span></p> <p align="left"> <br> <span class="style1"><br> </span></p> </div> </form> } ?> <body> </body> </html> http://www.effortfilm.com/test2/upload.php der kan dere se hva som skjer selv Endret 28. februar 2007 av effortfilm Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Prøv denne: <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" /> <title>Untitled Document</title> </head> <?php $brukernavn = "ditt_brukernavn"; // endres $passord = "ditt_passord"; // endres if (isset($_POST['username'], $_POST['password']) AND $_POST['username'] == $brukernavn AND $_POST['password'] == $passord) { $postpw = $_POST["password"]; $postun = $_POST["username"]; header(location: url=upload.php); } elseif (isset($postpw, $postun) AND $postpw !== $passord OR $postun !== $brukernavn) { header(location: url=feil.php); } else { ?> <form enctype="multipart/form-data" action="upload2.htm" method="post"> <input name="username" type="text" value="username" size="35" /> <br /> <br /> </span></span> <span class="style10"> <input name="password" type="password" value="password" size="35" /> </span><span class="style10"><br /> <br /> <input type="submit" value="sign inn" /> </span></p> <p align="left"> <br> <span class="style1"><br> </span></p> </div> </form> <?php } ?> <body> </body> </html> Her er hva du gjorde feil: else { <form enctype="multipart/form-data" action="upload2.htm" method="post"> <input name="username" type="text" value="username" size="35" /> <br /> <br /> </span></span> <span class="style10"> <input name="password" type="password" value="password" size="35" /> </span><span class="style10"><br /> <br /> <input type="submit" value="sign inn" /> </span></p> <p align="left"> <br> <span class="style1"><br> </span></p> </div> </form> } ?> Nå tror jeg den skal fungere Endret 28. februar 2007 av Andy-Pandy Lenke til kommentar
Runar Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Du kan ikke plassere HTML koder rett inn i PHP på den måten, Andy. Bruk echo eller print. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Jeg vet, og derfor rettet jeg den opp. Den nederste koden er det han hadde gjort feil. Burde kanskje skrevet på det, jeg gjør det med en gang Lenke til kommentar
Runar Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Eg gjorde ein feil. Endret 28. februar 2007 av Runar Lenke til kommentar
Arne Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Runar: Det er jo litt dumt du feilinformerer her... OR og AND funkar jo fint. Om det er meir riktig med || og && kan vel diskuterast. Forresten, runar, det var jo akkurat det AP retta opp i. WTF? Nei, header treng ikkje vere fyrst i koden, det må vere fyrst i det som kjem ut på skjermen til brukaren. Korleis skulle vi kunne definere ein header om vi ikkje kunne ha <?php forran? Og forresten, eg ser over hovudet ikkje nytteverdien i ein slik kode! Ein kan jo uansett berre gå rundt og gå rett til upload2.php... PS: Om du skal bruke headers i ein phpkode, må det første i dokumentet vere <?php. Endret 28. februar 2007 av Arne Lenke til kommentar
Runar Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Jaja, så gjorde jeg en feil eller to, men det er fortsatt en del feil i koden din. For eksempel det du har gjort ved else {}. Og header() skal vel ikke inneholde url=? Hentet fra PHP.net: PHP <?phpheader("Location: http://www.example.com/"); /* Redirect browser */ /* Make sure that code below does not get executed when we redirect. */ exit; ?> Edit: Hvis upload2.htm skal forestille filen som koden til Arne skal ligge i, må det være en PHP fil. <form enctype="multipart/form-data" action="upload2.htm" method="post"> Endret 28. februar 2007 av Runar Lenke til kommentar
Arne Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Ja, headerkoden er nok moglegens litt føkka. Bruker aldri header. Videresender alltid med html. Ja, for all del, eg får ikkje håpe koden min virker (eg freste han ned i textareaen), eg ville berre gi trådstartar ein peikepinne om korleis det skulle gjerast. Eg trur meininga er at det skal vere 3 filer: index.php <--- skjema upload2.php <--- hemmeleg, hysj, hysj! error.php <--- feil passord Eg prøvde berre å gi trådstartar ein peikepinne om korleis han kunne begrense dette til 1, eller i alle fall 2 filer. EDIT: Er det nokon her som har sett "the last king of scotland"? Skal til bergen i morgon og sjå han med pappen. Endret 28. februar 2007 av Arne Lenke til kommentar
Runar Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Det er vel lettere å ha feil-passord sjekken i samme fil som der man logger inn? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Ja, det er jo slik eg har det i koden min? (Slik som eg i alle fall ville at koden min skulle virke) Ja, det ville vere enklare. PS: Har du sett den filmen? Endret 28. februar 2007 av Arne Lenke til kommentar
Runar Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Nei, men jeg har lyst til å se den Uansett, vi får vel høre med trådstarter om hva han vil nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå